Queeste : De ultime streamer

Gestart door 211, oktober 27, 2018, 18:21:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Faxe

Citaat van: 211 op oktober 30, 2018, 16:53:26
En zijn er ook nog Roon gebruikers op dit forum ..???

Ja hoor die zijn er  hello

211

#16
...
Zolang je maar geniet....

Faxe

Roon werkt gewoon fantastisch. Voor mij persoonlijk is het voordeel van Roon dat ik geen last heb van cd's waarvan de Tags niet goed zijn. Roon gebruikt deze namelijk niet maar deelt alles in op basis van de eigen database.

Rob46

#18
Probeer de Marantz ND8006 eens.......Je mag de ND 8006 hier best aan het werk zien en horen......het is zeker niet de ultieme streamer, maar zijn prijs en kwaliteitsverhouding klopt, sterker nog, zijn kwaliteiten overstijgd de prijs in mijn optiek...

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Rob46 op oktober 31, 2018, 17:56:27
Probeer de Marantz ND8006 eens.......Je mag de ND 8006 hier best aan het werk zien en horen......het is zeker niet de ultieme streamer, maar zijn prijs en kwaliteitsverhouding klopt, sterker nog, zijn kwaliteiten overstijgd de prijs in mijn optiek...
Als hij SACD zou afspelen, was het voor mij een serieuze optie geweest.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Erg veel geld voor een stukje software.

Citaat van: 211 op oktober 31, 2018, 16:05:43
En ? dik tevreden ? Bijzonderheden? aandachtspunten ?

Kempenaartjes

Waarom eigenlijk een Bluesound Node aan een NA-11S1 voor het streamen? De NA-11S1 kan toch hetzelfde als een NA8005? Uiteraard kwalitatief minder, maar wij streamen met deze en vinden het super klinken.
Geeft de bleusound dan een meerwaarde aan een NA-11S1? Wat moet deze dan wel niet doen op een NA8005?
Ik weet dat sommigen via een NAS streamen, maar wij via Tidal :wink:

Dan kom ik weer even on topic? Is een wijziging van streamapperatuur eigenlijk wel te horen op jouw huidige versterker? 

xander32

I.v.m. de bediening denk ik. Daarnaast bezit de NA11 de meer hoogwaardige dac.

Zo heb ik zelf een tijdje met een SBT achter de NA11 gespeeld. IPeng en Bluos zien er beter uit en kennen meer functionaliteit dan de Marantz eigen app. Die is rudimentair, basaal, maar m.i. prima om de NA11 te bedienen t.b.v. het streamen, om op een hoog niveau van muziek te genieten.

Citaat van: Kempenaartjes op november 04, 2018, 09:27:45
Waarom eigenlijk een Bluesound Node aan een NA-11S1 voor het streamen? De NA-11S1 kan toch hetzelfde als een NA8005? Uiteraard kwalitatief minder, maar wij streamen met deze en vinden het super klinken.
Geeft de bleusound dan een meerwaarde aan een NA-11S1? Wat moet deze dan wel niet doen op een NA8005?
Ik weet dat sommigen via een NAS streamen, maar wij via Tidal :wink:

Dan kom ik weer even on topic? Is een wijziging van streamapperatuur eigenlijk wel te horen op jouw huidige versterker?

Kempenaartjes

Buiten het streamen met een NAS..... zou bubblepnp geen goedkopere optie zijn? Stream je rechtstreeks van router naar de NA die idd een betere dac heeft. Scheelt weer 1 apparaat met bekabeling  :-D

211

#24
...
Zolang je maar geniet....

xander32

Betreft Roon: pols Wimpeu even 👍🏻.

Citaat van: 211 op november 04, 2018, 20:05:18
1 - Het gemak van de BS en de sound van de NA (als dac)
2 - Uhhh, vanwaar de vraag ?

Kempenaartjes

Citaat van: 211 op november 04, 2018, 20:05:18
1 - Het gemak van de BS en de sound van de NA (als dac)
2 - Uhhh, vanwaar de vraag ?

Prima, het gemak van een BS zal er ongetwijfeld zijn en ook dat de NA11 een zeer goede dac heeft. Zelf streamen we enkel via Tidal en denken een BS niet te missen.
Eerlijk gezegd niet goed gelezen dat je naar 1 apparaat wilt. Misschien dat Marzantz ooit nog eens nadenkt over het bedieningsgemak.

Spikes25

#27
@211
Kijk eens bij deze streamer  https://www.hifi.nl/merk/3571/Cocktail-Audio.html.
Sommige speler zijn volgens mij niet voorzien van een DAC. Wat ik handig vind dat er ook een CD-ripper in zit.Mooi display. Ze zijn wel aan de prijs. Sony heeft ook een soort gelijke speler.
Beide merken heb ik niet beluisterd , maar om te zien vind ik ze al mooier als de Spelers van Marantz.EN niet onbelangrijk, is de software ( lees APP) beter als die van Marantz ....een grote ergernis.
Ik zelf ben al aan het oriënteren, voor een een ander merk, o.a. Yamaha. Marantz, het geluid is het beste wat ik toe nu heb gehad, maar kwaliteit en de bijgeleverde app....

"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

211

#28
...
Zolang je maar geniet....

Rob46

Hans Audio in Hoorn heeft volgens mij deze streamen staan, mocht je nog op zoek zijn.......