In protect mode

Gestart door jetpack, oktober 14, 2018, 09:34:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jetpack

Ik ben in bezit van de Marantz av sr6005 een oud beestje maar deed het voor kort prima. Totdat er een klik hoorbaar was en hij in de protect mode kwam te staan. Na een reset deed hij het weer. Na een paar weken weer een klik maar nu werkte de reset niet meer. Dus raar want waarom deed hij het eerst na een reset wel? De luidsprekers en verbindingen staan vanaf dat ik hem hebt gekocht verbonden met nakachima pluggen, dus daar ligt het niet aan, de versterker staat aangesloten op een voedingsbron die eventuele pieken filteren. Als ik ik op marktplaats kijk zie ik heelveel versterkers van Marantz staan die het niet meer doen en in de protect modes staan.

Nu mijn vraag, is dit bewust door Marantz zo gedaan zodat je na ongeveer 10jaar Je v :wink:ersterker moet laten reapareren waarvan de kosten zo hoog zijn dat je beter alsnog een nieuwe versterker moet kopen??
Marantz SR6005
Paradigm monitor 9.v6
Paradigm center CC-390
Paradigm Atom Mini
Sub paradigm SPR10
Luidsprekerkabel Sharkwire S25102R
Panasonic Plasma/ WD liveHub/ Panasonic blu-ray

agr64

Dat was mij op M'plaats ook al opgevallen en ben ook wel nieuwsgierig naar het 'waarom' ....

thanatos

Citaat van: jetpack op oktober 14, 2018, 09:34:21
Nu mijn vraag, is dit bewust door Marantz zo gedaan zodat je na ongeveer 10jaar Je v :wink:ersterker moet laten reapareren waarvan de kosten zo hoog zijn dat je beter alsnog een nieuwe versterker moet kopen??

De bouwkwaliteit is in het algemeen niet bijzonder goed.. compact, relatief veel vermogen in kleine behuizing is warmte enz.

Het meeste wat je tegenwoordig koopt gaat geen 10 jaar meer mee hoor..

Frits Denon

Ben ik even blij met mijn oude(re) meuk. :yes:
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Maus

Is allemaal te krap bemeten, word inderdaad veel warmer dan een ouwe bak, geen digitale troep aan boord. Tevens de kwaliteit van de onderdelen is minder. Relais uit de jaren 70 kunnen nog prima zijn, waar ik nu de eerste PM15S1's al voorbij zag komen met defecte relais..

Frits Denon

Lees net op een ander forum dat Denon in de US met een inruil actie begonnen is, zo gaan de oudere units die niet kapot te krijgen zijn nog sneller van de markt af. Begrijpelijk van Denon, maar aan mij niet besteed.

Even terug naar de TS: Misschien is een reparatie toch te overwegen. Misschien in jouw omgeving een techneut van ons forum bereid om er een blik in te werpen. Niet geschoten is altijd mis. :wink:
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

HAL9000

Citaat van: Maus op oktober 16, 2018, 00:05:45
Is allemaal te krap bemeten, word inderdaad veel warmer dan een ouwe bak, geen digitale troep aan boord. Tevens de kwaliteit van de onderdelen is minder. Relais uit de jaren 70 kunnen nog prima zijn, waar ik nu de eerste PM15S1's al voorbij zag komen met defecte relais..

CiteerTevens de kwaliteit van de onderdelen is minder.

Daar ben ik het niet mee eens, alle onderdelen nu hebben beter specs t.o.v die oude meuk van de jaren 70. Actieve en passieve componenten zijn echt wel voorruit gegaan. En dit verhaal over een defect relais? was het relais echt defect of stond dit gewoon op de reparatie bon. Want ik heb zelden een defect relais gehad en dit zijn vaak hele oude componenten die in  hitte hebben gestaan. Meestal zijn de contacten versleten of erg vuil. Bij modern apparatuur zitten er vaak kleine print relais in. Deze kunnen echter toch 250VAC 10A schakelen, voor een audio versterker is dat heel breed bemeten.
Mocht het zo zijn dat bij een moderne versterker/receiver een audio kanaal hapert dan wordt al snel naar een relais gewezen, echter is een slecht contact op het print of tussen printen meestal het geval.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

thanatos

Er zijn veel betere componenten beschikbaar vandaag de dag. De vraag is alleen of ze ook gebruikt worden..

Goedkope productie, want de prijzen moeten laag zijn.. Ontwikkeling gaat veel sneller dus iets produceren wat ook 20 jaar meegaat ? Zelfs een merk als Bryston voert dit alleen door op zijn versterking. Alles wat DAC of digitaal is gewoon 3-5 jaar..

Een premium Marantz product zal goed in elkaar steken. Maar die dik vol gepakte HT producten.. Echt een ander verhaal.

HAL9000

Citaat van: thanatos op oktober 16, 2018, 13:03:22
Er zijn veel betere componenten beschikbaar vandaag de dag. De vraag is alleen of ze ook gebruikt worden..

Goedkope productie, want de prijzen moeten laag zijn.. Ontwikkeling gaat veel sneller dus iets produceren wat ook 20 jaar meegaat ? Zelfs een merk als Bryston voert dit alleen door op zijn versterking. Alles wat DAC of digitaal is gewoon 3-5 jaar..

Een premium Marantz product zal goed in elkaar steken. Maar die dik vol gepakte HT producten.. Echt een ander verhaal.

Helemaal mee eens. Alles wordt zodanig ontworpen dat het precies het bereik van de verwachte levensduur haalt.   nopompom
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!