SM-5

Gestart door xander32, oktober 19, 2018, 08:01:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ohm Ivo

CiteerMaar weer even of topic, welke speakers heb je allemaal geprobeerd op deze Oer PM15?

Ik heb de PM15 in mijn hoofdset gehad, in mijn slaapkamerset en ook op de set op zolder. Speakers waren respectievelijk de T+A Criterion TMR 220 (zie mijn showcase voor spec's, gegevens en foto's), de T+A Criterion TMR 160mk2, en tenslotte de Dynaudio Contour 1.1 monitors. De 220s die ik nu nog heb zijn transmissielijnreuzen met een vrij laag rendement van 86db maar vrij rustig impedantieverloop; de 160s idem maar veel lastiger qua impedantieverloop (een Luxman L-430 kon ze absoluut niet aan) en de  Dynaudio's hebben ook een laag rendement van 86 of 87db, impedantiecurve weet ik niet.

Uiteraard had de PM-15 geen enkele moeite met de drie systemen, maar datzelfde geldt ook voor de PM-14 of bijvoorbeeld de PM-84mk2, die ik ook gehad heb (en nu alweer n jaar of 13 bij een vriend staat). Wel leuk was dat ik met de PM-15 de Dynaudio's lekker kon opdraaien, ze zijn hoog belastbaar. De soundtrack van The Abyss klonk verrassend goed op deze kleintjes... :-) HB

Ik heb de PM-15 ruim vier jaar in bezit gehad, van 2004-2008. Mochten we hier nog verder over ouwenelen (prima), kunnen we dat misschien beter in mijn eigen topic doen, aangezien we nu geleidelijk wegdrijven van de SM-5. Of een nieuw topic openen kan natuurlijk ook. :-D

Groet van Evert

MarkII

Citaat van: Ohm Ivo op december 12, 2018, 17:30:12
Ik heb de PM15 in mijn hoofdset gehad, in mijn slaapkamerset en ook op de set op zolder. Speakers waren respectievelijk de T+A Criterion TMR 220

Halleluja, daar valt een SM5 (set) nog mee in het niet. Wat een apparaten, ik vond de Vifa Basis al imposant (en ook erg goed) maar dit is nog weer een maatje groter.