PM5005 vs PM6006

Gestart door wildebassman, november 07, 2018, 22:06:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wildebassman

Okay,

Ben bezig een kleine budget luisterruimte te maken puur voor stereo met Dali Sensor 3 speakers.
Ik dacht om een PM5005 of PM6006 en een cd5005 aan te schaffen.
Wat zou de meerwaarde zijn om voor de PM6006 en dan puur aangaande het geluid, vermogen, signaal,
de extra aansluitmogelijkheden doen er voor mij niet echt toe.

Graag input,

Alvast bedankt,

Dennis.

Maus

Wellicht kun je voor de nieuwprijs van de genoemde types, een 700* of 800* scoren tweedehands :) Ik denk dat die 2 5 en 6 series elkaar niets ontlopen.

wildebassman

Citaat van: Maus op november 07, 2018, 22:22:57
Wellicht kun je voor de nieuwprijs van de genoemde types, een 700* of 800* scoren tweedehands :) Ik denk dat die 2 5 en 6 series elkaar niets ontlopen.

Dus de PM6006 heeft geen echt voordeel t.o.v. de PM5005 begrijp ik.

xander32

Welke speakers ga je er op aansluiten

Welke specificaties hebben die

Hoe is de match tussen de 5005 en een 6006 met die speakers

Hoe groot is de ruimte waar je de set gaat neer zetten

Op welk geluidsniveau wil je gaan luisteren

Wil je in de toekomst gaan streamen (de 6006 bezit een dac)

...

...

Citaat van: wildebassman op november 07, 2018, 22:30:53
Dus de PM6006 heeft geen echt voordeel t.o.v. de PM5005 begrijp ik.

sjoek

Als je per se een nieuwe wilt en het budget laat het toe zou ik voor de pm6006 gaan. Die extra aansluitingen kunnen in de toekomst met bijvoorbeeld een streamer ideaal zijn.

Mocht je hondert procent zeker zijn dat je die extra aansluitingen nooit gaat gebruiken, en als het ook een 2e hands mag zijn zou ik zoals maus zegt ook eens op mp kijken om voor dezelfde prijs een versterker uit de hogere serie op de kop te tikken.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

NB

De pm 6006 heeft een dac. En 2x 45 w. De 5005 2x 40.
Ik heb een 6004 en heb aan 2x 45 meer dan genoeg.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

wildebassman

Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Kijk het gaat mij er om een leuke set boven te hebben om alleen muziek mee te luisteren.
Vraag mij ook nog af of die ringkerntrafo van de 6006 veel verschil maakt met de trafo in de 5005.
Ook wil ik nog even gaan luisteren naar monitor audio bronze 2 speakers in combinatie met Marantz.

Dennis.

Marvin

Ik geloof niet dat er ook maar iemand is die kan horen wat voor voeding er gebruikt wordt.
Je moet er maar vanuit gaan dat de gebruikte voeding voldoende stroom levert.
Die dac is trouwens wel handig hoor.

wildebassman

Ja, ik hoor altijd iedereen zeggen dat zo'n ringkerntrafo meer kracht geeft maar...misschien is dsat ook wel weer bs.
Tot nu toe aan speakers beluisterd:

Elac debut b6.2, indrukwekkend laag, maar het hoog...rommelig en niet in balans met de rest.
Dali zensor 3, open frisse klank, veel informatie, beetje teveel in het hoog, gaat vermoeien.
Wharfedale diamond 220, sorry wat mij betreft ronduit bagger.
Monitor Audio bronze 2, mooie balans, goed laag, iets ingetogen,  hoog is niet vermoeiend  kan er lang naar luisteren.

De MA laat ik een paar dagen spelen om te horen hoe ze verder openen, dit zouden weleens de beste speakers binnen mijn budget voor deze ruimte kunnen zijn. Dan de volgende stap, de versterker...

Maus

Citaat van: wildebassman op november 08, 2018, 22:55:21
Ja, ik hoor altijd iedereen zeggen dat zo'n ringkerntrafo meer kracht geeft maar...misschien is dsat ook wel weer bs.

Een ringkern kan zelfs minder vermogen hebben, ligt er maar net aan welke je hebt. De bouwvorm is anders maar de vermogens verschillen gewoon per type.

Niet om onaardig over te komen, maar als je kracht zoekt, kun je deze beide versterkers beter vergeten ;) Het is en blijft een 100000 in 1 productie en dan nog eens de instaplijn.

xander32

En juist daardoor koop je relatief veel versterker voor de euris  :wink:.

Citaat van: Maus op november 08, 2018, 23:22:21

Niet om onaardig over te komen, maar als je kracht zoekt, kun je deze beide versterkers beter vergeten ;) Het is en blijft een 100000 in 1 productie en dan nog eens de instaplijn.

wildebassman

Ja dus, veel versterker voor het geld.

Update, Monitor Audio Bronze 2, stemmen klinken teruggetrokken in het klankbeeld, dit maakt dat ze niet blijven...

Marvin

Als ik je oordeel zo lees over al die luidsprekers, dan zou ik eens iets leuks van Tannoy in huis halen.

NB

Citaat van: xander32 op november 09, 2018, 04:51:59
En juist daardoor koop je relatief veel versterker voor de euris  :wink:.

:gp:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

sjoek

Citaat van: marvin op november 09, 2018, 14:04:30
Als ik je oordeel zo lees over al die luidsprekers, dan zou ik eens iets leuks van Tannoy in huis halen.

Tannoy + marantz :kwijl: :kwijl:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.