The pros and cons of streaming (annex poll).

Gestart door Cornelis1921, december 17, 2014, 08:52:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stream jij al of (nog) niet? Licht jouw stem zoveel mogelijk toe s.v.p.?

Ik stream uitsluitend audio vanaf een NAS.
4 (8.2%)
Ik stream zowel audio vanaf een NAS als online.
3 (6.1%)
Ik stream uitsluitend video vanaf een NAS.
0 (0%)
Ik stream zowel video vanaf NAS als online.
0 (0%)
Ik stream zowel audio als video uitsluitend vanaf een NAS.
5 (10.2%)
Ik stream audio en video zowel vanaf NAS als online.
4 (8.2%)
Ik stream in het geheel niet, ik draai uitsluitend.
7 (14.3%)
Ik draai èn stream.
22 (44.9%)
Ik stream uitsluitend.
4 (8.2%)

Totaal aantal stemmen: 49

Rob46

Goede vraag, hoe is het hieromtrent in de rest van de wereld? Lopen wij voor, gaan we gelijk op, of blijven we achter?

pameijer

We lopen voor. De hoge internetpenetratie en relatief hoge snelheden in NL zorgen daar voor. Amerika is mss wat verder dan wij, daar wordt bijna alles bedacht...
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Damhooligan

Ik stream iedere dag,  doe ik al jaren.
Ik gebruik er alleen niet zo'n moderne naam ervoor maar ik noem het gewoon 'de radio'

Ook vind ik de opties die ik kan kiezen niet 'streaming'.
Een nas of harde schijf of usb stick is allemaal hetzelfde,  een al eerder gedownload bestand.
Naar mijn persoonlijke mening streaming is iets 'live'  beluisteren,  zonder de mogelijkheid van downloading.

Streaming dat ik doe is beperkt tot netflix voor video.
Voor muziek gebruik ik het zelden aangezien mijn persoonlijke bibliotheek groot genoeg is hiervoor.

Soms gebruik ik youtube en soundcloud voor het streamen van muziek,  of ik zet gewoon de radio aan.
Hoi, ik ben johan, geboren in NL.
maar.. ik woon in australie.

HansW

Met groet

Zoldar

Gisteren begaf mijn internet router het. Met een squeezebox touch zou ik dan meteen zonder mijn hele digitale muziek collectie zitten. Gelukkig draaid jriver op mijn laptop waar ook 500g hdd in zit met mijn favo muziek.

Let daar op bij je streamer oplossing, een interne hdd mogelijkheid.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79

Waarom Zoldar? Een nieuw routertje is toch zo weer gekocht bij de plaatselijke mediamarkt oid? Tenzij je enkel gebruikmaakt van online diensten natuurlijk

Zoldar

Tuurlijk. En vervolgens een aantal avonden tierend en vloekend het netwerk weer aan de praat krijgen. Daar wil ik niet mee bezig zijn. Alles doet het weer, gelukkig.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Je netwerk moet sowieso weer op orde dus door die evt stress moet je hoe dan ook. Mocht dit geval zich voor doen dan hang ik mijn back HD voor een dag of wat aan mijn Dune, alle muziek voor handen. Ik stream al een jaar of 8 en dit nog nooit meegemaakt dus die kans is errug klein. Om daar nu rekening mee te houden bij je streamer keuze lijkt me wat vergezocht. Wat als je stroom uitvalt? Heb je de accu's ook staande bij staan?  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

Bij gebeurd het wel vaker. En ja, de laptop loopt ook op een accu :)
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Ben niet afhankelijk van een netwerk. Maar een uitvallend netwerk heb ik nog nooit gehad. Wel een nieuwe geïnstalleerd om weer een aantal jaar bij de tijd te zijn. Het verouderde draait er naast voor de visite, kunnen de iPhones het net op zonder toegang tot al mijn bestanden. Draait ook nog steeds probleemloos.

Vinyl_Fuchs

Stream alleen online. Nas zou alleen fijn zijn bij hi res muziekbestanden. CD's rippen zou ik teveel werk/ moeite vinden.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Het rippen viel mee, wanneer je zin hebt een stapeltje. Nu is het af en toe één nieuw cdtje.

Maar online streamen is wellicht de te bewandelen weg, het in huis hebben van fysieke media is zooooo jaren '90 (en de decennia daarvoor).

Citaat van: Vinyl_Fuchs op mei 06, 2019, 02:59:02
Stream alleen online. Nas zou alleen fijn zijn bij hi res muziekbestanden. CD's rippen zou ik teveel werk/ moeite vinden.

renes59

Citaat van: xander32 op mei 06, 2019, 07:01:08, het in huis hebben van fysieke media is zooooo jaren '90 (en de decennia daarvoor).
Ik vaar er wel bij, iedereen geeft ze weg of weet niet wat ze er mee moeten.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Ik zelf ook; de Nas waarop mijn geripte cds staan beschouw ik ook als fysieke media  :wink:.

Citaat van: renes59 op mei 06, 2019, 20:58:06
Ik vaar er wel bij, iedereen geeft ze weg of weet niet wat ze er mee moeten.

Maus

Hier staat een en ander op de nas, doe er nooit iets mee. De rest op CD (bijna nooit aan) en vinyl. De rest is spotify op m'n telefoon of laptop, via koptelefoon of bluetooth speaker.