Marantz SR 6011 Vraagje over bron menu in combinatie met PC gebruik

Gestart door chrisssj2, november 02, 2018, 21:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chrisssj2

Situatie:

Voorheen deed ik de "info" button en verschijn info direct onscreen terwijl ik nog mijn windows desktop had. Dit was instant.
Nu echter duurt  het 7 seconden heen en 3 seconden om terug te komen wat SUPER vervelend is. aangezien ik vaak check welke bron door komt. Lijkt wel een soort HDMI/kanaal switch. De OSD op de receiver zelf is niet leesbaar van de bank en dus vrij nutteloos hiervoor.
De setup in komen gebeurde ook vrijwel instant zoals ik het me herinner.

Dit alles is op windows 10. Toen het "snel" werkte
Op windows 7 was het altijd langzaam ookal werkte het wel "snel" op windows 10. For some reason.
Blijkbaar doet windows 10 iets anders daarin dan windows 7. Ik dacht dat het iets met HDMI te maken heeft.


Heeft iemand enig idee hoe dit komt, opeens was dit dus "anders' dan voorheen. Heb dit probleem al eens eerder gehad maar dan kwam na een tijdje weer terug ofzo.. heel vaag. (misschien dat ik iets veranderde zou goed kunnen)

Heb HDMI control aan/uit gezet en op mijn LGC7 TV de PC input hmdi naar receiver gezet. maar dit lijkt allemaal geen effect te hebben.

chrisssj2


Marvin

Zit het te lezen, maar moet het nog eens doen. Begrijp het nog niet helemaal. [emoji23]

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Op welk apparaat zit die info-knop?
Die Marantz neem ik aan, via de afstandsbediening?!

Waar zie je je OSD dan?
Op je afstandsbediening of op de tv?

En wat duurt er nou 7 seconden met de laptop wat met de pc direct gebeurde?
En waar gebeurd dat?
In de laptop of in de Marantz?

Het lijkt me vooralsnog vrijwel onmogelijk dat die Marantz begrijpt dat het nu een laptop is en dus maar anders reageert dan met een pc.

Ik begrijp het niet helemaal,
Misschien kan je dat verduidelijken?

chrisssj2

De info knop zit op mijn afstandsbediening inderdaad.
De OSD waar ik het over heb zit in dit geval op de TV.
Een menutje waar ik dus info van kan aflezen watvoor signaal er binnenkomt. Of simpelweg het setup menu. Dat maakt niet uit.

Want beide duren een eeuwigheid nu voordat ze naar voren gehaald worden.
Normaal was dat zo goed als instant.

Je haalt dingen door elkaar, ik heb 1 computersysteem in huis wat een laptop is.
Die aangesloten is op de marantz met LGC7 TV.

Hopelijuk verduidelijkd dit het.

Mijn gevoel zegt dat het iets te maken heeft met HDMI of smart gebeuren. Maar geen van die opties te veranderen lijken effect te hebben...

chrisssj2

Niemand die dit dan weet? Waar anders kan ik met mijn probleem gaan?

Marvin

#7
Ik wil wel, maar ik snap niet wat de aangesloten bron met je OSD te maken heeft aangaande de reactie snelheid.
Het blijkt in ieder geval een specifiek gevalletje.
Ik neem even aan dat je iets luistert en kijkt via de laptop.
Die is aangesloten via HDMI naar de versterker, en vanuit de versterker naar de tv.
Als de tv aanstaat heb je dus je Info op groot scherm.
En nu is het zo dat de software op de pc veranderd is en daarna de gehele OSD traag is geworden?

Ongeacht of je nu het beeld van de laptop hebt opstaan of van tv, de OSD is traag....?

Is dat goed omschreven?


chrisssj2

Citaat van: blueznl op december 20, 2018, 00:48:22
Gokje: 4k versus 1080p?

Citaat van: marvin op december 12, 2018, 14:46:54
Ik wil wel, maar ik snap niet wat de aangesloten bron met je OSD te maken heeft aangaande de reactie snelheid.
Het blijkt in ieder geval een specifiek gevalletje.
Ik neem even aan dat je iets luistert en kijkt via de laptop.
Die is aangesloten via HDMI naar de versterker, en vanuit de versterker naar de tv.
Als de tv aanstaat heb je dus je Info op groot scherm.
En nu is het zo dat de software op de pc veranderd is en daarna de gehele OSD traag is geworden?

Ongeacht of je nu het beeld van de laptop hebt opstaan of van tv, de OSD is traag....?

Is dat goed omschreven?

Hee marvin en blue.
Vandaag verder aan het klooien.
Zelfs de winkel gebeld. Nu is het zo dat ik eerst dit "probleem" op windows 10 nooit had maar alleen windows 7.
Er werd mij geadviseerd een andere poort te pakken en woppa!

Gelijk heb ik Instant OSD/setup op mijn scherm. tevens is de info osd niet langer fullscreen. maar simpel weg een kleinere box waardoor ik de rest van mijn desktop blijf zien.

Ik weet niet precies nog wat dit dus veroorzaakt.. Want het zou het moeten doen op die andere poort.. TV instelling dan mayb?

4kvs 1080p. dacht ik eerst ook aan. of RGB en ycbr gedoe. maar dat lijkt het allemaal niet te zijn dus.

Echter blijf ik een probleem hebben als ik setup oproep is 90% van het scherm in gebruik voor setup en 10% of 5% voor desktop en zie ik dus mijn muis als ik die naar rechts beweeg. Waarom is setup nu niet 100% van mijn scherm? Resolutie op desktop instellen maakt geen fluit uit.

En... ik weet nu nog steeds niet waarom een andere poort opeens dan wel "instant" screens oproept als ik info/setup druk op afstandsbediening.

chrisssj2

Ik merk dat ik nu het probleem weer heb maar dan op mijn mediabox!! (die is aangesloten op de HDMI poort waar eerst mijn PC op aan gesloten was..)

Wat is er met die HDMI poort waardoor dit gebeurd?

chrisssj2

Iemand enig idee? HDMI kanaal "bluray" heeft dit dus nu ook als ik een ander apparaat erop aansluit bijv: mijn kodi box.

chrisssj2

Bump. Ik heb het probleem nog steeds, op bepaalde HDMI kanalen krijg ik dus niet direct een bronmenu naar voren maar een rare delay/hdmiswitch lijkt wel en dan pas het OSD menu.

Als ik een ander HDMI kanaal pak dan is het instant oproepen en instant weer weg.

Is dit zo'n "gek" iets dan dat niemand hier mee iets kan?