Marantz SR5012

Gestart door CripperZ, november 04, 2018, 10:22:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CripperZ

Beste forum mensen
allereerst goeiemorgen!
sinds kort heb ik deze receiver aangeshaft  de SR5012 en ben er zeer tevreden mee en denk dat het voor mij een topding is.
nu heb ik een vraagje over de Marantz SR5012 en ben nog vrij onbekend met dit merk omdat ik hiervoor altijd Yamaha heb gehad! Maar deze voldeed niet meer naar wat ik wilde.
Nu heb ik alles netjes ingesteld denk ik,alleen heb ik nu een klein euveltje!! en dat is als ik een film of televisie kijk dat deze dan zomaar overschakkeld naar internetradio en dan schrik je jezelf een rotberoerte omdat het geluid dan dubbel zo hard binnenkom met hetzelfde volume niveau. is dit een bug? of is het gewoon een instelling?
misschien dat hier meer mensen last van hebben gehad.
Graag hoor ik van jullie

MvGr Michel (CripperZ)

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

CripperZ

Laatste firmware staat er op en heb nu mijn auto update ook uigezet!!
En wat het lastig maakt is dat het niet heel frequent gebeurt maar zo nu en dan! Soms 1x in de week dan soms 2x achter elkaar.

Stadium III

Je zou een fabriek reset kunnen doen ,dan update kijken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

CripperZ

Wilde ik iid gaan doen Stadium III. Ik neem aan dat mijn update blijft of zou ik deze weer opnieuw moeten installeren?

Stadium III

Kijk het ff naar als hij gereset is
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

CripperZ

Ik kijk het deze week nog aan en daarna ga ik hem resetten en ik kom er nog op terug als het gelukt is!!
Alvast bedankt voor je reacties stadium III

pdufrenne



Een firmware update blijft geïnstalleerd, ook als je teruggaat naar de fabrieksinstellingen.
Deze hoef je dus niet opnieuw te installeren.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

CBdicX

#8
Citaat van: CripperZ op november 04, 2018, 10:22:47
Beste forum mensen
allereerst goeiemorgen!
sinds kort heb ik deze receiver aangeshaft  de SR5012 en ben er zeer tevreden mee en denk dat het voor mij een topding is.
nu heb ik een vraagje over de Marantz SR5012 en ben nog vrij onbekend met dit merk omdat ik hiervoor altijd Yamaha heb gehad! Maar deze voldeed niet meer naar wat ik wilde.
Nu heb ik alles netjes ingesteld denk ik,alleen heb ik nu een klein euveltje!! en dat is als ik een film of televisie kijk dat deze dan zomaar overschakkeld naar internetradio en dan schrik je jezelf een rotberoerte omdat het geluid dan dubbel zo hard binnenkom met hetzelfde volume niveau. is dit een bug? of is het gewoon een instelling?
misschien dat hier meer mensen last van hebben gehad.
Graag hoor ik van jullie

MvGr Michel (CripperZ)


Misschien wat laat, maar je kunt alle bronnen op -12 dB en +12 dB zetten, en alles er tussen natuurlijk.
Dus de internet radio op -12 of hoger, de rest op +12 en klaar.
Te vinden in ingangen > bronniveau.

Standaard staan alle bronnen op 0 dB ongeacht het uitstuur volume (dus naar de receiver toe) van de bron.
Ook zijn verschillende volume sterktes op te slaan met "smart select" knoppen op de afstandbediening.

CripperZ

CBdicX ik heb de receiver inmiddels een reset gegeven,en  heb nu het idee dat dit geholpen heeft!! de Marantz is niet meer automatisch terug gegaan naar internetradio. nu hoop ik dat deze het blijft volhouden.