Even voorstellen.......

Gestart door Saro, november 26, 2018, 23:39:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Saro

Hallo almelaal,

Ik ben Sander, 45 jaar oud en bovenal muziekliefhebber.
De reden dat ik mij hier heb aangemeld is mijn altijd positieve gevoel bij het merk marantz.
Van kinds af aan had ik plezier en genoot ik van de stereo van mijn vader en de muziek die het produceerde.
Zo ontwikkelde ik mijn passie voor hifi.
Zelf begonnen met een marantz sc 80 en sm 80 setje en uiteindelijk via musical fidelity en rotel naar de huidige set. We praten hier over ruim 20 jaar pielen klooien in de oneindige zoektocht naar wat de ideale luisterbeleving is....
Ellende,....je moet naar je gevoel luisteren en niet naar de reviews in de audiobladen haha.
Nu ben ik op een punt beland dat ik nog altijd trots ben op de twee vintage marantz stukken die ik in mijn bezit heb maar nooit een plek in mijn hifi set heb gegeven....
De Marantz 2238 Receiver en de tt 6300 platenspeler van mijn vader .
Mijn plan is om de 2238 wel op te gaan nemen in mijn huidige hifi set als prachtig stuk trots en beauty van weleer.
Hierbij ben ik wel van plan om het slechts als tuner en pre-amp in te gaan zetten, maar de set zal draaien om dit mooie pronkstuk in mijn ogen...
Ik ben echter bang dat ik wel het nodige advies kan gebruiken betreffende recappen en chrom poetsen en dergelijke want hij doet het wel, maar ......
Ik ben bang dat door de oude componenten de kans aanwezig is dat ik sluiting of weet ik wat een keer krijg en zo mss mijn speakers en / of eindtrap beschadig....
Los daarvan ben ik vastberaden het in betrouwbare en evt nieuwstaat te krijgen en in mijn set op te nemen.
Dat is nu mijn plan en passie en hoop dat het mij met evt hulp van dit forum en zijn leden zal lukken dit vintage prachtstuk weer 40 nieuwe dienstjaren te laten schijnen.
Grt. Sander

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

sjoek

Welkom op dit mooie forum. En veel succes met je project :-D
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

NB

Hallo. Wil je dat zelf gaan doen, of uitbesteden? Er zijn hier wel een aantal deskundigen.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

xander32

Welkom, heel veel lees- en schrijfplezier hier.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

jowa

Welkom en succes met de revisie.
Mijn advies is om het te laten doen door 1 van de experts hier op het forum.
Die hebben ook de apparatuur om deze door te meten en af te regelen na de revisie.

O ja, we zien hier graag foto's van de set. [emoji16][emoji16][emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jrm

Citaat van: jowa op november 27, 2018, 19:36:17
Welkom en succes met de revisie.
Mijn advies is om het te laten doen door 1 van de experts hier op het forum.
Die hebben ook de apparatuur om deze door te meten en af te regelen na de revisie.

O ja, we zien hier graag foto's van de set. [emoji16][emoji16][emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

:gp:
Zeker welkom en inderdaad goed advies hiervoor al gegeven!

Saro

Citaat van: Stadium III op november 27, 2018, 17:09:19
Welkom !
De eerste dag top resultaat met de Receiver behaald.... Alle lampen vervangen voor originele lampjes.( geen led dus, en de kleur ook gewoon groen origineel en geen blauw) De dial pointer verlichting doet het voor het eerst in 30 jaar weer , als ook de stereo indicator lamp. Blij mee , en erg mooi weer om te zien.
Tevens de fm- tuning weer afgesteld zodat de meter uitslag weer keurig in het midden zit / komt.
Vervolgens test- gedraaid, en alles doet het gewoon,....geen kraagjes meer na een paar keer bewegen / draaien...
Ben gewoon onder de indruk,...
MAAR...... toen dacht ik slim te zijn door met een cleaner de bedieningsknoppen te reinigen,......
Hell,.... Shit..... Al mijn grote knoppen en die van de balans zijn nu mat en dof......
Krijg ze met geen mogelijkheid meer glimmend.....
Iemand tips of beter nog,.... Iemand nog knoppen, wil er wel voor betalen, maar wil ze graag weer glimmend hebben......
Bah, baal van mij zelf..... glimmen 42 jaar, ga ik ze reinigen en maak ze zo in 1 minuut kapot !
Ik hou jullie op de hoogte....

Marvin

Welkom hoor..!

Beperkt clubje mannen met passie en met niet altijd dezelfde mening en/of ervaringen.
Toon is soms fel maar niemand hier heeft een hekel aan elkaar, denk ik tenminste.... [emoji848][emoji56]

Veel plezier hier en succes met je project, foto's zijn altijd leuk. [emoji6]

xander32

Heb je aandacht nodig jonguh, met jouw opgeblazen emoticons 🤨







:-D



Maus

Citaat van: Saro op november 27, 2018, 20:17:47
De eerste dag top resultaat met de Receiver behaald.... Alle lampen vervangen voor originele lampjes.( geen led dus, en de kleur ook gewoon groen origineel en geen blauw) De dial pointer verlichting doet het voor het eerst in 30 jaar weer , als ook de stereo indicator lamp. Blij mee , en erg mooi weer om te zien.
Tevens de fm- tuning weer afgesteld zodat de meter uitslag weer keurig in het midden zit / komt.
Vervolgens test- gedraaid, en alles doet het gewoon,....geen kraagjes meer na een paar keer bewegen / draaien...
Ben gewoon onder de indruk,...
MAAR...... toen dacht ik slim te zijn door met een cleaner de bedieningsknoppen te reinigen,......
Hell,.... Shit..... Al mijn grote knoppen en die van de balans zijn nu mat en dof......
Krijg ze met geen mogelijkheid meer glimmend.....
Iemand tips of beter nog,.... Iemand nog knoppen, wil er wel voor betalen, maar wil ze graag weer glimmend hebben......
Bah, baal van mij zelf..... glimmen 42 jaar, ga ik ze reinigen en maak ze zo in 1 minuut kapot !
Ik hou jullie op de hoogte....

Welkom!

Wat heb je gebruikt, een schurend middel? Pas altijd op met agressieve middelen, even dacht ik dat ik zou gaan lezen dat je alle letters van het front hebt gepoetst.. Dit valt gelukkig nog mee dus.

Saro

Nou, ff update...
Knoppen weer goed glimmend gekregen met een alu- polish..
Binnenwerk van de Receiver gecleand als ook de printplaten..
Transformator en achterpaneel roestvrij gemaakt en opnieuw geverfd...
Blunder twee: heb capacitor upgrade set besteld met goede nichicon audio capacitors...maar per ongeluk in totaal 3 SETS besteld ..... Oeps...
Iemand nog interesse in een set ( 59 caps per set voor volledige recap)
Als ze binnen zijn begin ik te recappen...
Display en lampen gereinigd, vervangen..
Durf het vellum papier niet te verwijderen achter display...( moet ik display voor losbreken....(durf ik niet,...iemand een tip?)

Wordt vervolgd...

SB_Marantz

Stuur me maar een PM met wat het precies is en.......misschien heb je er wat aan.

https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,16159.msg315127.html#new
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM