Power Hifi 💪🏻

Gestart door xander32, oktober 29, 2018, 07:54:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


TurboMarco



Niks mis met PA speakers  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Rob46

Wel brede soundstage en beetje mono geluid. Het zal wat proppen worden, maar ach, dan heb je wel wat [emoji6]


xander32

Jouw set valt ook zeker onder het kopje power hifi  :yes:.

Maar ik was een concept als die van Teufel nog niet eerder tegen gekomen; een audio/ht producent die een soort van PA installatie bednkt voor in de huiskamer. Al zijn er wel ern paar Amerikaanse firma's met een gelijkend concept besef ik mij nu 🤔.


Citaat van: TurboMarco op oktober 29, 2018, 07:59:00


Niks mis met PA speakers  :-)

xander32

#4

Marvin



Niks verkeerds aan.... [emoji56]
Net zoals het voor HiFi van belang is hoe het klinkt is dat voor PA natuurlijk ook zo. Er is in theorie ook niet bijzonder veel anders, behalve dan dat dat PA spul over het algemeen gewoon wat robuuster is uitgevoerd.
Als je referentie die setjes van de Kijkshop zijn, met die lampen erin en een microfoon, dan begrijp ik dat het voor sommige een raar idee is.

Jouw voorbeeld heeft in theorie een behoorlijk brute bezetting, hoe het klinkt kunnen we vooralsnog enkel raden.

Audiophylia Nervosa

Heb ik niet meer in huis, maar was wel power.

Kleine foto maar muur van geluid.

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

renes59

Blij dat ik niet naast een PA-systeem woon of iemand met een uitgebreid HT systeem. Zou raar opkijken als ik b.v vrijdagsavond tijdens het kijken van een Krimi weggeblazen wordt door zo'n systeem omdat de buren een film aan het bekijken zijn.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marvin

Zit ook gewoon een volumeknop op hoor, naar links kan ook.


TurboMarco

Citaat van: marvin op oktober 30, 2018, 12:25:03
Zit ook gewoon een volumeknop op hoor, naar links kan ook.

:? dat wist ik nie ....
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

i2Paq

Citaat van: KI-Pearl op oktober 30, 2018, 11:57:25
Heb ik niet meer in huis, maar was wel power.

Kleine foto maar muur van geluid.

Ja, die zelfbouwers herken ik. Prachtig!
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

renes59

#12
Citaat van: marvin op oktober 30, 2018, 12:25:03
Zit ook gewoon een volumeknop op hoor, naar links kan ook.
Dat weet ik, heb ik alleen niet zoveel aan als het PA systeem bij de buren staat. Geloof niet dat je een PA - of HT systeem aanschaft om op normaal niveau te luisteren. Dat wil je voelen ook en dat wil ik niet horen als buurman.
Een kennis van mij heeft het huis zo geïsoleerd dat hij geen last heeft van buitengeluid en "buiten" geen last heeft van hem. Er zit o.a. 3 dubbel glas in, dak/muur/vloer isolatie erbij. Hij woont vrijstaand en geen PA of HT gewoon stereo. Ben je op visite heb je gehoorbescherming nodig.
Zo'n PA in huis?, dan moet je wel een groot huis hebben. Nog beter een loods naast het huis, kun je je privé popfestival ten gehore brengen, live of op een andere manier. Zal best goed klinken maar heeft het zin zo'n lompe toestand in huis?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marvin

Geloof dat ik geluk heb met mn buren als ik je betoog zo lees.
En verder is het rekening houden met elkaar he!?

Stadium III

Gerwin vega ja ! Knallen met die hap
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4