Marantz pm-10

Gestart door Lagavulin, november 12, 2018, 19:32:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lagavulin

Heeft er al iemand de nieuwe pm10 en de Ruby aan de tand gevoeld?

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

Hebben wij dat ding niet in Eindhoven werkend gezien?

TurboMarco

Ja en gehoord  :yes:

Een prima ding die PM10 .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ja dan klonk het geheel zeker niet verkeerd.
Hou van wat meer ballen, maar dat is persoonlijk en zou met wat potentere luidsprekers zijn opgelost.

Lagavulin

Heb inmiddels thread gelezen. Druk bediscussieerd, maar nog weinig beluisterd. Ik kan niet oordelen voordat ik de versterker zelf getest heb, maar ik krijg de indruk dat de prijsstelling wat te hoog is. Zeker nu de Ruby 'maar' de helft kost. In die prijsklasse is veel moois te koop.

SB_Marantz

Voor zo'n bedrag zou ik naar wat anders uitkijken.
Hou je nog wat over ook.
Een mooie vintage Marantz , Accuphase, etc.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

Ik zie niet in waarom een versterker zo duur moet zijn, behalve dan dat je als merk zijnde die markt wil bedienen.

thanatos

Daar komt bij dat het een Class D bak is.. de prijs is onredelijk hoog. Nu worden die advies prijzen ruim geschonden.

Maar google maar eens rond wat andere high-end merken aan Class D uitgebracht hebben en wat de restwaarde nog is van die bakken..

Voor dat geld kocht ik een Accuphase E600 of een gebruikte E650. Draait rondjes rond die Marantz, en je heb veel minder afschrijving de komende jaren..

Jammer dat ik het moet zeggen als Marantz liefhebber. Maar de huidige reeksen maken mij niet eens lauw..

TurboMarco

#9
Ik zat even te kijken op MP en zie dat het aanbod van class D versterkers erg klein is ,ook nog behoorlijk aan de prijs .

CiteerMaar google maar eens rond wat andere high-end merken aan Class D uitgebracht hebben en wat de restwaarde nog is van die bakken..
Heb je wat bronnen ? ,ik zit mij een ongeluk te zoeken maar vind niet zoveel m.b.t de afschrijving .

Een 2e hands PM10 ben ik in ieder geval nog niet tegengekomen ,hoe moet je dan weten wat de afschrijving daarvan is ?
Ik heb wel een door mij gekoesterde Primare SPA23 2e hands gevonden ,echter daar word nog steeds een hoofdprijs voor gevraagd  :-o ,ik hoop dat ze snel wat goedkoper worden .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: TurboMarco op november 20, 2018, 11:49:43
Ik zat even te kijken op MP en zie dat het aanbod van class D versterkers erg klein is ,ook nog behoorlijk aan de prijs .
Heb je wat bronnen ? ,ik zit mij een ongeluk te zoeken maar vind niet zoveel m.b.t de afschrijving .

Een 2e hands PM10 ben ik in ieder geval nog niet tegengekomen ,hoe moet je dan weten wat de afschrijving daarvan is ?
Ik heb wel een door mij gekoesterde Primare SPA23 2e hands gevonden ,echter daar word nog steeds een hoofdprijs voor gevraagd  :-o ,ik hoop dat ze snel wat goedkoper worden .

www.hifishark.com
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

thanatos

#11
Chapter Audio 250S bijvoorbeeld. 10K nieuwprijs.. verkoop in 2e hands circuit voor 20% van die prijs.. binnen een paar jaar na verkoop.

Lyngdorf is ook niet bepaald waarde vast..

De meeste audio liefhebbers willen niets weten van Class D. Ik vind het perfect voor PA, of situaties waar veel vermogen nodig is en warmte een probleem. Voor subwoofers perfect. Voor fullrange weergave is het gewoon niet mijn ding.

Marantz heeft mooie spullen gemaakt.. De PM11S2 vond ik een mooie versterker.. maar wat er nu staat met nCore modules van Hypex..

Edit :

Nog een gevalletje afschrijving : https://link.marktplaats.nl/m1339346507

Mark Levinson N53, class D model van €63K nieuw. in 2011 nu voor 20K bij een handelaar die ze er niet voor gaat slijten..

Maar is appels met peren vergelijken.. in high-end heb je altijd enorme vraagprijzen die in werkelijkheid zeer onderhandelbaar blijken.. en de afschrijvingen zijn altijd wel flink vanaf nieuw.

TurboMarco

#12
Ik zie de eerder genoemde Accuphase E600 van 1 maand oud voor 3500,- minder dan de nieuwprijs van 10k .
Daar schrijf je dus ook een bak op af !  :-o

CiteerDe meeste audio liefhebbers willen niets weten van Class D
Hoe kom je daarbij ? ,heb je daar een bron van ?

Je kan met geen mogelijkheid een audiogerelateerd forum als ijkpunt nemen ,relatief gezien zijn er dan simpel te weinig consumenten vertegenwoordigd + dat de meesten niet eens weten welke versterkers uitgerust zijn met welke techniek dan ook ,zie de aannames dat class d een digitale versterker zou zijn .
De merken zoals je noemt en in het bijzonder Chapter Audio en ook Lyngdorf zijn tamelijk onbekend ,en onbekend maakt onbemind ,daardoor is het logisch dat daar een hoge afschrijving plaatsvind ,dat heeft niets te doen met het feit dat er mogelijke class d exemplaren bij zitten .

Persoonlijk heb ik een aversie tegen class a versterkers ,de reden daarvoor is de lage efficiëntie  en de veel te hoge aanschafprijs in het geval van nieuw speelt daar ook een grote rol in .

Over de PM10 valt niet veel te zeggen als het gaat om de afschrijving ,want waar is het aanbod van 2e hands exemplaren ?

In audioland is het net als met pc land ,en ja zelfs autoland ,ongeacht merk type en weet ik wat nog meer de afschrijving op die nieuwe producten zijn altijd hoog ,er moet namelijk op een dergelijk nieuw product winst gemaakt worden ,en juist in dat kleine segment waar merken zoals Accuphase en ook ML zich in bevinden zijn voor de meeste consumenten onbekend terrein .
Tja dan krijg je vanzelf een klein groepje zelfbenoemde audioliefhebbers .

Maar om terug te komen op de PM10 ,men vind deze te duur ,dat zie je aan de zure reacties .
Mijn hoop is in ieder geval dat Marantz de class d techniek verder uitbreid naar de gehele line-up versterkers ,helemaal wanneer ze dit doortrekken naar de ht bakken .
De vermeende klankverschillen laat ik dan voor wat het is ,het is voor mijn gevoel ook aan het doorslaan .

Een pakje shag is pas duur ,deze kost 10,- en drie dagen later is het 100% afgeschreven ,in dat licht valt de adviesprijs van een PM10 nog wel mee  :wink:

edit: de door jou aangehaalde ML No.53 is geen class D versterker (zie link)
https://www.stereophile.com/content/mark-levinson-no53-reference-monoblock-power-amplifier

CiteerAlthough it has a switching output stage, the No.53 is not a class-D amplifier. While the original rationale for the class-D technology was its efficiency—lightweight, cool-running amps that could produce a great deal of power—the No.53 is big and heavy, resembling the No.33—and it runs warm even at idle.
Read more at https://www.stereophile.com/content/mark-levinson-no53-reference-monoblock-power-amplifier#Dix4HSe5TXE6bb03.99
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

joep

Een versterker moet je ook een beetje "liggen". Grote namen en dikke prijzen zeggen mij niets. Heb je een versterker een tijdje in huis dan begin je dat pas in te zien. De eerst zo hoog de hemel in geprezen versterker kan na enkele maanden of een jaar best wel eens helemaal niet meer bevallen. Heb het zelf meegemaakt met een Accuphase E350. Eerst vond ik hem geweldig maar maanden later helemaal niet meer. Ook wat anderen ervan vinden zegt mij niets. De tests op internet of in de boekjes nog minder. En of ze nu zeggen dat het een a, b of c bak is al helemaal niet. Ben nu na een Accuphase gehad te hebben tevreden met de Marantz PM-11s3. Maar dat kan morgen anders zijn.

Vroeger had ik bij uitkomst gelijk een PM-10 besteld. Daarvan ben ik nu een beetje genezen.  :-o :-o :-o

Vinyl_Fuchs

Misschien voor de volgende Marantz-bijenkomst een idee: "blind" een pm11s3 met een pm10 vergelijken.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.