Power Hifi 💪🏻

Gestart door xander32, oktober 29, 2018, 07:54:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus

Ik heb liever een buurman met een PA set, met een goede muzieksmaak en waarmee ik door één deur kan...

Als ik hem vraag even zachter te doen, dat dat gewoon kan, evengoed dat hij soms muziek draait is dat geen probleem.

Liever dat... :) .... dan een hersenloze met een home cinema bonk subwoofer in de hoek die de hele dag de radio aan heeft en overal s*...*t aan heeft. ;)

Verder ga ik prima met mijn buren overweg, ik hoor hun muziek soms en zij het mijne. Heb je écht geen PA voor nodig..

Marvin

Tot 2300uur vinden ze het hier niet erg wat te horen.
Dat betekend natuurlijk niet dat ze bij hun zelf in de woonkamer 90db zullen waarderen.
Maar daar heb je altijd een grijs gebied in een woonwijk, wat horen de buren uiteindelijk wel en juist niet.
En dat is niet alleen met HT of PA of een combinatie van die twee.
Ik heb een buurman die graag in de schuur aan het klussen is. Slijptol, lassen, boren, zagen. Noem maar op, kan ik ook irritant vinden op sommige momenten.
Maar ik kan dan ook niet verwachten dat hij op z'n vrije dag wacht tot ik uitgeslapen ben uit de nachtdienst.
Het is een wisselwerking.
Met de stelligheid die ik uit Groningen hoor kom je hier aan de Westkust niet niet ver.... [emoji23][emoji4]

xander32

... hier kan ik net zo hard draaien als ik zou willen; onze woningen zijn zo gebouwd dat er niet/nauwelijks contactgeluiden zijn. De beperking zit hem in mijn gehoor.

Maar een set zoals in de openingspost staat mijlen ver af van hetgeen ik mooi vind, zowel betreft presteren (puntbron van de Glennies vs meerdere separate units) als betreft de looks. De zelfbouwspeakers van Marco kan ik daarentegen zeker wel waarderen, al gaat mijn persoonlijke voorkeur naar een afwerking in hout(-fineer).

renes59

#18
Citaat van: marvin op oktober 30, 2018, 22:16:07
Met de stelligheid die ik uit Groningen hoor kom je hier aan de Westkust niet niet ver.... [emoji23][emoji4]
Och, ik kom regelmatig aan de Westkust en enige duidelijkheid is erg gemakkelijk, ook daar. 8-)
Met de stelligheid valt het wel mee, maar om nu de hele dag muziek van een ander te moeten aanhoren pas ik voor, doe ik dan ook niet. Hier trouwens niet het geval hoor, is in het verleden wel eens anders geweest.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marvin

Ja maar ik werk fulltime, gelukkig.
Dus 'de hele dag' is hoe dan ook niet aan de orde.

xander32

Wall of sound?




Heco Direkt 38

AkTeVox

Citaat van: Stadium III op oktober 30, 2018, 19:56:39
Gerwin vega ja ! Knallen met die hap

Je bedoelt vermoedelijk Cerwin Vega.  :wink: