Versterkers rond de €1000,-

Gestart door xander32, november 13, 2018, 22:06:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pameijer

Citaat van: Simon_Jaarsma op december 30, 2018, 01:43:27
Probeer eens een Magnat speaker. Iets van de msp of zero serie is altijd goed! Staan volgens mij een paartje zero 5 te koop. Dat zijn zeer goede speakers! En ook heerlijk helder! En anders moet je maar een komen luisteren  :-D
Magnat staat inderdaad hoog op mijn lijstje. Altijd mooi geluid gevonden voor het geld en het formaat. Mijn vriendin heeft ook een setje en dat geeft een schitterend geluid, haar akoestiek is ook wel veel beter dan de mijne. Geen idee van types van Magnat, komt wel. Eigenlijk ben ik op zoek naar een Bose 901 series VI....
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

SB_Marantz

Ter aanvulling: Dit is wat ik sinds 2009 roep waar het om draait: Akoestiek ( Je luistert naar erg veel reflecties)
Kwaliteit van de opname, de speaker zelf.
Daarbij komt ook nog om de hoek kijken: Persoonlijke smaak. (En daar valt niet over te twisten)


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

jrm

Citaat van: SB_Marantz op december 30, 2018, 09:44:08
De enige speaker van Magnat die ik bijzonder vind is de plasma.
Één van de mooist klinkende tweeters samen met de Decca London.

Verder wel ''apart'' dat er in versterker topics over luidsprekers gepraat wordt en in luidspreker topics over versterkers.
Beetje controversieel.....

Ik denk dat ik de meeste meetings georganiseerd heb in het verleden waarbij er eentje tussen zat met een man of 50.
De mooiste vond ik nog altijd waarbij ik zelf op mn nummer gezet werd in 2009 meen ik. (Tevens tig andere mensen)
Versterkers gekalibreerd (binnen 0,1 db) en switchen maar....

https://www.hififorum.nl/index.php?topic=15889.msg319354#msg319354

En zo waren er meerdere.
Terug te vinden op hetzelfde forum.
Met dank aan Jacco.  :schater:   notworthy

:gp:

Klopt helemaal!
Was een leuke, maar vooral leerzame bijeenkomst in de studio van Han.

SB_Marantz

Ah kijk, je was er bij dus.
Niet bij mij maar dat maakt niet uit.

Ik ken nog wel een paar truukjes om het menselijk brein te verwarren.  clown1
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Deze eindversterker doet ook mee in mijn set was ook rond die prijs.







Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Paul

Citaat van: Zoldar op december 30, 2018, 12:39:43
Wauw wat een bakbeest

Qua prijs had ik mazzel, op marktplaats vragen ze de hoofdprijs .
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

BVB

Citaat van: SB_Marantz op december 30, 2018, 10:34:03
Daarbij komt ook nog om de hoek kijken: Persoonlijke smaak. (En daar valt niet over te twisten)

Das een waarheid als een koe!!
Soms denk ik wel eens dat mensen elkaar vaak napraten als het daarover gaat.
Ik heb "audofiel geluid" nooit kunnen onderscheiden, is het onvermogen van mijn oren.
Ik kan wel warm, kil, wollig etc, etc, onderscheiden, naar mijn indruk is dat dus een kwestie van persoonlijke smaak.
Alhoewel ik jaloers ben op mensen met een absoluut gehoor........



Simon_Jaarsma

Citaat van: SB_Marantz op december 30, 2018, 10:02:48
Bold statement Simon.
Ik nodig je bij deze van harte uit.

Is prima! zal ik de e202 mee nemen? Heb geen ervaring met 4400 of iets in die trend maar alles wat ik heb wordt verslagen inclusief de Sansui g 901db
VintageStereo op YT

Simon_Jaarsma

Citaat van: SB_Marantz op december 30, 2018, 10:34:03
Ter aanvulling: Dit is wat ik sinds 2009 roep waar het om draait: Akoestiek ( Je luistert naar erg veel reflecties)
Kwaliteit van de opname, de speaker zelf.
Daarbij komt ook nog om de hoek kijken: Persoonlijke smaak. (En daar valt niet over te twisten)

Akoestiek doet heel veel! Ik heb grote zuilen op een slaapkamer staan hier komen ze niet tot hun recht maar het klinkt nog steeds perfect! Maar toen ik de e202 op de ohm speakers van Andrew hoorde werd ik weg geblazen wat een geluid! Zelf in zijn kleine appartementje 
VintageStereo op YT

Cornelis1921

Citaat van: BVB op december 30, 2018, 13:20:45
Das een waarheid als een koe!!
Soms denk ik wel eens dat mensen elkaar vaak napraten als het daarover gaat.
Ik heb "audofiel geluid" nooit kunnen onderscheiden, is het onvermogen van mijn oren.
Ik kan wel warm, kil, wollig etc, etc, onderscheiden, naar mijn indruk is dat dus een kwestie van persoonlijke smaak.
Alhoewel ik jaloers ben op mensen met een absoluut gehoor........
Ik had, tot ongeveer 10 jaar geleden, want nu tinnitus, een fatale oorontsteking en cataract, hele goede zintuigen, zowel qua gehoor als qua zicht, en wat betreft het gehoor, dat nagenoeg absoluut is, ben ik eigenlijk nooit een "audiofiele" luisteraar geweest, want voor mij heeft altijd alleen de emotionele impact die de muziek op mij maakt geteld, en daarbij speelt opname en een weergave immer een ondergeschikte rol, doch niet een onbelangrijke en zeker geen verwaarloosbare.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Als liefhebber en inmiddels verzamelaar van buizenversterkers   doen de eventuele verschillen met de transistor mij niks want ik hoor het niet, net als met interlinks / luidsprekerkabels en wat meer zij.

Maar wie het wel kan waarnemen heeft waarschijnlijk meer plezier in de audio hobby.   :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Citaat van: Simon_Jaarsma op december 30, 2018, 14:29:47
Is prima! zal ik de e202 mee nemen? Heb geen ervaring met 4400 of iets in die trend maar alles wat ik heb wordt verslagen inclusief de Sansui g 901db

Ik vind het prima.
Zal ergens in januari worden.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Simon_Jaarsma

Citaat van: SB_Marantz op december 30, 2018, 20:45:29
Ik vind het prima.
Zal ergens in januari worden.

Prima doen we! Wordt wel even een stukie rijden woon zelf in Joure
VintageStereo op YT

Paul

Citaat van: Simon_Jaarsma op december 30, 2018, 20:50:10
Prima doen we! Wordt wel even een stukie rijden woon zelf in Joure
Dat wordt een mooie Elfstedentocht.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site