Marantz 3600 recap/reparatie

Gestart door SB_Marantz, december 12, 2018, 16:11:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Deze hele mooie model 3600 uit 1975 had het e.e.a. nodig om weer perfect te functioneren.
Met zijn nieuwprijs van FL 2500,- in 1975 een puist centen maar 1 brok kwaliteit.
Uiterst degelijke schakelaars , mooi ontworpen en zeer mooi printmateriaal. (epoxy)
Gereinigd, gerecapped + kleine reparatie: Versterkte niet bepaald recht.
Nu perfect!

Sparkiller op de outlets uitgebrand:



Vervangen:



Main board origineel:




Compleet gedemonteerd:





Axiale elektrolyten van mooie kwaliteit geplaatst alsmede radiale:



Work in progress:



Perfecte square wave zowel met toonregeling in als uit circuit en zo hoort het!






Klinkt als een zonnetje!

end
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos


HAL9000

Ik heb er zelf ook één en een 3800.  Ik zie bij jouw dat balans ook een tikkeljte naar links staat. Zoals allen  :schater:  Dan versterkt die inderdaad recht. Er moet eigenlijk een nieuwe volume potmeter in. Helaas is het model USA made en wijkt het dus weer af van de Japanse en Europeaanse potmeters. Ook kom je ruimte te kort, het is mij maar een keer goed gelukt om er een alternatieve 2x250kohm (dacht ik) erin te zetten met loudness optie.  :eerie:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

De volume pot is een wat zwakker punt bij de 3600.
Vaak afwijkingen maar niet bij deze dus mazzel daar.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Dit is recht versterken:

Perfecte square wave zowel met toonregeling in als uit circuit en zo hoort het!



Vaak is het zo dat met de toonregeling in circuit afwijkingen zichtbaar worden, vaak net niet hoorbaar maar toch.
Geeft aan hoe goed deze 3600 is ontworpen!
Geen opslingering aan de voorflank of onregelmatigheden in het midden en laag gebied.  8-)

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Een goede meting zegt veel. Persoonlijk doe ik altijd een vaste reeks van testen om zo bevestigd te zien dat alles in orde is.

Zeker na ingrijpende handelingen wil je controleren wat het resultaat is. Bovenstaande voorbeelden laten dit duidelijk een keurig output zien.


jrm


Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site