Queeste : De ultime streamer

Gestart door 211, oktober 27, 2018, 18:21:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

211

#45
...
Zolang je maar geniet....

xander32

Exact, sommige nieuwerwetse apparatuur/speakers maar ook software, hebben m.i. weinig meer met het weergeven van muziek van doen, maar enkel met het 'highliten' van details of het uitvergroten van een deel van het frequentiespectrum. De samenhang is dan vaak totaal zoek.

Citaat van: jowa op februari 10, 2019, 20:46:50
Als ik het zo lees is de Benchmark too much details en te weinig evenwichtig in complete performance. Net of je te dichtbij naar een schilderij van van Gogh/Rembrandt zit te kijken en niet naar het gehele schilderij.

Ik zou zelf eerder voor de Marantz gaan, dan voor zo'n uber details machine.

De Benchmark is toch voor studio's bedoeld?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Vinyl_Fuchs

#47
Het ligt er natuurlijk altijd aan je eigen voorkeur. Daarom altijd zelf beluisteren, liefs in je eigen ruimte. Gedetailleerde weergave is leuk zolang het niet teveel is. Wordt het te gedetailleerd dan word ik afgeleid van het gehele muziekstuk. Heb ik wel eens meegemaakt bij het beluisteren van genesis 350 (even opgezocht op internet) luidsprekers.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

211

#48
...
Zolang je maar geniet....

xander32

Wat iig top is, dat je zelf het vergelijk heb kunnen doen 👍🏻. Mooie componenten ook, jammer dat je niet meer aan Ruby toegekomen bent. Ik ben wel benieuwd hoe die zich tot de andere had verhouden.

DHG500

Citaat van: 211 op oktober 27, 2018, 18:21:55... minimaal de kwaliteit heeft van de NA en het gemak van de BSV2 ? ....

Voor mij is dat: https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,14771.msg281525.html#msg281525
Zowel draadloos als via LAN (vanaf glasvezel).




211

#51
...
Zolang je maar geniet....

pameijer

Wil/Moet je een keuze maken of kun je gewoon beide houden en kiezen waar je zin in hebt?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Vinyl_Fuchs

Citaat van: 211 op maart 08, 2019, 19:24:00
Vandaag de Benchmark DAC3 aangesloten op mijn eigen set... Op aanraden van Benchmark, rechtstreeks op de beide mono eindbakken.

Parallel daar aan de NA11 & Voorversterker. De Metrum Acoustics Bridge heeft zowel een coax als ook een AES uitgang, dus beide DAC's zijn probleemloos en gelijktijdig aan te sluiten.

Door de input op de Mono's om te schakelen is een prima A-B vergelijk mogelijk. Niet helemaal eerlijk omdat de ene balanced is aangesloten en de ander niet, maar voor een eerste vergelijk is dit goed genoeg.

Het zelfde beeld als bij Marcel :  Bij de Benchmark ligt alles onder een vergrootglas. Alle details van alle instrumenten komen naar voren.  Het plukken aan een bassnaar, het raspen van cimbalen, het trillen van orgelpijpen, de missertjes van een stem...

De NA-11 & de voorversterker even helemaal verwijderen uit de opstelling en de DAC3 balanced aangesloten... Het output-level van de DAC3 is veel te hoog, 8 schroefjes verwijderen van het deksel en de jumpers eerst op -10dB en even later op -20dB. Procedure staat keurig beschreven in de handleiding.

Het interieur ziet er keurig uit, maar puur gericht op 1 ding : Audio. Niks geen schakelaars of een handig instel-menu's via een display of via de PC ?
Niks van dit alles : Gewoon ouderwetse jumpers op het moederbord om het signaalpad maar zo kort mogelijk te houden. Een paar simpele LED-jes voorop geven de bitrate aan...

De rest van de kast en het exterieur doet wel heel goedkoop aan als je dat vergelijkt met de premium range van Marantz.

