Aansluiten archos av 500 audio/video recorder

Gestart door ArjenJan, november 08, 2018, 22:26:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ArjenJan

Beste medegebruikers,

Al geruime tijd ben ik in het bezit van sr 6004 receiver. Sinds kort kan ik geen gebruik meer maken van het analoge signaal van de tuner. Ik heb glasvezel en een Arris tvlradio ontvanger.Deze heb ik via een optische kabel aan gesloten op een optische ingang van de Marantz. Radio beluister ik nu via  Arris ontvanger en dat werkt prima. Ik heb mijn Archos av500 via cinch kabels aangesloten op de cdr in en uitgangen van de Marantz sr 6004. Met de bedoeling om zo op te nemen van de radio. Ik krijg het echter niet voor elkaar om opnames te maken. Er komt geen signaal binnen. Ook afspelen van oude bestaande opnames van de Archos via cdr uitgangen op de Marantz geven geen uitgangssignaal. Maak ik een denkfout bij het aansluiten? Ik heb de aansluitingen 2x gecontroleerd ( van Archos input naar  Marantz cdr output/ Archos output etc) Heeft iemand een idee wat ik fout doe?




Maus

#1
De OUT van de Archos moet naar de IN van de marantz, en OUT van Marantz naar IN op de archos. Misschien gaat dit fout? Omdat je zegt dat weergave ook niet lukt..

Oh je typt dit zelf al...

Als je een andere bron aansluit op de CD ingang...?

ArjenJan

Hoi Maus,

bedankt voor je snelle reactie! :zzz:

Ik sluit morgenochtend een andere bron aan en laat weten of dit wel werkt.

Groeten,

Arjen

ArjenJan

Hoi Maus,

vanochtend opnieuw met het probleem aan de gang geweest. Ik heb een minidisc-recorder via analoge in/uitgangen aangesloten op de Marantz. Geen opname signaal, wel weergave van muziek die al op de Minidisc stond. Kabels uit Marantz gehaald, wat blijkt: de rechterstekker die in de output cdr Marantz zit compleet kapot. Ik heb een nieuwe kabel gepakt en opnieuw aangesloten maar de cdr out geeft geen signaal door.
Ik heb daarna met nieuwe kabels ipv de cdr in/uitgangen de vcr in/uitgangen geprobeerd idem dito.

Nu kan ik mij herinneren dat ik een tijd geleden toen ik nog niet wist dat de kabel slecht was al eens geswitched was van de cdr in/uitgangen naar de vcr in/uitgangen en toen ook al het probleem had. Maar toen had ik nog mijn oude Amino tv ontvanger waar analoge in/uitgangen op zaten en heb daar toen van de radio opgenomen (dus via het tv kastje)
Nu met het wisselen van nieuwe apparatuur van Telfort is de Amino vervangen door de Arris tv ontvanger die geen  analoge in/uitgang meer heeft. Wel een optische kabel (out) die naar de Marantz optisch in gaat.

Al met al waren de problemen met de vcr en cdr uitgangen er al wel maar heb ik er niet eerder een oplossing voor gezocht omdat ik de analoge in/uitgangen van mijn oude tv kastje kon gebruiken om zo op de Archos recorder op te nemen.

Ik heb om zeker te zijn mijn Archosrecorder en Minidisc-recorder ook op mijn versterker bij mijn computer aangesloten en hier werkt alles perfect.

De Archos heeft helaas geen optische ingang anders had ik hem wel aangesloten op de optische uitgang van de Marantz. De Minidisc wel maar dat is een gedoe met overzetten naar de pc om er muziekbestanden van te maken.

Het lijkt mij dus dat de vcr en de cdr uitgangen van de Marantz kapot zijn gegaan door de slechte kabel en dat ik nu op zoek moet naar iemand die dit kan herstellen zonder dat het in de papieren gaat lopen. :no:

Of heb jij mischien nog een tip. Ik zie zo geen andere analoge in/uitgangen op sr 6004die ik kan gebruiken. :yes:

Groeten, Arjen

Maus

Controleer eerst maar goed of er geen afgebroken stukjes in zitten, anders kun je alsnog de Neutrik Rean chassis cinch pluggen kopen en die erin zetten in plaats van het huidige spul.

Probeer de handleiding van de marantz even door te lezen of je hem wel goed hebt staan, soms heb je een aparte REC selector optie, waardoor je naar de radio kunt luisteren terwijl de minidisc vanaf een andere bron opneemt via de CDR uitgangen.

ArjenJan

Hoi Maus,

er is gelukkig niets achtergebleven in de cinch in/uitgangen. Ik heb de schakelaar op rec staan ipv zone B. Vanmiddag kan ik iemand bellen uit Warnsveld (Dorland) die hem waarschijnlijk gaat nakijken.

Bedankt voor je tips! :yes: :yes: