Een hoop afstandsbedieningen vervangen door een Logitech Harmony, welke?

Gestart door Frits, december 02, 2018, 19:54:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frits Denon

Heb inmiddels wat upgrades gedaan in mijn sets. Ze zijn allemaal van Denon, maar van verschillende bouwjaren.

Wil nu op voor mij opstelling in de woon kamer op zoek naar een, bij voorkeur  eenvoudige, goed werkende Logitech Harmony die mijn Denon DNP 720ae, Denon PMA 2010ae en Denon DBT UD 3313 en mijn Pananasonic Viera kan aansturen.

Heb liefst het meest eenvoudige (oudere?) type, zal mijn echtgenote ook blij mee zijn.  :yes: Welke is dan te adviseren?

Voor de set boven misschien ook leuk, maar daar speel ik zelf alleen maar mee. HB
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Marvin


thanatos

Zo'n harmony is het beste inderdaad. Makkelijk te configureren en zowat alle apparaten zijn beschikbaar.

sjoek

Met een logitech harmony zit je altijd goed.. zeer gemakkelijke software ook. :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Ron_Z

Voor zowel boven als woonkamer een Harmony 350 hier, genoeg voor 4 AB's maar geen display.

pdufrenne


Ik kan de Harmony Companion aanbevelen.
Dit is een combinatie van een eenvoudige afstandsbediening (zonder display) die prettig in de hand ligt en een smarthub.
Deze maakt radiografisch contact met de hub.
De hub vervolgens kan op basis van infrarood, netwerk/Wifi en bluetooth alle audio en video componenten bedienen.

Een Harmony werkt op basis van activiteiten zoals TV kijken, Film kijken of muziek luisteren.
Bij het activeren van een activiteit zal hij achter elkaar alle apparaten aanzetten en op het juiste kanaal of input instellen.

En daar heeft de hub zijn meerwaarde boven een traditionele Harmony met enkel infrarood.
Bij de traditionele is het moeilijk aan huisgenoten uit te leggen dat je, na het activeren van een activiteit, de afstandsbediening gericht moet houden tot alle commando's zijn uitgevoerd. En dan staat de helft wel/niet aan of verkeerd ingesteld.
Bij de Harmony Companion met smarthub kan je, direct na het activeren van een activiteit, de afstandsbediening weer wegleggen.

Ook is er een app voor de smartphone of de iPad waarmee je de smarthub kan configureren en activiteiten kan starten.

P.S. Ik heb géén aandelen Logitech!
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

Frits Denon

Citaat van: Ron_Z op december 03, 2018, 11:21:10
Voor zowel boven als woonkamer een Harmony 350 hier, genoeg voor 4 AB's maar geen display.

Is een display handig?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

pdufrenne

Citaat van: Frits op december 03, 2018, 20:11:47
Is een display handig?

Nee. Ik heb het bij de Logitech Harmony Companion nog geen dag gemist.
Als het echt nodig is pak ik dan de smartphone/iPad app.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

sjoek

Citaat van: Frits op december 03, 2018, 20:11:47
Is een display handig?

Ik heb de logitech harmony one met display en vind dit opzich wel handig hier staan allemaal extra functies heel overzichtelijk op afgebeeld. Als ik van input wil veranderen druk ik op hdmi op het scherm en klaar. In plaats van source , met pijltje naar de goede input, dan op ok drukken.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Ron_Z

Citaat van: Frits op december 03, 2018, 20:11:47
Is een display handig?

Als het display permanent kan laten zien in welke stand de AB staat (dus welk apparaat deze gaat aansturen) is het wel handig. De 350 mist dat dus. In de praktijk weet ik gewoon dat deze nog in standje receiver staat, of standje TV, of standje mediaplayer. Voordeel is weer dat batterijverbruik echt minimaal is omdat er geen display van stroom voorzien hoeft te worden.

Marvin


Voorn

Logitech is helemaal top, ik vind het scherm een toevoeging omdat je veel meer knoppen kunt bedienen... Je gebruikt het niet allemaal, maar de knoppen die je vaak gebruikt kun je bovenaan zetten, gemak dient de mens. De harmony hub is ook zo makkelijk, alles werkt altijd feilloos zonder richten een echte aanrader. Geen dag spijt van de aanschaf

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Frits Denon

Heb via MP een 350 op de kop getikt. Zaterdag halen en dan eens kijken.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

sjoek

Citaat van: Frits op december 04, 2018, 20:48:56
Heb via MP een 350 op de kop getikt. Zaterdag halen en dan eens kijken.

Alvast veel plezier sr van.. benieuwd naar je ervaringen
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Frits Denon

Heb de diverse apparaten toegevoegd en met de hoofdknop links bovenin gaan ze inderdaad allemaal aan.

Voor TV en geluid functie werkt het allemaal wel, maar als ik bv de TV uit wil doen en dan voor tuner op de versterker wil kiezen werkt het niet. Of werkt de Harmony alleen met een TV?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4