Komt er binnenkort een opvolger van de PM-14 S1 Special Edition?

Gestart door MarantzRuby, oktober 16, 2018, 11:19:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarantzRuby

Komt er binnenkort een opvolger van de PM-14 S1 Special Edition?

Het valt mij op dat op Markplaats door 4 firma's de Marantz PM-14 S1 SE als nieuw wordt aangeboden voor ongeveer € 1.600,- (prijs was € 2.500,-)

Het lijkt er op dat ze de oude voorraad nog even snel kwijt moeten.

Wie weet er meer van af?

https://www.marktplaats.nl/z/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/marantz-versterker-pm-14.html?query=marantz%20versterker%20pm%2014&categoryId=46
Versterker: Marantz PM KI Ruby
SACD-speler: Marantz SA KI Ruby
Draaitafel: Pro-ject Xtension 10 Evolution met cartridge Ortofon Cadenza Black
Luidsprekers: Canton Vento 100
Cinch kabel: Tellurium Q Ultra Black II 
Luidsprekerkabel: QED Reference XT 400

joep


MarantzRuby

Nee, ik bedoel echt de Marantz PM 14 S1 SE. Inmiddels 3 jaar verkrijgbaar in deze versie.

Het type komt bovendien niet meer voor op de Marantz-site van VS, Canada, Japan, Hongkong en China.
Alleen in Europa staat de PM 14 S1 SE nog op de site van diverse landen.



Versterker: Marantz PM KI Ruby
SACD-speler: Marantz SA KI Ruby
Draaitafel: Pro-ject Xtension 10 Evolution met cartridge Ortofon Cadenza Black
Luidsprekers: Canton Vento 100
Cinch kabel: Tellurium Q Ultra Black II 
Luidsprekerkabel: QED Reference XT 400

MarantzRuby

Sound United, het moederbedrijf van Marantz, laat weten deze lijn niet langer te produceren en inderdaad langzaam uit te faseren, maar er staat nog geen concrete vervanger op de planning.

Belachelijk, nu is er een gigantisch gat tussen de PM-8006 en de PM-KI Ruby van € 6.700,-

Versterker: Marantz PM KI Ruby
SACD-speler: Marantz SA KI Ruby
Draaitafel: Pro-ject Xtension 10 Evolution met cartridge Ortofon Cadenza Black
Luidsprekers: Canton Vento 100
Cinch kabel: Tellurium Q Ultra Black II 
Luidsprekerkabel: QED Reference XT 400

arjan1312



Belachelijk, nu is er een gigantisch gat tussen de PM-8006 en de PM-KI Ruby van € 6.700,-
[/quote]

@MarantzRuby: ik vermoed dat je een rekenfout gemaakt hebt.

Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

MarantzRuby

Je hebt volkomen gelijk, ik bedoel: de PM-8600 (1.300)en de PM-KI Ruby (4.000) verschillen nu € 2700,-.
Versterker: Marantz PM KI Ruby
SACD-speler: Marantz SA KI Ruby
Draaitafel: Pro-ject Xtension 10 Evolution met cartridge Ortofon Cadenza Black
Luidsprekers: Canton Vento 100
Cinch kabel: Tellurium Q Ultra Black II 
Luidsprekerkabel: QED Reference XT 400

NB

Citaat van: MarantzRuby op oktober 17, 2018, 18:07:47
Je hebt volkomen gelijk, ik bedoel: de PM-8600 (1.300)en de PM-KI Ruby (4.000) verschillen nu € 2700,-.

Ik vermoed dat je de 8006 bedoeld. Die heb ik al voor 920,- als ex demo gezien.

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

xander32

Ik heb ergens gelezen dat dit ook een heel bewuste strategie is van Marantz: zij willen de Premium line meer premium maken en de Range line afbouwen. Deze (prijsklasse) moet meer het domein van Denon gaan worden

Citaat van: MarantzRuby op oktober 17, 2018, 18:07:47
Je hebt volkomen gelijk, ik bedoel: de PM-8600 (1.300)en de PM-KI Ruby (4.000) verschillen nu € 2700,-.

joep

Citaat van: xander32 op oktober 17, 2018, 19:00:20
Ik heb ergens gelezen dat dit ook een heel bewuste strategie is van Marantz: zij willen de Premium line meer premium maken en de Range line afbouwen. Deze (prijsklasse) moet meer het domein van Denon gaan worden

Denk het ook. Is nog maar de vraag of er onder de PM-12 nog iets gaat komen met de naam Marantz erop.

