Marantz 2238 met een Marantz 6300

Gestart door rudy80, november 26, 2018, 05:29:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rudy80

Beste Marantz liefhebbers.

Ik ben nieuw hier op het forum, ik heet Rudy en woon in midden Limburg.

Sinds kort ben ik in het trotse bezit van een mooie Marantz 2238 en een 6300.deze gekregen van mijn vader die de set lang geleden in 1977 heeft aangeschaft. de set is geheel compleet met bijbehorende boekjes en reserve onderdelen tot de factuur aan toe! best uniek vermoed ik zo.

Ik ben dan ook van plan de set weer in gebruik te nemen en deze een mooie plek in de woonkamer te geven.

na aansluiten van de set blijkt de 2238 toch wat gebreken te hebben namelijk:

- gedeelte verlichting doet het niet;
- linker speaker aansturing doet het niet.
- beetje krakend geluid bij het draaien aan de knoppen.

Nu vermoed ik dat de sleepcontacten, potmeters vuil zijn, mogelijk nog wat dingetjes gezien de originele staat.

ik ben dan ook opzoek naar een restaurateur die mijn erf stuk kan reviseren zodat die weer in top staat komt en er weer genoten kan worden van het mooie geluid.

Weet of kent iemand van jullie die in de regio midden Limburg of regio Eindhoven mijn 2238 kan reviseren/restaureren?

Betreft de 6300 werkt naar behoren maar zou deze toch een keer willen laten nakijken zodat deze ook in top conditie is.

ik ben benieuwd naar jullie reacties

met vriendelijke groet

Rudy

Vinyl_Fuchs

SB Marantz zit in regio Nijmegen. Als hij dit leest, zal hij wel contact opnemen. Of een pm sturen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Saro

#2
Hey,
Dat is wel heel toevallig....
Heb dezelfde set en plannen.....
Ook van mijn vader maar zijn bj 1976.
Zie ook mijn voorstelbericht in "mededelingen"
Leuk !
Grt. Sander