Marantz 1030 - familiestuk

Gestart door Sweet 1030, november 30, 2018, 22:53:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sweet 1030

Hoi mede Marantz-liefhebbers!

'k Heb hier al een tijdje de oude Marantz 1030 versterker van mijn vader staan.
Met deze versterker ben ik opgegroeid.

Het beestje is nu al wat ouder (1975 ongeveer) en heeft nood aan een revisie.
O.a. volgende probleempjes stellen zich:
- Krakende volumeknop
- Moet eerst opwarmen, pas na een minuutje of twee kan ik een speakerpaar kiezen zonder plof (knop a of b)
- Permanente ruis, wordt wel niet luider met hoger draaien volumeknop (voeding?)
- Enkel de tuner-in doet het nog behoorlijk, bij de andere ingangen zijn L & R niet meer in evenwicht of onstabiel
Verder geeft deze nog wel een mooie, diepe klank.

Na wat rondkijken op het www lijkt het er op dat er vermoedelijk heel wat condensators vervangen moeten worden.
Hier heb ik al wel wat info gevonden, maar misschien wil iemand nog wel info over een dergelijk project delen?

Zelf ben ik niet zo handig, dus ik denk er ook aan om - als de prijs dat toelaat - een vakman die klus te laten klaren. Ik woon in Mechelen (België), maar mijn schoonbroer is vaak in Rotterdam (volgens hem de stad met de mooiste skyline in Nederland). Opties in die buurt komen dus ook in aanmerking. :) Heeft er iemand suggesties?


ancien

In België ken ik spijtig genoeg niemand.. In Rotterdam woont Jon de Regt, Hal900 op het forum.

Ik kan hem ten zeerste aanraden. Ik denk dat als hij dit ziet wel zal reageren. Een 1030 is voor hem een koud kunstje.

Groeten

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Marantz is my life -> mijn collectie: 3800+510M+150 / 4140 / 2325 / 120+1250 / 6300 / 4400 / 2245 / 110 Engraved Woodcased / 5220 / SE-1S Elektrostatic Headphones/ B&W DM2a / Audio Professional AP 30 / AP 60 / AP 70

Sweet 1030

Ok, bedankt voor de reactie!
'k Heb hem een PM gestuurd ...