MarantzRuby

Wat ook zo kunnen is dat ze geen interne concurrentie willen voor de KI Ruby set

Wellicht willen ze dat iedereen nu de keus laat vallen op de KI Ruby set. Als ze alle 1.000 zijn uitverkocht komt er misschien weer een vervanger in de prijsklasse van € 2.500.

De wens is de vader van de gedachte!
Versterker: Marantz PM KI Ruby
SACD-speler: Marantz SA KI Ruby
Draaitafel: Pro-ject Xtension 10 Evolution met cartridge Ortofon Cadenza Black
Luidsprekers: Canton Vento 100
Cinch kabel: Tellurium Q Ultra Black II 
Luidsprekerkabel: QED Reference XT 400

pameijer

Citaat van: MarantzRuby op oktober 17, 2018, 19:53:58
Wat ook zo kunnen is dat ze geen interne concurrentie willen voor de KI Ruby set

Wellicht willen ze dat iedereen nu de keus laat vallen op de KI Ruby set. Als ze alle 1.000 zijn uitverkocht komt er misschien weer een vervanger in de prijsklasse van € 2.500.

De wens is de vader van de gedachte!
Die dingen raken niet uitverkocht, ik geloof geen snars van die gelimiteerde oplage. Marantz heeft eerder zoiets gedaan (ben ff kwijt welk type, ook een KI volgens mij, limited edition?) waarvan het onmogelijk bleek dat de zogenaamde "gelimiteerde oplage" zo gelimiteerd was als toegezegd als je keek naar de verkoopaantallen....
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

Klopt, dat was het geval met de KI Pearl. Daarvan gaf men ook eerst aan dat deze op 500 stuks gelimiteerd was. Niet dus. Pech dan dat je grof geld hebt betaald voor een 'gelimiteerde versie', het commerciële belang gaat immer voor :yes:.

Citaat van: pameijer op oktober 17, 2018, 22:28:21
Die dingen raken niet uitverkocht, ik geloof geen snars van die gelimiteerde oplage. Marantz heeft eerder zoiets gedaan (ben ff kwijt welk type, ook een KI volgens mij, limited edition?) waarvan het onmogelijk bleek dat de zogenaamde "gelimiteerde oplage" zo gelimiteerd was als toegezegd als je keek naar de verkoopaantallen....

xander32

... er komt een 12-serie, daar ga ik iig vanuit. Deze staan al enige tijd op diverse Aziatische Marantz sites. Maar die zullen waarschijnlijk hetzelfde als de Ruby gaan kosten (4 mille).

Citaat van: MarantzRuby op oktober 17, 2018, 19:53:58
Wat ook zo kunnen is dat ze geen interne concurrentie willen voor de KI Ruby set

Wellicht willen ze dat iedereen nu de keus laat vallen op de KI Ruby set. Als ze alle 1.000 zijn uitverkocht komt er misschien weer een vervanger in de prijsklasse van € 2.500.

De wens is de vader van de gedachte!

MarantzRuby

De gelimiteerde productie van de serie KI Pearl heb ik nooit geloofd. De KI Pearl was volgens mij zelfs niet genummerd. Dat schijnt bij de KI Ruby wel het geval te zijn. Hoe dan ook na Ruby komt de 12, zoals je al zegt, gewoon op de markt.

Blijf het vreemd vinden dat de PM en SA 14 serie eruit gaat, ze waren er net mee begonnen. De prijs was Premium genoeg.
Versterker: Marantz PM KI Ruby
SACD-speler: Marantz SA KI Ruby
Draaitafel: Pro-ject Xtension 10 Evolution met cartridge Ortofon Cadenza Black
Luidsprekers: Canton Vento 100
Cinch kabel: Tellurium Q Ultra Black II 
Luidsprekerkabel: QED Reference XT 400

xander32

Quote:
Genau dass habe ich einen Händler in den Niederlanden (grenznah zu D :)) auch gefragt - SA-12 und PM-12 sollen in Europa im ersten Quartal 2019 auch europaweit verfügbar sein und nicht die 14er ersetzen.

Der PM-12 soll ein abgespeckter PM-10er sein - also ein Class D- Verstärker - während der SA-12er dem 10er nur geringfügig "hinterherhinkt".

Der Händler hat die Kombi schon gehört und sagt nur Gutes darüber.

Die 14er sollen auch mittelfristig ersetzt werden, wobei der SA dieser Serie eine Kombi aus CD-Player und Netzwerkplayer sein (analog der 8000er) soll und der Verstärker ein klassischer Class A/B.
.....



Voor diegene die het niet kunnen lezen; betreffende heeft het over een nieuwe 14-serie, waarbij de SA14 vervangen gaat worden door een ND variant.