PM5005 vs PM6006

Gestart door wildebassman, november 07, 2018, 22:06:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjoek

Citaat van: Maus op november 30, 2018, 13:06:12
Ik zou maar eens beginnen door ze niet meer op een holle ikea kast neer te zetten maar op een paar massieve tegels.

Bovendien hoort je speaker nagenoeg geen vibraties aan de vloeren door te geven, indien wel staan die verkeerd.

:gp: of te luid HB
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

TurboMarco

Citaat van: Maus op november 30, 2018, 13:06:12
Ik zou maar eens beginnen door ze niet meer op een holle ikea kast neer te zetten maar op een paar massieve tegels.

Bovendien hoort je speaker nagenoeg geen vibraties aan de vloeren door te geven, indien wel staan die verkeerd.
De conussen resoneren toch ,dat moet ook anders komt er geen geluid uit .
En als je luid genoeg draait resoneren er wel meer dingen ,daar doe je weinig tot niks tegen .

Persoonlijk zou ik apparatuur wat daar niet tegen kan negeren als de pest .
Wat te denken van actieve luidsprekers  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

thanatos

Toch is het geen hele onzin modificatie om je apparatuur te isoleren/dempen.

Resonanties van een slappe kap of inderdaad een hol dressoir zou bij stevig spelen best wat invloed kunnen doorgeven.

Tik maar eens met een houtje oid op een relais als je een sinus op een scope bekijkt.. die danst wel degelijk op de ingebrachte vibraties. Of een condensator hard in je signaalweg zelfde verhaal.

Of het echt hoorbaar is is discutabel, maar helemaal onzin is het niet.

TurboMarco

Citaat van: thanatos op november 30, 2018, 13:59:09

Tik maar eens met een houtje oid op een relais als je een sinus op een scope bekijkt.. die danst wel degelijk op de ingebrachte vibraties. Of een condensator hard in je signaalweg zelfde verhaal.

Of het echt hoorbaar is is discutabel, maar helemaal onzin is het niet.
Wie gaat er dan ook met een houtje ?? op een relais zitten tikken ?
Ik weet zeker dat een relais niet warm of koud word op het moment dat er sprake is van 120db spl ......of meer ,en dat zorgt wel voor wat resonanties ,actieve speakers zijn daar een goed voorbeeld van .

Het komt bij mij in ieder geval over als een probleem maken van iets wat er niet is .

Wat voor een magische componenten zitten er dan wel niet in een rally auto  notworthy ,of een space shuttle .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

#49
Citaat van: TurboMarco op november 30, 2018, 14:09:24
Het komt bij mij in ieder geval over als een probleem maken van iets wat er niet is .
Wat voor een magische componenten zitten er dan wel niet in een rally auto  notworthy ,of een space shuttle .
Precies, ook een gewone auto met alle elektronica aan boord rijdt gewoon door op een hobbelweg zonder dat er ook maar een moment sprake is van storing. En dan zouden de onderdelen van een audiocomponent er last van hebben dat er luidsprekers in de kamer staan die luid staan te spelen, geloof er niets van.
Als hier in Groningen de boel in elkaar dondert tijdens zo'n aardbeving dan hoor je het inderdaad en daarna nooit weer.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.