Maar ohhhh boy, wat klinkt dit dingetje ...!!! Zowel verslavend als ook vermoeiend. Het luisteren naar de DAC3 is echt serieus een genot, maar na een uurtje of wat gaat alles even uit.... RUST ...!!!

Qua spec's en meetwaardes behoort de DAC3 tot de absolute top van de wereld, de klankkleur is echter wel even wennen.

Wordt vervolgd...
Mooi spul. Heb je geen foto's van je set, want je hebt wel wat moois staan. Eerst buizenliefhebber geweest i.v.m. je nickname?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

#54
Dan zit je m.i. veel minder te luisteren naar de muziek als geheel, veel minder te luisteren naar het totaal, naar de samenhang, maar veel meer naar de tingeltjes en tangeltjes, naar de losse elementen in de muziek. Het vermoeid raken is een symptoom dat het jou niet ontspant maar dat je zit te werken  :yes:. Een andere invulling van de hobby.

Citaat van: 211 op maart 08, 2019, 19:24:00
Vandaag de Benchmark DAC3 aangesloten op mijn eigen set... Op aanraden van Benchmark, rechtstreeks op de beide mono eindbakken.

Parallel daar aan de NA11 & Voorversterker. De Metrum Acoustics Bridge heeft zowel een coax als ook een AES uitgang, dus beide DAC's zijn probleemloos en gelijktijdig aan te sluiten.

Door de input op de Mono's om te schakelen is een prima A-B vergelijk mogelijk. Niet helemaal eerlijk omdat de ene balanced is aangesloten en de ander niet, maar voor een eerste vergelijk is dit goed genoeg.

Het zelfde beeld als bij Marcel :  Bij de Benchmark ligt alles onder een vergrootglas. Alle details van alle instrumenten komen naar voren.  Het plukken aan een bassnaar, het raspen van cimbalen, het trillen van orgelpijpen, de missertjes van een stem...

De NA-11 & de voorversterker even helemaal verwijderen uit de opstelling en de DAC3 balanced aangesloten... Het output-level van de DAC3 is veel te hoog, 8 schroefjes verwijderen van het deksel en de jumpers eerst op -10dB en even later op -20dB. Procedure staat keurig beschreven in de handleiding.

Het interieur ziet er keurig uit, maar puur gericht op 1 ding : Audio. Niks geen schakelaars of een handig instel-menu's via een display of via de PC ?
Niks van dit alles : Gewoon ouderwetse jumpers op het moederbord om het signaalpad maar zo kort mogelijk te houden. Een paar simpele LED-jes voorop geven de bitrate aan...

De rest van de kast en het exterieur doet wel heel goedkoop aan als je dat vergelijkt met de premium range van Marantz.

Maar ohhhh boy, wat klinkt dit dingetje ...!!! Zowel verslavend als ook vermoeiend. Het luisteren naar de DAC3 is echt serieus een genot, maar na een uurtje of wat gaat alles even uit.... RUST ...!!!

Qua spec's en meetwaardes behoort de DAC3 tot de absolute top van de wereld, de klankkleur is echter wel even wennen.

Wordt vervolgd...

211

#55
...
Zolang je maar geniet....

211

#56
...
Zolang je maar geniet....

Rob46

Dat is zeker geen straf! Genieten maar[emoji106][emoji6]

211

Citaat van: Rob46 op mei 04, 2019, 17:39:28
Dat is zeker geen straf! Genieten maar[emoji106][emoji6]

Zeker, de hele muziekcollectie wordt nu weer uitgepluisd... Wijntje er bij... Genieten...!!
Zolang je maar geniet....

jowa

Mooi dat je te vreden bent [emoji1360][emoji1360][emoji1360]
Zoals je al zelf schrijft: nu lekker genieten van de muziek. Daar gaat het primair toch allemaal om.
En natuurlijk met een lekker drankje er bij. [emoji1635]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk