Versterkers rond de €1000,-

Gestart door xander32, november 13, 2018, 22:06:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: Maus op november 14, 2018, 00:18:19
Mooi verwoord. Amen.
Het is maar net welke religie  je aanhangt  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Ik hoor verschillen tussen versterkers, maar het ontbreekt mij aan de inhoudelijke kennis om het te kunnen staven. Daarbij geloof ik dan maar in hetgeen ik hoor en dat bevalt mij al jaren uitermate goed.

Gelukkig zijn er hier leden met wat meer technisch inzicht die er wel woorden aan kunnen hangen, waarbij de ene wat beter in staat is om complexe materie in eenvoudige taal te vatten, dan de ander. En dat is zeer zeker ook een kracht.

mountainbiker

Citaat van: xander32 op november 13, 2018, 22:06:35
Ai, hier komt die van Marantz niet goed uit de test ...

https://www.alpha-audio.nl/review/multitest-de-beste-versterker-voor-onder-1000-euro/


:roll:
Ik kom in die test geen enkele technische onderbouwing tegen. Voor hetzelfde geld is die tester Jaap Veenstra stokdoof.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Rob46

#18
Citaat van: mountainbiker op november 14, 2018, 08:41:21
Ik kom in die test geen enkele technische onderbouwing tegen. Voor hetzelfde geld is die tester Jaap Veenstra stokdoof.

Voor de gemiddelde lezer, lees doelgroep, heeft een technische onderbouwing geen meerwaarde. Sterker nog, er zijn lezers die dan afhaken. Een artikel moet voor het gros der lezers (aspirant kopers) leesbaar blijven. Voor mij lijkt mij het voldoende zoals de plussen en de minnen beargumenteerd worden. Daarnaast is het niet alleen Jaap Veenstra die deze versterkers beoordeelt, er wordt in de 'wij vorm' geschreven. Maar je kan gelijk hebben. Tijd voor een andere job zou ik Jaap -en zijn collega's- dan willen adviseren.....

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Ik vrees dat het beste gewoon luisteren is in de winkel. Als je puur op specs afgaat zal je waarschijnlijk teleurgesteld worden. Ik moet wel zeggen dat wat ik heb gezien vind ik de AA,marantz,denon en Reutel wel het interessantst.   :yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

pdufrenne

Citaat van: thanatos op november 14, 2018, 00:07:09


Die foto....
Ligt het aan mij, maar wat een rommel op die koelplaat.
Overal koelpaste. Te veel koelpasta tussen de transitoren.

Hier is aan gerommeld....
Is dit de versterker uit de test?
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

Frits Denon

Lijkt het wel op. Ze zijn ook niet zo nauwkeurig geweest met het plaatsen van de foto's. Bij de Denon foto'van het inwendige, de meest linkse, is die van de Marantz geplaatst. Wel een beetje slordig.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

HAL9000

Het geeft niet echt een indurk dat hier met liefde is om gegaan!  redface  nopompom
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

jowa

Lijkt wel een refurbished exemplaar waarbij de eindtrap is vervangen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

SB_Marantz

Citaat van: mountainbiker op november 14, 2018, 08:41:21
Ik kom in die test geen enkele technische onderbouwing tegen. Voor hetzelfde geld is die tester Jaap Veenstra stokdoof.

Zijn gehoor zal waarschijnlijk niet verder rijken dan 6 Khz ... :schater:
Meten met een square wave is één.
Vergelijken is een ander verhaal: Dat moet echt 1 op 1 en direct kunnen schakelen anders ben je het beeld al snel kwijt. Ons geheugen laat ons snel in de steek.
En dan ook nog gekalibreerd qua volume.
Die hele review raakt kant nog wal.
De Duitsers doen dat stukken beter met diepe metingen.
Ik meen het blad ''Audio.''

Maar wie deze Marantz gebruikt.....wil deze wel eens onder handen nemen , samen ''beluisteren'' etc
Samen met de eigenaar dus.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: jowa op november 14, 2018, 11:18:38
Lijkt wel een refurbished exemplaar waarbij de eindtrap is vervangen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


DOA?  :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos


thanatos

Citaat van: mountainbiker op november 14, 2018, 08:41:21
Ik kom in die test geen enkele technische onderbouwing tegen. Voor hetzelfde geld is die tester Jaap Veenstra stokdoof.

Je komt ook bij als dit soort reviewers geen metingen tegen.. puur onderbuikgevoel gevoed door de vergoeding die er tegenover staat..

NL reviews daar moet jij gewoon goed voor betalen als leverancier.. en dan kun je gewoon de toon/uitkomst bedingen hoor.. denk dat Marantz NL niet veel wilde bijdragen deze keer :-)

Enige blad die ik enigzins serieus neem ik Stereophile en reviewer John Atkinson

Zoldar

Het artikel zal wel. Hecht er niet zoveel waarde aan. Ben meer een buizen liefhebber.

Wel erg mooie omschrijvingen hier van de technische kant van de verschillen die ik ook waarneem.

Stereophile en sommige hifi news zijn prima artikellen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden