Marantz pm-10

Gestart door Lagavulin, november 12, 2018, 19:32:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Citaat van: TurboMarco op november 21, 2018, 23:47:47
Lekker vaag verhaal ,iedere onderbouwing ontbreekt .
De beste man begint over het luistervergelijk waarbij vermeld word dat de meerderheid geen verschil hoort ,nou laten we dat even voor wat het is ,dat vergelijken met class d en a/b ken ik mij nog goed heugen van het blauwe forum .
Niet 1 kon het verschil duiden ....helemaal niemand !

Natuurlijk hingen aan die toestellen ook geen ps audio kabels en conditioners ,dat zal het hem zijn  :-D

Ik zou hem wel eens aan tafel bij Bruno Putzeys willen zien zitten .

https://youtu.be/gZnHr5s_vdM

Welke onderbouwing ontbreekt dan?

pameijer

Citaat van: SB_Marantz op november 22, 2018, 11:18:26
Mijn persoonlijke ervaringen met D is niet echt heel groot maar de eerste was de T-amp.
Ronduit slecht ....oplopende versterking in het hoog.
Zeer goed te horen en nog makkelijker zichtbaar te maken op de scope met een square wave.
Hé, daar zeg je me wat! Was helemaal vergeten dat ik hier nog een T-Amp heb liggen  :zzz:. Binnenkort toch eens kijken of ie het nog doet, de reviews destijds waren superlovend (in de tijd dat ik die nog geloofde....). Zal wel geen match voor de PM10 zijn denk ik  :-P
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

Citaat van: Rob46 op november 22, 2018, 22:15:05
Welke onderbouwing ontbreekt dan?
iedere .

Dat staat er ook .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: pameijer op november 22, 2018, 23:18:11
Hé, daar zeg je me wat! Was helemaal vergeten dat ik hier nog een T-Amp heb liggen  :zzz:. Binnenkort toch eens kijken of ie het nog doet, de reviews destijds waren superlovend (in de tijd dat ik die nog geloofde....). Zal wel geen match voor de PM10 zijn denk ik  :-P
Dezelfde T amp heb ik hier nog op bezoek gehad (die hing op heel wat forums rond)  ,ik heb later een vergelijkbare Dayton audio gekocht .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Citaat van: thanatos op november 20, 2018, 09:59:26
Daar komt bij dat het een Class D bak is.. de prijs is onredelijk hoog. Nu worden die advies prijzen ruim geschonden.

Maar google maar eens rond wat andere high-end merken aan Class D uitgebracht hebben en wat de restwaarde nog is van die bakken..

Voor dat geld kocht ik een Accuphase E600 of een gebruikte E650. Draait rondjes rond die Marantz, en je heb veel minder afschrijving de komende jaren..

Jammer dat ik het moet zeggen als Marantz liefhebber. Maar de huidige reeksen maken mij niet eens lauw..

De PM-10 waar het om gaat zal best goed presteren maar bijna 10K voor een gemodde hypex module als eindtrapje? Nee sorry. Saul draait zich om in zijn graf.
Van de hedendaagse spullen word ik ook niet lauw en niet alleen Marantz.
Geef mij maar een leuke Model 500.....onee heb ik al.  :schater:
Liever nog de 9's maar die zijn schier onbetaalbaar en niet zonder reden!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

xander32

Nu maak je mij ook nieuwsgierig  :yes:;
welke onderbouwing had jij er graag gezien, welke specifieke, concrete punten had betreffende volgens jou kunnen uitleggen/toevoegen/concretiseren t.b.v. de onderbouwing?

Citaat van: TurboMarco op november 23, 2018, 09:44:57
iedere .

Dat staat er ook .

TurboMarco

#36
Citaat van: xander32 op november 23, 2018, 11:17:10
Nu maak je mij ook nieuwsgierig  :yes:;
welke onderbouwing had jij er graag gezien, welke specifieke, concrete punten had betreffende volgens jou kunnen uitleggen/toevoegen/concretiseren t.b.v. de onderbouwing?
Hij begint over het filter van class d versterking bij 3.28 en laat zich vervolgens op een subjectieve basis uit met een twijfelachtige blik en brabbelt wat over gevoelens  :no:
Het filmpje wat ik plaatste met Bruno legt het wel op een gedegen manier uit (skip naar 10.48) ,zoals het hoort .

Maar je had dat natuurlijk zelf ook kunnen vaststellen als je beide filmpjes gezien en vooral beluisterd hebt  :wink:

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Thx Marco, ik moet eerlijk bekennen dat ik geen van beiden heb bekeken  redface. Desondanks kan ik jouw onderstaande uitleg goed begrijpen.

Ik heb sowieso weinig interesse in de 10, enkel en alleen al omdat deze buiten mijn bereikl ligt en als ik al bereid was om dat bedrag af te tikken voor een versterker, ging dat zeker geen PM-10 worden. Dan veel eerder een mooie buizen amp van bv. Octave.


Citaat van: TurboMarco op november 23, 2018, 13:05:15
Hij begint over het filter van class d versterking bij 3.28 en laat zich vervolgens op een subjectieve basis uit met een twijfelachtige blik en brabbelt wat over gevoelens  :no:
Het filmpje wat ik plaatste met Bruno legt het wel op een gedegen manier uit (skip naar 10.48) ,zoals het hoort .

Maar je had dat natuurlijk zelf ook kunnen vaststellen als je beide filmpjes gezien en vooral beluisterd hebt  :wink:

Rob46


Paul

Citaat van: Rob46 op november 23, 2018, 22:20:30
Zwak verhaal.....
En voor dat bedrag  wil ik ook afstand van mijn  E205 doen, wel zonder doos maar gelijk gereed voor gebruik.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Citaat van: xander32 op november 23, 2018, 14:57:59
Thx Marco, ik moet eerlijk bekennen dat ik geen van beiden heb bekeken  redface. Desondanks kan ik jouw onderstaande uitleg goed begrijpen.

Ik heb sowieso weinig interesse in de 10, enkel en alleen al omdat deze buiten mijn bereikl ligt en als ik al bereid was om dat bedrag af te tikken voor een versterker, ging dat zeker geen PM-10 worden. Dan veel eerder een mooie buizen amp van bv. Octave.
De techniek omtrent de PM10 vind ik mooi ,maar die prijs is mij te gek ,voor een paar duiten meer heb je de Kii audio luidsprekers met zes Ncore versterkers per kant van elk 250 Watt inclusief dsp's .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Citaat van: TurboMarco op november 23, 2018, 23:19:23
"" Voor een paar duiten meer heb je de Kii audio luidsprekers met zes Ncore versterkers per kant van elk 250 Watt inclusief dsp's .
Dat ziet er wel goed uit zeg.....

TurboMarco

Citaat van: marvin op november 23, 2018, 23:31:18
Dat ziet er wel goed uit zeg.....
:yes:





En erg vrouwvriendelijk ook  :schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)