Stroomverbruik 6006

Gestart door michielw, december 02, 2018, 10:08:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

michielw

Beste medeleden,
het blijkt dat ik erg veel stromm verbruik (5 x modaal in mijn eentje...) en ik ben oorzaken aan het uitsluiten. En dus bij mijn mooie 6006 (uit 2013) aangekomen. Het viel me al eerder op hij nooit uitgaat maar naar standby. En dat hij ook als hij uren uitstaat ('s nachts), behoorlijk wat warmte geeft. Lekker handig naast de thermostaat maar dit terzijde...Ik heb gezocht maar kan niet vinden of hij echt uit kan en ook niet of hij bovenmatig veel stroom verbruikt in 24h. Heeft een van jullie een idee?
Bvd, Michiel

Frits Denon

#1
Kun je dat niet vinden in de manual? Max stroomverbruik staat sowieso op achterplaatje.

Ik heb gekeken bij een SR6006:
- 650 W,
- 0,2 W (Stand-by) en 2,2 W (CEC Stand-by).  Wat CEC betekend weet ik niet, maar het is sowieso niet veel.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Peter Kudelstaart

Dat is wel erg veel. Volgens Marantz is het stroomverbruik in de stand nu stand 0,3 watt. Dat kan het dus niet zijn. wel vind ik het vreemd dat hij warm blijft. Ik heb zelf geen PM6006, maar andere forumleden kunnen misschien wel iets over de warmteontwikkeling in standby modus zeggen.
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

DansaN

Citaat van: Peter Kudelstaart op december 02, 2018, 10:28:40
Dat is wel erg veel. Volgens Marantz is het stroomverbruik in de stand nu stand 0,3 watt. Dat kan het dus niet zijn. wel vind ik het vreemd dat hij warm blijft. Ik heb zelf geen PM6006, maar andere forumleden kunnen misschien wel iets over de warmteontwikkeling in standby modus zeggen.
Gaat het wel over een PM6006?

Ik vermoed eerlijk gezegd dat het om een SR6006 gaat.
Brand het stand-by lampje toevallig oranje en niet rood?

Dan kan het zijn dat je zonder dat je het weet een andere zone aan hebt staan, ook al staat er niets op aangesloten.
Dat zou ook de warmte verklaren.

Anders zou je ook de netwerksturing uit kunnen schakelen; zou ook nog kunnen dat er een ip conflict is en de SR continu een ip adres zoekt.

Dat zijn zo snel even de dingen waar je naar zou kunnen kijken naar mijn idee.
In echte stand-by zou hij niet zo veel moeten verbruiken en koelt hij echt wel af.

thanatos

5x modaal dan zit hem niet in de standby van een receiver... Eerder een hobby tuin op zolder of de buren die bij jou aftappen..

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

xander32

Airco, elektrische (bij-) verwarming, plasma tv, een vaatwasser/wasdroger/wasmachine/diepvries/koelkast op leeftijd, een vijverpomp, een waterbed ... ?

thanatos

dat is dan 1x gemiddeld verbruik  :-D

5x dan is er echt wat mis of verkeerde meterstand opname

Maus

Vergeet je TV kastje niet, zo'n ziggobox lust wel wat.

Heb je toevallig een Samsung wasmachine? Google daar dan ook eens op ;)

Marvin

Ik dacht ook gelijk aan plantjes.... [emoji23][emoji85]

michielw

Hallo allen,
Allereerst dank voor het meedenken! Waardeer ik zeer. En mijn excuses: het is idd de SR6006. Qua stroomverbruik heb ik het 'terug' naar 3x modaal...Ik denk uiteraard niet dat het door de Marantz sec komt maar ik loop alle apparaten nu na. Vijver/pomp/UV-lamp zijn er al uit. Wijnklimaatkast maakt niets uit en heb idd een erg oude koelkast in de keuken. Wassen/drogen/vaatwasser ook 10jr of meer maar doe ik alleen in het lage tarief. En ik ben alleen, dus dat draait lang niet iedere dag.
Terug naar het topic  :angel: :
Ik heb de 6006 in het hart van mijn netwerk hangen, met een Linksys router eraan, een iMac in de router (bedraad ook voor internet en printen), de KPN box, een Chromecast, 5 speakers en de TV. Ik luister dus muziek op de iMac via de versterker/speakers (ik stuur het signaal er met Airfoil naartoe), Netflix cast ik vanaf Google Home of iPad naar de Chromecast en de KPN box hangt direct in de versterker. Spotify ed van mobile devices gaan via de Chromecast ook naar de Marantz.
De Mac blijft vrijwel altijd aan, de TV en KPN box gaan (hard) uit. Het feit dat hij warm blijft kan er idd op duiden dat hij blijft zoeken (naar de Mac?). En: het lampje gaat idd naar oranje! Valt me nu pas op. Ik was van de week 2 dagen en een nacht weg en toen ik thuiskwam was de bovenkant (de koeling) warm. Dat is 'm dus denk ik. Ik speur verder, dank voor de hulp!



NB

Zou toch verder naar de oorza(a)k(en) zoeken.
Ik zet 's nachts altijd modem en bijna alles uit wat ik niet nodig heb als ik slaap. Ik krijg elk jaar een leuk bedrag terug met een niet te hoog maandelijkse rekening. Alle lampen naar led scheelt ook flink, zelfs ten opzichte van oude spaarlampen.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

michielw

Citaat van: Nb op december 04, 2018, 16:08:56
Zou toch verder naar de oorza(a)k(en) zoeken.
Ik zet 's nachts altijd modem en bijna alles uit wat ik niet nodig heb als ik slaap. Ik krijg elk jaar een leuk bedrag terug met een niet te hoog maandelijkse rekening. Alle lampen naar led scheelt ook flink, zelfs ten opzichte van oude spaarlampen.
Ja dat is een idee maar dan heb je 's ochtends dus wachttijd voordat alle adressen zijn toegewezen, etc. En mijn oude iMac (2010) doet er helemaal lang over om tot leven te komen...Verder zei ik dat ik de TV en KPN box hard uitzet maar dat geldt voor de doos natuurlijk niet, die blijft op standby. De lampen ben ik voor zover dan kan ah het vervangen door led idd. Dank en grtz

michielw

Citaat van: Maus op december 02, 2018, 19:39:32
Vergeet je TV kastje niet, zo'n ziggobox lust wel wat.

Heb je toevallig een Samsung wasmachine? Google daar dan ook eens op ;)
Nee een KPN box. Dacht dat die wel ging maar die staat natuurlijk ook 24/7 standby of aan en voelt als een heerlijk kacheltje. Net als de Marantz. Doos inmiddels uitgezet, ga alles via de KPN app doen. Dank.

DansaN

Citaat van: michielw op december 04, 2018, 13:14:26
En: het lampje gaat idd naar oranje! Valt me nu pas op. Ik was van de week 2 dagen en een nacht weg en toen ik thuiskwam was de bovenkant (de koeling) warm. Dat is 'm dus denk ik. Ik speur verder, dank voor de hulp!
Dan zou ik inderdaad maar beginnen bij de "Zone"-knop.
Waarschijnlijk staat zone 2 en/of 3 continu aan terwijl jij denkt dat de receiver op stand-by staat...

Als de receiver echt op stand-by staat, zal het lampje rood branden.