Auteur Topic: Queeste : De ultime streamer  (gelezen 2079 keer)

Offline 211

• Marantz Loony!
  • Waarom wachten ?
Re: Queeste : De ultime streamer
« Reactie #45 Gepost op: februari 10, 2019, 20:56:56 »
Dus als ik jou goed begrijp heb je voor €2500,- een Benchmark DAC3 welke veel beter is dan een SA-10 van €7000,-

Ohhh, maar jij hebt mij niet "beter" horen zeggen, zeker niet... Alleen totaal anders. Sterker nog :Ik denk dat veruit de meeste zullen kiezen voor het muzikale geheel van de Marantz.

Hoewel de directe vergelijking mank gaat zijn er vele liefhebbers voor Vinyl & Buizen, die nemen het gebrek aan dynamiek en de hogere vervorming graag voor lief vanwege de aangename sound t.o.v. digital en Siliconen.

Hier gaat het ook een beetje op hoewel het hier zeker niet gaat om gebrek aan dynamiek of vervorming, maar geluidsbeeld : Bij de Marantz luister je naar muziek, bij de Benchmark krijg je details voor je kiezen waar misschien niet iedereen op zit te wachten...
« Laatst bewerkt op: februari 10, 2019, 21:07:14 door 211 »
Zolang je maar geniet....

Offline xander32

• Zou door Marantz gesponsord moeten worden
  • Not that serious!
« Reactie #46 Gepost op: februari 10, 2019, 21:02:18 »
Exact, sommige nieuwerwetse apparatuur/speakers maar ook software, hebben m.i. weinig meer met het weergeven van muziek van doen, maar enkel met het ‘highliten’ van details of het uitvergroten van een deel van het frequentiespectrum. De samenhang is dan vaak totaal zoek.

Als ik het zo lees is de Benchmark too much details en te weinig evenwichtig in complete performance. Net of je te dichtbij naar een schilderij van van Gogh/Rembrandt zit te kijken en niet naar het gehele schilderij.

Ik zou zelf eerder voor de Marantz gaan, dan voor zo’n uber details machine.

De Benchmark is toch voor studio’s bedoeld?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Marantz PM11 s3  ||  Marantz NA11 s1
B&W P9 Signature  ||  Marantz HD-DAC1  ||  Bluesound Node 2

Offline Vinyl_Fuchs

• Donateur!
  • Marantzofiel!
  • Vinyl Forever
« Reactie #47 Gepost op: februari 10, 2019, 21:03:35 »
Het ligt er natuurlijk altijd aan je eigen voorkeur. Daarom altijd zelf beluisteren, liefs in je eigen ruimte. Gedetailleerde weergave is leuk zolang het niet teveel is. Wordt het te gedetailleerd dan word ik afgeleid van het gehele muziekstuk. Heb ik wel eens meegemaakt bij het beluisteren van genesis 350 (even opgezocht op internet) luidsprekers.
« Laatst bewerkt op: februari 10, 2019, 21:40:33 door Vinyl_Fuchs »
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: Denon HA-500 i.c.m. NAD PP2; Luidsprekers: Klipsch La Scala met Alkengmod.

Offline 211

• Marantz Loony!
  • Waarom wachten ?
« Reactie #48 Gepost op: februari 10, 2019, 21:32:18 »
Exact, sommige nieuwerwetse apparatuur/speakers maar ook software, hebben m.i. weinig meer met het weergeven van muziek van doen, maar enkel met het ‘highliten’ van details of het uitvergroten van een deel van het frequentiespectrum. De samenhang is dan vaak totaal zoek.

Dat geldt niet voor de benchmark. De samenhang is niet zoek, maar het is anders...
Zolang je maar geniet....

Offline xander32

• Zou door Marantz gesponsord moeten worden
  • Not that serious!
« Reactie #49 Gepost op: februari 11, 2019, 06:17:43 »
Wat iig top is, dat je zelf het vergelijk heb kunnen doen 👍🏻. Mooie componenten ook, jammer dat je niet meer aan Ruby toegekomen bent. Ik ben wel benieuwd hoe die zich tot de andere had verhouden.
Tannoy Kensington SE  ||  Marantz PM11 s3  ||  Marantz NA11 s1
B&W P9 Signature  ||  Marantz HD-DAC1  ||  Bluesound Node 2

Offline DHG500

• Marantz Fan
  • **
« Reactie #50 Gepost op: februari 11, 2019, 21:57:30 »
... minimaal de kwaliteit heeft van de NA en het gemak van de BSV2 ? ....

Voor mij is dat: https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,14771.msg281525.html#msg281525
Zowel draadloos als via LAN (vanaf glasvezel).