Marantz SR 6011 + Oled LG55C7 Pixels in het scherm die flikkeren

Gestart door chrisssj2, oktober 15, 2018, 12:05:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chrisssj2

Ik heb last van "zwarte, witte of regenboog achtige streepjes of pixels" in het beeld, als ik er dan met de "cursor" over heen ga verdwijnen deze pixels/ streepjes. Wat zijn dit en is dit softwarematig of hardwarematig?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 X64 laatste update + Chrome latest
LG55C7 TV+ Nintendo switch HDMI kabel paar maanden oud van laptop naar receiver
Marantz 6011 + xbox 360 hdmi kabel die naar de receiver gaat die ik al jaren gebruik.


Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

HDMI kabels in kwestie gewisseld met 2 andere, andere hdmi poorten op receiver gebruikt. maakte allemaal niet uit.
Het probleem lijk ik alleen het te merken op een witte ondergrond in een webbrowser bijvoorbeeld of windows verkenner skype achtergrond, steamclient/forums. Dus niet echt in games, voor alsnog.

En heb ik in een calibratie video van ambilight (waar steeds wisselende kleuren het scherm vullen) waargenomen dat er een pixels "knipperen" zo lijkt het. Het is niet makkelijk reproduceerbaar. Dit filmpje waar ik het tegenkwam op youtube kan ik niet meer terugvinden helaas.

Heb een video ervan gemaakt toen ik het vandaag weer tegen kwam
http://www.mediafire.com/file/umr53u2lg2qmze2/VID_20180925_160832.3gp/file

Tot nu heb ik geen idee of dit software of GPU of TV scherm is.
Heb geen andere apparaten om mee te testen. Behalve dan een PS4 en Minix uh 9 neo. maar zoals ik zei ik ervaar het eigenlijk niet in video's of gaming op mijn laptop. maar op normaal desktop gebruik (denk browser, skype enz) Qua games merk ik alleen, heel soms als ik een game afsluit (dat het hele scherm even zwart is) of in een scene change waar dan ook het scherm even helemaal zwart is dat er dan ook een flikkerende pixel is.

Zojuist een screenshot gedaan terwijl ik datgene op mijn scherm zag, en daarmee zag je niks ervan op de screenshot.

TV en receiver heb ik niet gereset.. Lijkt me ook niet dat dat wat doet, maar snap dat dat de standaard troubleshooting methode is. (wil graag mijn settings behouden als het even kan)

Nog een video gemaakt, mijn muis laat gewoon een schijtspoor aan witte streepjes achter hier op de skype achtergrond....
http://www.mediafire.com/file/4fpcbfmi9y207wf/VID_20180926_175153.3gp/file


Eerste filmpje let op de tekst "9 oktober" en dan dat streepje naast de punt. rond 9-11 seconden trek ik mijn muis cursor door het streepje waardoor het verdwijnt.

Heel bizar dit en kan niet uitsluiten waar het probleem vandaan komt.
Een kabel direct op de TV aan te sluiten zonder receiver er tussen heb ik in de afgelopen maanden ook geprobeerd. Uit mijn geheugen dacht ik het probleem ook te zien, maar heb zoveel zitten proberen dat ik het niet zeker weet of dit ook echt het geval is, want de laatste 2 weken zat ik direct op mijn receiver aangesloten en heb ik het probleem niet opgemerkt.

Terwijl ik vandaag bijv de receiver er weer tussen gooi en gelijk eigenlijk het probleem reproduceerbaar is in google chrome als ik tweakers lees bijv. Dus je zou denken dat dat ook het geval zou moeten zijn als het direct aangesloten is op de TV zonder receiver. Maar dat is dus niet zo.

Dus denk ik dat het probleem zich ergens voordoet met/in de receiver..

geoffreyvanvugt

Heb je dit met andere bronnen ook. Bijvoorbeeld een blurayspeler?

Lijkt mij eerder een videokaart probleem. Heb je deepcolor aanstaan?
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

chrisssj2

Ik heb dit niet kunnen bemerken bij andere bronnen zoals mijn PS4 of Minix Mediaplayer nee idd.
Maar het probleem zoals ik zei doet zich ook niet zo zeer voort in games of films als het zich daar al in voor doet..
Deep colour HDMI staat aan ja.

Hoe is het te verklaren dan dat het probleem als sneeuw voor de zon verdwijnt zodra ik met zelfde hdmi kabel direct op mijn tv het aansluit..

geoffreyvanvugt

Citaat van: chrisssj2 op oktober 17, 2018, 20:30:39
Ik heb dit niet kunnen bemerken bij andere bronnen zoals mijn PS4 of Minix Mediaplayer nee idd.
Maar het probleem zoals ik zei doet zich ook niet zo zeer voort in games of films als het zich daar al in voor doet..
Deep colour HDMI staat aan ja.

Hoe is het te verklaren dan dat het probleem als sneeuw voor de zon verdwijnt zodra ik met zelfde hdmi kabel direct op mijn tv het aansluit..

Probeer eens zonder Deep Color. En heb je wel de nieuwste HDMI kabel? Dus 2.0 meen ik?
Ik had ook eens problemen met HDMI. Het beeld viel uit en dergelijken. Ik heb alles toen vervangen met RUConnected kabels en probleem was opgelost.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Marvin

Zou beginnen met alle beeld verbeteraars in alle apparatuur uit te zetten, van daaruit zal je problemen moeten gaan tackelen.
Verbeteraars maken je signaal instabiel.

RHK

Ik zou de SR6011 alleen gebruiken voor audioweergave en HDMI voor beeld er niet op aansluiten. De software van Marantz is niet zo overtuigend met al die gecombineerde aansluitingen. Althans, dat is mijn ervaring met de 7008.
Sinds dat ik dat apart heb, nergens geen last meer van gehad. En op die LG moet de Deep Color bij een geschikte aangesloten blu-ray speler gewoon aan kunnen staan. en inderdaad alle beeldverbeteraars op de LG uitzetten.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*