Stroomverbruik 6006

Gestart door michielw, december 02, 2018, 10:08:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Uithuilen en opnieuw beginnen, best nuttig soms.

Samro

Hee lijkt me ook wel interessant zo'n verbruiksmetertje. Ga ook even kijken bij de Action! 😉
Citaat van: Mac-kees61 op december 06, 2018, 01:10:19
Voor paar centen koop je bij action een simpel verbruikersmetertje, paar dagen er tussen en je weet al meer.
Voordeel is dat je dat ding door je hele huis kan gebruiken.
Ben er ook mee de boot ingegaan door plasma tv veel te veel en  te lang gebruiken, kreng lustte gewoon 350 watt tijdens gebruik. Nou dat die je dus maar1 jaar.
Kan me niet voorstellen dat een versterker je op jaarbasis bijna failliet wil verklaren
Gebruik al 40 jaar echt tientallen merken en soorten audio apparatuur maar ben dit nog nooit tegengekomen.

michielw

* UPDATE *
Gisteravond de reset gedaan en opnieuw (basic) ingesteld. De netwerkverbinding lukte niet maar TV (ingang SAT) en Chromecast (ingang DVD) werken prima! De connectie met de Mac ben ik dus kwijt maar muziek van de Mac stuur ik via Airfoil naar de Chromecast en dat werkt. Spotify en Netflix via Google Home en iPad ook. Ik heb er ook nog een Harmony hub tussen zitten (bedien de Marantz via de app) en het gaat allemaal prima.
Nu back to topic: vanochtend kwam ik beneden en was het lampje oranje....MAAR de versterker afgekoeld!
Helemaal snappen doe ik dat nog steeds niet maar eind goed al goed zou ik zeggen. Vanavond finetunen met volume per kanaal, namen, etc.
Nogmaals dank voor jullie reacties, meedenken en tips!

blueznl

#33
Iedereen heeft last van sluip verbruik en het is soms niet te vinden... Ik heb geprobeerd mijn verbruik in kaart te brengen met een BeeClear. Dan meet je het hele huis.
( https://ninelizardsblog.blogspot.com/2017/12/beeclear-en-de-slimme-meter-op.html )

De aanpak in dat geval: alles uit, dan stukje bij beetje bijschakelen tot je de bron gevonden hebt. In mijn geval: Ziggo modem (schandalig verbruik), TPlink grote switch, en de (wat oudere) WTW bij elkaar.
( https://ninelizardsblog.blogspot.com/2019/01/sluipverbruik-ronde-3-de-whr-950-dutch.html )

Ik heb CEC moeten uitzetten, met CEC aan gebeurden er af en toe rare dingen, en ik wil geen ARC met mijn huidige setup. (Ik neem aan dat je weet dat CEC helpt bij het doorgeven van commandos van het ene apparaat aan het andere, en dat daardoor per ongeluk de versterker ingeschakeld zou kunnen worden.)

2 watt voel je echt niet qua warmte, dus als je versterker warm aanvoelt dan is dat meer dan 2 W.