Versterkers rond de €1000,-

Gestart door xander32, november 13, 2018, 22:06:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Dus het blad Audio en Stereophile zijn 'eerlijk'?

thanatos

nee, blijven altijd nog persoonlijke meningen en eigen geïnterpreteerde metingen. Zegt alsnog niks. Maar de metingen van John Atkinson en de persoon spreken mij erg aan. Als ik daar iets positiefs of negatiefs van lees neem ik dat wel mee in de overwegingen.

TurboMarco

Citaat van: Rob46 op november 14, 2018, 14:58:13
Dus het blad Audio en Stereophile zijn 'eerlijk'?
Ik denk niet dat ze oneerlijk zijn ,maar als ik mijn adblocker zo zie dan zit het wel barstensvol met reclame .

Dat geeft wel te denken .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Mickey750

Citaat van: Maus op november 13, 2018, 23:32:32
Het signaal zal er op de scope allemaal hetzelfde uit zien. Tot er een speaker aan hangt ;)

Net als met een auto... op papier kunnen ze allemaal 100. Tot je een aanhanger eraan hangt.

Of een deftige speaker !!!
Marantz PM14 KI / CD15 / B&W 802 S3 / Thorens TD125
Van Den Hul  THE MAGNUM
Nordost Heimdall  XLR

SB_Marantz

Citaat van: Maus op november 13, 2018, 23:32:32
Het signaal zal er op de scope allemaal hetzelfde uit zien. Tot er een speaker aan hangt ;)

Daar vergis je je sterk in.....opslingering aan de voorflank, geen goede kanteel weergave ...dus afwijkingen in de frequentie curve, spikes, oscillatie etc etc.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maus

Ja precies. zo netjes zijn ze dus los al niet.

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

MarantzRuby

In de test zijn versterkers opgenomen met een adviesprijs van € 499 tot € 849. De duurste versterker van € 849 kost maar liefst 55% (afgerond in hele percentages) meer dan de Marantz PM 6006, adviesprijs € 549.

De Marantz PM 6006 doet echter overal € 499. Het verschil loopt dan op naar 60% !

Tja, en dan je verwonderen dat de Arcam SA 10 er het beste vanaf komt!

Nu maar wachten tot een nieuwe test waarin ze versterkers van € 10.000 gaan vergelijken met een versterker van € 16.000.
Versterker: Marantz PM KI Ruby
SACD-speler: Marantz SA KI Ruby
Draaitafel: Pro-ject Xtension 10 Evolution met cartridge Ortofon Cadenza Black
Luidsprekers: Canton Vento 100
Cinch kabel: Tellurium Q Ultra Black II 
Luidsprekerkabel: QED Reference XT 400

Wintertje

Aangezien er ook 'andere' merken worden genoemd;

https://hifisolutions.nl/rega-brio

Staat op mijn verlanglijstje.

Onverslaanbaar qua prijs.

BVB


mountainbiker

Citaat van: SB_Marantz op november 14, 2018, 20:50:28
Daar vergis je je sterk in.....opslingering aan de voorflank, geen goede kanteel weergave ...dus afwijkingen in de frequentie curve, spikes, oscillatie etc etc.
Zijn er ook voorbeelden?
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

SB_Marantz

Accuphase E-305: Let op de voorflank...Het meest linkse deel van de square wave...opslingering.



Heb er wel meer maar nu even geen zin in om allemaal op te zoeken.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Simon_Jaarsma

Citaat van: HAL9000 op november 15, 2018, 09:30:12


:schater:

Akai heeft dik prima spul tussen zitten. Maar heb niet zoveel met de begin jaren 80 van ze
VintageStereo op YT

thanatos

#43
nou een AM-2950...





Edit :

of een PS-200 :


Maus

Ik heb een 2950 gehad en ik ben hem kwijt... :( Ergens uitgeleend en geen idee meer waar. Was gelukkig niet in al te beste staat..