Afstandsbediening rc026sr van sr 7010 versterker reageert raar bij volume

Gestart door degeluidsman, november 03, 2018, 09:01:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

degeluidsman

Hallo,

Mijn afstand bediening reageert pas na een seconde de volume knop ingedrukt te houden, zowel bij volume up als down.

Het zend incoontje geeft deze vertraging ook aan

Alle andere knoppen werken wel direct.

Iemand een idee.


Mvg,

Peter

pameijer

Kun je een foto maken van dat zendicoontje? Ik heb geen idee wat dat is...
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

degeluidsman

Ik zou niet weten hoe ik hier een foto kan posten, maar het icoontje zit rechts in het display van de afstandsbediening.

Het is een rond balletje met treepjes aan de bovenkant die symboliseren dat er uitgezonden wordt, in dit geval dus een ir commando.


Mvg,

Peter

pameijer

Ah die bedoel je, ik snap je. Als het idd de remote is die vertraagt de V+ en V- doorstuurt is dat wel raar. Probeer het voor de zekerheid nog 's te testen door de remote te richten op de camera van je mobiel, die registreert als het goed is IR licht.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

degeluidsman

Testje gelijk geprobeerd, de camera laat ook een vertraging zien bij volume up en down.
Bij de andere knoppen reageert hij gelijk

Marvin


degeluidsman

Net gedaan en ze gelijk even in een batterijen tester gedaan ( 75% ).
Dit lost het niet op

Maus

Werkt dit niet zo, dat een kort tikje één stapje lager geeft, en ingedrukt houden dat hij blijft lopen? Een beetje zoals de gemiddelde wekker zegmaar...

Marvin


degeluidsman

Citaat van: Maus op november 03, 2018, 22:28:48
Werkt dit niet zo, dat een kort tikje één stapje lager geeft, en ingedrukt houden dat hij blijft lopen? Een beetje zoals de gemiddelde wekker zegmaar...

Zo werkte hij tot voor kort wel, maar sinds een tijdje heb ik dus deze vertraging.
De versterker heeft een tijdje geleden een update binnen gehaald, nu dacht ik dat de afstandsbediening niet op en neer praat of doet hij dat wel?


Citaat van: marvin op november 03, 2018, 22:28:59
Misschien zit er ergens een reset knopje?

Een reset knopje heb ik niet kunnen vinden.


Mvg,

Peter

agr64

Heb vergelijkbaar probleem met de remote van een sr6009 en bij mij zijn het gewoon brakke contacten van de volume bediening op de remote. Waarom?  Volume bediening via de webpagina, app of andere marantz remote waar bediening amp knoppen op zitten werkt namelijk wel goed.

Marvin


degeluidsman

Bedankt wederom voor de tips, ik ga eens kijken hoe ik hem open kan maken zonder dat er iets afbreekt.

degeluidsman

Na overleg met de reparatie afdeling van Marantz heb ik een nieuwe ab gekocht.
Wat nu precies de oorzaak was?