UD5005 vs UD700x?

Gestart door agr64, november 30, 2018, 18:56:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

agr64

Hi,

Sinds een paar maanden in bezit van een UD5005. Beeld/geluid vanaf blu-ray helemaal top.....maar mechanisch veel meer lawaai in vergelijk tot m'n DV7001. Hierdoor voor mij  (=persoonlijk  :-)) niet bruikbaar voor alleen geluid. Hoeveel is een UD700x beter dan mijn UD5005?

Overweeg deze 'upgrade' en dan gelijk ook de DV6400VmD eruit die ik alleen voor multi channel SACD en DVD-A gebruik op standje analoog 7.1 en pure direct.

pameijer

Als ik jou was: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=170316  pompom

Je kut de UD5005 ook stiller maken door hem door eenpro opnieuw af te laten stellen volgens mij. De 7007 is wel stiller, maar ook die kan verslechteren...
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

agr64

Die UD9004 is wel gaaf maar echt overkill voor de rest van m'n set. Had ook al gekeken naar een gebruikte UD8004 en daar heb ik eigenlijk hetzelfde mee.

... tip van groot onderhoud voor de mijn UD5005 is een goed idee.

agr64

#3
Inmiddels maar eens een zoekvraag op M'plaats gezet. Terwijl ik nog niet echt weet wat ik wil.

Blijf me vooral verbazen over het gewichtsverschil tussen mijn naar de 2de set verbannen DV7001 en alle BD en UD versie's met de 5 en 7 nummers alleen de UD7007 begint een beetje in de buurt te komen, maar is nog steeds bijna 1,5kg lichter. Gevoelsmatig zit een deel van de demping van de mechanische bij geluiden in de massa van de speler.  Bewijs hiervan is m'n DV6400MdV die naast electronische upgrade's ook bijna 2x zwaarder is dan een niet gemodificeerde.

Heb nu de neiging voor weinig een BD5004 te kopen en eens kijken hoe dit vorige generatie loopwerk is, aangezien ik de 'U' eigenlijk niet gebruik van UD.

pameijer

Zo'n BD is dan in jouw geval best een prima keus, betaalbaar ook. Gewicht is een zwaar overschat iets in de hifiwereld. Slaat echt helemaal NERGENS op! Pleuren ze een dikke plaat op een CD speler van 2 kilo en dan klinkt ie zeker opeens beter... Enige gewicht dat telt is als de voeding lekker ruim bemeten is, die onsjes zijn van waarde.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

agr64

Aangaande klank ben ik het deels met je eens, echter gewicht als 'demper' van mechanische bijgeluiden van het afspeelmechanisme zeker wel.

sjoek

Als je een bd voor een leuk prijsje op de kop kan tikken zou ik dat doen..
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

agr64

#7
Ff'n een update had inmiddels een bd5004 op de kop getikt, echter ik vind dat deze overall niet zo'n mooi beeld geeft als de ud5005. Dit laatste vooral bij dvd weergave. Heb de ud5005 nu zelf van binnen volgeplakt met bitumen die bleek de plaatselijke elektronica zaak gewoon op voorraad te hebben en de speler is nu een heel stuk stiller (bijna net zo stil als de bd5004 :-)).

... helaas vergeten foto's te maken van deze operatie :-(. De kap die om het loopwerk van de speler zit helemaal volgeplakt en daarna alle open stukken blik o.a. de binnenkant van de  kap en nog op de onderkant midden onder het loopwerk hier was een mooie verzonken plek in de bodemplaat. Speler is behoorlijk leeg en idee was deze holle klankkast akoestisch 'dood' te maken.

AkTeVox

Was je niet beter af met een UD5007?

agr64

Heb ik ook nog aan gedacht alleen denk ik dat de ud5007 niet veel beter zal zijn dan de ud5005. Waarschijnlijk de ud7007 wel maar daar wordt op dit moment gebruikt 'goud' voor gevraagd en dat is me het niet waard aangezien ik de 'U' eigenlijk niet gebruik.