Audiofiele zekering in Marantz PM8005

Gestart door Samro, oktober 08, 2018, 20:07:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

agr64

... kortom naast de grote verschillen in muziek smaak, wat je wel of niet een goede opname vind is allemaal erg persoonlijk. Wat hiervan uiteindelijk door je set word gereproduceerd is technisch gezien het resultaat van de kwaliteit van je set, maar hoe je dit resultaat beleefd is ook weer zeer persoonlijk.

Belangrijkste van onze hobby (verslaving) is dat je tevreden en gelukkig wordt van de weergave van je geluidsbronnen en misschien ook wel de zoektocht naar dit eindresultaat. 

Kempenaartjes

Het gaat inderdaad om wat jezelf beleeft. We hebben in de loop der jaren zelf mogen ondervinden om hifi luisteren over te hevelen naar muziek beleven. Plaatsing vinden wij de belangrijkste schakel. Onze LS hebben ruimte nodig en gekregen. Tja en dan de demping :-D

Deze hobby heeft ervoor gezorgd dat onze tv zeeeeeeer weinig aan staat :lol:

xander32

Een ware liefhebber erbij  :yes:

Citaat van: Kempenaartjes op november 10, 2018, 10:41:28
Het gaat inderdaad om wat jezelf beleeft. We hebben in de loop der jaren zelf mogen ondervinden om hifi luisteren over te hevelen naar muziek beleven. Plaatsing vinden wij de belangrijkste schakel. Onze LS hebben ruimte nodig en gekregen. Tja en dan de demping :-D

Deze hobby heeft ervoor gezorgd dat onze tv zeeeeeeer weinig aan staat :lol:


Kempenaartjes

Zonder alle info op fora zouden we niet op dit 'level' zitten. Fora's leveren de tools om ervaringen theoretisch te laten delen. Daar hebben wij o.a. dankbaar gebruik van gemaakt :wink:


TurboMarco

Citaat van: Maus op november 10, 2018, 08:39:46


Er is heel veel goed opgenomen muziek, gelukkig. En de meeste artiesten bemoeien zich wel degelijk met de opname, het is uiteindelijk hun naam die erop komt.
De muzikanten zijn verantwoordelijk voor de opname ,dat lijkt mij logisch .

Het eindresultaat ,dus de eindmix word uitbesteed .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

#96
Citaat van: Vinyl_Fuchs op november 10, 2018, 00:25:46
Niet bekend met Triode Dick zo te lezen.
Ja hoor, jij bedoelt de tests die hij heeft gedaan met diverse typen buizen. Het gaat om types buizen veel minder om merken. Zo beleef ik de website van hem, misschien jij anders?
Er staat ook op z'n website: Wat is de mooiste stuurbuis? Heel simpel, dat is de buis in je versterker die jezelf, en niemand anders, het meeste luisterplezier geeft.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.


TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Kempenaartjes


renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

Ik vermoed dat Paul McGowan net zo min onder invloed is als bovenstaande YouTuber ,echter is die Paul niets meer dan een gewiekste zakenman die nimmer toelaat dat ook zijn handel in twijfel getrokken word .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Om terug te komen op Paul McGowan aangezien zijn video's ook hier opduiken ,er staat een uitdaging klaar en ik zie die graag tegemoet .


https://youtu.be/6rB2W0umdq0
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

NB

#103
Hier ook weer jubelende zekering ervaringen. Dat er iets in zit  (zand ofzo) om trillen van het fragiele draadje te voorkomen, daar kan ik me nog enigzins in vinden....

https://www.hifi.nl/artikel/27593/Column-Synergistic-Research-Blue-zekeringen-Het-Achtste-Wereldwonder.html

Ik vraag me overigens ook af wat die matjes en andere zaken voor en op die luidsprekers voor parafernalia zijn.
Oh ja...150 p.s.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

renes59

Zekeringen zitten er voor de zekerheid in, voor de veiligheid. Ze dienen ervoor om door te branden indien nodig. Zekeringen moeten inspelen staat er, wil je het nog gekker hebben.
Al die dingen op en rond de luidsprekers, zo iemand kun je toch niet serieus nemen. Ik denk dat hij geld binnenharkt voor hifi.nl met dit soort flauwekul.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.