Versterkers rond de €1000,-

Gestart door xander32, november 13, 2018, 22:06:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Simon_Jaarsma

Heb een tijdje de Akai am-93 van Andrew gehad, en was ook zeer tevreden over hoe hij klinkt. Ook vrij simpel te onderhouden alles is wel bij te komen. Uiterlijk heeft hij alleen niet perse. Zelf geen ervaring met 2950 of 2850 zijn ook zeer zeldzaam...
VintageStereo op YT

BVB

Citaat van: Maus op december 27, 2018, 13:10:28
Ik heb een 2950 gehad en ik ben hem kwijt... :( Ergens uitgeleend en geen idee meer waar. Was gelukkig niet in al te beste staat..

Er stond er laatst nog 1 op MP, nog overwogen om er op te bieden maar ik heb geen idee wat ik moet verwachten qua geluid etc.
Daarom toch maar van afgezien.
Wel lullig dat je hem uitgeleend hebt en nooit teruggekregen.....

thanatos

Citaat van: Maus op december 27, 2018, 13:10:28
Ik heb een 2950 gehad en ik ben hem kwijt... :( Ergens uitgeleend en geen idee meer waar. Was gelukkig niet in al te beste staat..

Wilde periode gehad  :-D :-D

Wel jammer inderdaad. Ik vind het schitterende bakken met verlichte volume regeling. Goede opbouw en klankmatig echt niet verkeerd.

AkTeVox

Akai is helaas niet meer wat het ooit was. Idem voor JVC Teac Lenco enz...
Technics is terug maar zit nu in een veel hoger segment.

Maus

Citaat van: thanatos op december 27, 2018, 18:12:21
Wilde periode gehad  :-D :-D

Ja een beetje, precies een andere relatie en dus ander huis, veel weg moeten doen. Ik had écht veel, bij m'n ouders een boerenschuur met de hele zolder voor mezelf, en ja die ging vol. Ik heb een stuk of 3 vw transporters vol naar een handelaar gebracht.. En nu weer staat er een ruimte vol. Denk zo'n 10 tot 15 sets speakers, stuk of 8 versterker sets enz.

Ergo, dan raak je weleens wat kwijt :)

BVB

Wow!
Dan heb je echt veel apparatuur!
Maar hoe klinkt nou zo'n 2950?
Ik hoor nooit zoveel verschil tussen de verschillende merken.
Ligt aan mijn oren.
Ik hoor wel verschil tussen goed en slecht, maar zodra de verschillen kleiner worden........

Maus

Ik heb geen eerlijk vergelijk die van mij was dusdanig gaar dat hij wel werkte maar verder niet. De behuizing zat vol krassen, pootjes eronder weg, ding stonk naar diesel (?) Bovendien al ruim 5 jaar geleden, dat weet ik niet meer...

Maus

#52
Citaat van: BVB op december 29, 2018, 11:47:11
Wow!
Dan heb je echt veel apparatuur!

Es denken, de speakers uit mijn hoofd:

Thuis: Set Sonus faber zuilen in de woonkamer aan de Sony ES voor/eind set
CDP101 cd speler
Pioneer PLX1000 platendraaier

Elders in huis:
Sony vintage setje sinds enkele dagen, daarbij een sony platenspeler gescoord voornamelijk vanwege de partij singles die erbij zat.
Dit speelt in een hoek op de grond al enkele dagen, met een stel Klipsch monitoren.
Schuur: Pioneer SA508 met Pioneer tuner jaren 70

Boven zwerft een minidisc deck, en 2 vintage Sony CD spelers (begin jaren 80)

Bij mijn ouders:

Versterkers
Marantz PM80SE
Restek Challenger
Labgruppen eindtrap
Yamaha P2200
Quad 606/66 set
Ouwe pioneer (jaren 80) met 2 trafo's en dito koelblokken
wat jaren 70 meuk, oude Pioneer's voornamelijk (sa-500a set)
Philips AG9018 buizenbak

Speakers:
2 sets Castle, 1 zuil set en 1 set monitoren
Set Wharfedale Diamond 3, set 502(?) iets kleins
Set Sonus Faber monitoren
Altec Lansing A7 (jazeker, die grote ;))

Diversen:
Stuk of 8 bandrecorders, voornamelijk het oude Akai spul (de zeldzame 3000D, voorloper van de eveneens aanwezige 4000d), enkele uit de serie 1710w 1721w etc
Een muur met planken vol jaren 80 ghettoblasters, zelfs de eerste varianten met CD speler
Een zolder met 3 meter hoog opgestapeld buizenradio's voornamelijk defect en door m'n pa in de loop der jaren verzamelt bij grofvuil vandaan en dergelijke.

Set van m'n pa daar:
Philips 499 speakers, die met 12inch woofer en totaal 9 drivers per kast
Bijbehorende vissenoog versterker (rh521) met tuner
Marantz 6170 draaitafel nog door hem nieuw gekocht

En ik ben vast nog wel wat vergeten.. Het meeste is weg, de zolder bevat 2 stellingen 1 met een stuk of 50 buizenradio's, de andere stond vol met audio, dit is grotendeels weg.

Enkele foto's van een jaar of 10 geleden.

Cornelis1921

BEWARE: AUDIO HOARDING IS CONTAGIOUS! clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Simon_Jaarsma

Jahoor een jaartje goed je best doen en je kunt heel wat halen  :wink: Helaas zit de stellage vol..

VintageStereo op YT

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Simon_Jaarsma op december 29, 2018, 14:22:08
Jahoor een jaartje goed je best doen en je kunt heel wat halen  :wink: Helaas zit de stellage vol..


Da's nog eens een stereotoren. Mooi die zwarte 2230.  HB

Ken je deze ook een verzamelaar uit Duitsland.


https://youtu.be/B1HZE5GaIJg
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Frits Denon

Mooie verzameling. Goed verzekerd, hoop ik.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Simon_Jaarsma

Citaat van: Vinyl_Fuchs op december 29, 2018, 14:29:54
Da's nog eens een stereotoren. Mooi die zwarte 2230.  HB

Ken je deze ook een verzamelaar uit Duitsland.


https://youtu.be/B1HZE5GaIJg

Jaa het is overigens een 2226b zwart en een 2200 zwart.

Ja dat is een verzameling waarvan ik alleen kan dromen!! Ook mooi bijna alles in een houten kast. Maar 170dc is tegenwoordig zo duur hahaha
VintageStereo op YT

Simon_Jaarsma

Citaat van: Frits op december 29, 2018, 14:31:33
Mooie verzameling. Goed verzekerd, hoop ik.

Nee joh gewoon niet iedereen laten zien  :-P Maar meeste gaat ook in de verkoop
VintageStereo op YT

BVB

Citaat van: Maus op december 29, 2018, 13:23:07

En ik ben vast nog wel wat vergeten.. Het meeste is weg, de zolder bevat 2 stellingen 1 met een stuk of 50 buizenradio's, de andere stond vol met audio, dit is grotendeels weg.

Das ook mooi spul, buizenradio's!!
Indrukwekkende verzameling zeg.....cool!  :yes: