Marantz 2216 Revisie

Gestart door HAL9000, november 08, 2018, 10:40:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb ook een marantz 2216 op de tafel gehad. Deze receiver was bijna helemaal werkend op een aantal lampjes in het display na. Ik heb alle elko's vervangen eindtransistoren en hey display voorzien van een LED upgrade.


Alles oud en origineel.


Eindversterker oud, bij deze modellen worden de eindtorren altijd een beetje rot. Veel oxidatie, en gekraak en geknetter als gevolg. Heel soms is al eens een kanaal doorgebrand.  nonono


Voeding en Phono.


Er was leven


Work in progress


Voorversterker.


voorversterker gereviseerd.


Alle oude stinkende troep.





Hele leuke instap receiver! Als je er een kan kopen voor een leuke prijs doen!  HB

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Simon_Jaarsma

Weer mooi gedaan Jon! 2216 blijft een leuk kleintje
VintageStereo op YT

jrm


YB

Dat ziet er fantastisch uit! Toch wel erg leuk om ook wat van het proces en de 'ingewanden' mee te krijgen. Kan niet wachten om m weer aan te sluiten en te beluisteren. Ik was al erg blij met mijn 2216, en nu kan deze hopelijk ook nog wat jaren langer mee. Mijn dank!

HAL9000

Citaat van: YB op november 09, 2018, 20:05:58
Dat ziet er fantastisch uit! Toch wel erg leuk om ook wat van het proces en de 'ingewanden' mee te krijgen. Kan niet wachten om m weer aan te sluiten en te beluisteren. Ik was al erg blij met mijn 2216, en nu kan deze hopelijk ook nog wat jaren langer mee. Mijn dank!
notworthy   HB
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Asmar

Nu nog geur-internet en kunnen we meegenieten van de soldeerdampen...
Verlichting van het afstemdisplay ziet er mooi egaal uit!
(Trouwens mooie ontvangstantenne...)