Probleem met surround (SR6006U)

Gestart door Ken, november 18, 2018, 17:30:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ken

Kenners,

Mijn SR6006U met 5.1-setup doet sinds kort een beetje raar.
De versterker is met HDMI/ARC aangesloten op de TV (Samsung UE55KS7000S). Op de TV zijn (middels de hub) een AppleTV en een Horizon Box van Ziggo aangesloten.
De surround-instelling van de versterker staat altijd op 'auto', wel zo makkelijk. Voor zover ik me kan herinneren werkte dit altijd perfect. Was de bron surround dan stuurde de versterker dit netjes door naar de 5 speakers, of de bron nou de AppleTV, de Horizon Box of de YouTube-app van de TV was.

Onlangs viel me op dat deze vlieger niet meer op gaat. Wanneer ik via de Horizon Box kijk is er niets aan de hand, dan wordt gewoon 5.1 doorgestuurd als de uitzending surround is. Maar als ik via de AppleTV of de YouTube-app op de TV kijk, dan worden alle surround-signalen maar door twee speakers weergegeven. Op het moment dat ik handmatig op de versterker Dolby Surround of DTS selecteer, dan wordt er wel 5.1-geluid weergegeven.

Ik snap het niet meer. Ik heb de versterker al teruggezet naar fabrieksinstellingen maar dat heeft niet geholpen.
Wie heeft er een idee wat hier aan de hand is?

Alvast bedankt!
Gr., Ken.

RHK

Youtube stuurt geen meerkanaals uit, alleen stereo. Dan zal je via de SR bijv. zelf handmatig een surround instelling moeten kiezen, zoals bijv. Neo X: cinema. Althans zo is het bij mij. Apple TV weet ik niet, wat die uitstuurt.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Marvin

Zou het probleem ook eerder zoeken in de aangesloten apparaten. Als het altijd heeft gewerkt is er vast een instelling verkeerd gezet, kan bijvoorbeeld ook met een firmware update zijn gebeurd.

Stadium III

Apple zou ik eens bij de configuratie kijken, YouTube heeft idd geen surround
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Ken

Bedankt voor de reacties.
Waar het nou aan lag weet ik niet maar het probleem is opgelost. Waarschijnlijk is het een storing in de AppleTV geweest.

Nogmaals dank,
Ken.