SM-5

Gestart door xander32, oktober 19, 2018, 08:01:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

#15
nou!  :schater: :gaap:

Dit is bruut!  :-o

https://audio-database.com/MARANTZ/amp/model500-e.html
2,2 Kva trafo my friend.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Doet me denken aan een stel petjes die lopen te patsen bij de bankdrukbank en dan maar afdruipen als een powerlifter aan het opwarmen begint  :-D

Techniek is alles, gewicht daarna vanzelfsprekend :)

Zonder gekheid. Allemaal mooi spul. Die 500 is mijn absolute vintage favouriet..

Marvin

Ik heb niet eens gekeken wat het allemaal is, vind het er gewoon dik uit zien.

pameijer

Citaat van: SB_Marantz op december 10, 2018, 19:02:19
nou!  :schater: :gaap:

Dit is bruut!  :-o

https://audio-database.com/MARANTZ/amp/model500-e.html
2,2 Kva trafo my friend.
Dumping factor: 400 of meer  :schater: :schater: :schater:

Dumpen idd dat ding, veel te hoge dumpingfactor. Geniale spelfout  :lol:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Vinyl_Fuchs

Citaat van: thanatos op december 10, 2018, 20:13:43
Doet me denken aan een stel petjes die lopen te patsen bij de bankdrukbank en dan maar afdruipen als een powerlifter aan het opwarmen begint  :-D

Techniek is alles, gewicht daarna vanzelfsprekend :)

Zonder gekheid. Allemaal mooi spul. Die 500 is mijn absolute vintage favouriet..
Vraag ik mij alleen af wie hier op dit forum de powerlifter zou moeten zijn.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

thanatos

Het ging op de versterkers.. krachtpatser tegen een petje  :-D

Maar SB Marantz heeft iets met gewichten en ik heb in het verleden veel aan krachtsport gedaan oa powerlifting.

RHK

Mijn eindbakkie heeft wel 400 dempingsfactor  :schater:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Vinyl_Fuchs

Citaat van: thanatos op december 11, 2018, 16:43:20
Het ging op de versterkers.. krachtpatser tegen een petje  :-D

Maar SB Marantz heeft iets met gewichten en ik heb in het verleden veel aan krachtsport gedaan oa powerlifting.
Ok, inside joke. Ik wou alleen maar een beetje "stoken".
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Ohm Ivo

Ik heb dus 4 jaar lang een PM-15 gehad. Dat was de vervulling van een jongensdroom; een superversterker die bij introductie de onwerkelijke som van 8000 florijnen moest opbrengen. Ik heb de mijne in 2004 gekocht voor 1400 euro. Ik denk dat ik met deze Premiumlijn nog wel het meeste heb binnen het merk Marantz; meer dan met de oude reuzen als de Sc/SM11 of de nog oudere...

Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de PM-15 (en dus ook de SM-5) een beetje overdreven is, in verhouding tot zijn specificaties. Met een beetje proppen kan je het binnenwerk ook in de kast van een PM-14 krijgen, ook al is die 3cm lager. De specificaties zijn ook allemaal vrijwel hetzelfde. Het buitenwerk van de PM-15 is imho net iets té.

Met zo'n PM-10 daarentegen heb ik helemaal niets meer, evenals die Ruby's enzo... :x

Foto's: mijn eigen PM-14 en PM-15 gebroederlijk naast elkaar. Genomen toen ik nog in NL woonde.

Groet van Evert  byebye

SB_Marantz

Citaat van: thanatos op december 10, 2018, 20:13:43


Zonder gekheid. Allemaal mooi spul. Die 500 is mijn absolute vintage favouriet..

Mwa viel me helemaal niet op tijdens je bezoekje. :schater: 8-)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

Twee kundige krachtpatsers bij elkaar, wie van jullie is het stoerst en duikt er begin volgend jaar eens in mn SR-14.....!!?[emoji56]

thanatos

Nou ik niet  :-D

Buiten het feit dat ik bijna geen tijd (meer) heb voor projecten zijn surround bakken meestal slecht te servicen of niet reparabel. Ik neem ze dus ook niet aan.

Via winkeliers krijg ik nog wel eens een aangeboden om voor de verzekering vloeistofschades te constateren.

MarkII

#27
Citaat van: Ohm Ivo op december 11, 2018, 19:24:44
Ik heb dus 4 jaar lang een PM-15 gehad. Dat was de vervulling van een jongensdroom; een superversterker die bij introductie de onwerkelijke som van 8000 florijnen moest opbrengen. Ik heb de mijne in 2004 gekocht voor 1400 euro. Ik denk dat ik met deze Premiumlijn nog wel het meeste heb binnen het merk Marantz; meer dan met de oude reuzen als de Sc/SM11 of de nog oudere...

Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de PM-15 (en dus ook de SM-5) een beetje overdreven is, in verhouding tot zijn specificaties. Met een beetje proppen kan je het binnenwerk ook in de kast van een PM-14 krijgen, ook al is die 3cm lager. De specificaties zijn ook allemaal vrijwel hetzelfde. Het buitenwerk van de PM-15 is imho net iets té.
Met zo'n PM-10 daarentegen heb ik helemaal niets meer, evenals die Ruby's enzo... :x
Foto's: mijn eigen PM-14 en PM-15 gebroederlijk naast elkaar. Genomen toen ik nog in NL woonde.

Groet van Evert  byebye

Wat een leuke post en foto's. De "overdreven uitvoering" van de PM15 en SM5 vind ik eigenlijk wel z'n charme hebben. Of die dikke behuizing uit gaat maken in de muziek beleving zal ik niet kunnen waarnemen vermoed ik. Desondanks de solide bouw, mooi opgebouwd met degelijke componenten dat spreekt mij erg aan. Het is het laatste apparaat van  een era waarna de schaalverkleining is ingezet. De HDAM's zijn in de PM15 zijn nog met koper gemaakt en de versies erna kunstof en  kleiner in formaat. Niet dat verkleining / vernieuwing ansich slecht is, maar de duidelijke door economische (kosten verlaging/ winst verhoging) komt dat de kwaliteit uiteindelijk niet ten goede. Ooit was er een tijd in de DDR een verplichte garantie op witgoed van 25 jaar! De fabrikanten maakten hun producten daarom ook enorm degelijk. Tegenwoordig zijn we daar heel ver vanaf geraakt helaas. Hoe mooi zou het zijn als een fabrikant weer een paar mooie goede producten maakt, in plaats van eindeloze productreeksen die elkaar erg snel opvolgen.

Maar weer even of topic, welke speakers heb je allemaal geprobeerd op deze Oer PM15?

Marvin

Citaat van: thanatos op december 12, 2018, 10:31:44
Nou ik niet  :-D
Wat er nutteloos uitziet mag je er uitlaten, scheelt dat wat? [emoji23]

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM