Audiofiele zekering in Marantz PM8005

Gestart door Samro, oktober 08, 2018, 20:07:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Je wordt altijd door externe factoren beïnvloed, bewust of niet. 

Maus

Ik heb niet gezegd dat ik alles een verbetering vind.

Diezelfde persoon heeft een stuk koperen waterleiding in de vorm gebogen van een hoefijzer, ca 25cm doorsnee en dus een opening tussen de uiteindes. De buis is gevuld met koolstof uit een aquariumfilter. als je deze op de voorversterker legt is er een verschil waarneembaar, ook blind. Best groot ook..

Rob46

Citaat van: marvin op november 09, 2018, 18:39:07
Als je je centen ergens aan gespendeerd hebt wil je graag geloven dat er verandering optreedt.
Dooddoeners heb ik ook wel een tasje vol van hoor.

Maar als dat niet zo is dan?

renes59

#63
Plaatsing van de instrumenten wordt beter?, een interlink doet iets veranderen wat tijdens de opname vastgelegd wordt, grote nonsens. Er wordt aandachtiger/intensiever/geconcentreerder geluisterd want er is iets veranderd en horen we dat dan ook? Ja, verduld er vallen dingen extra op, we horen het! Wat opvalt was er al maar viel nog niet op, nu wel met alle aandacht.
We hebben ook nog koolstoflampen, groene stiften, bepaalde lak, houten knoppen, onderleggers, stekkerblokken enz enz  in het flauwekullaatje liggen. Haal ze eruit, probeer het uit, breng ze hier ter sprake, hebben we dat weer gehad kunnen we weer een paar jaar verder zonder al die nonsensverhalen.

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marvin

Citaat van: Rob46 op november 09, 2018, 18:49:29
Maar als dat niet zo is dan?
Als ik geen tasje vol heb?
Verzin er wel eentje. [emoji23]

agr64

.. ben vrij nieuw op dit forum en wat me opvalt op dit forum is toch wel weinig respect voor andermans mening en beleving.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: agr64 op november 09, 2018, 19:23:08
.. ben vrij nieuw op dit forum en wat me opvalt op dit forum is toch wel weinig respect voor andermans mening en beleving.
Voor een nieuwkomer kan ik me dat wel voorstellen. Valt echter reuze mee hoor. Als je langer hier op het forum zit, ken je je pappenheimers (ja-knikkers vs. nee-knikkers). En ik geloof niet dat er hier veel mensen met lange tenen zijn.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Marvin

Het is ook een klein clubje, dan heb je dat al snel.
Als ik voor mezelf spreek maakt het mij niet uit wat een ander beleeft, maar als je er over gaat schrijven mag je tegengas verwachten.

renes59

Citaat van: agr64 op november 09, 2018, 19:23:08
.. ben vrij nieuw op dit forum en wat me opvalt op dit forum is toch wel weinig respect voor andermans mening en beleving.
Dat komt omdat je vrij nieuw op dit forum bent. Beetje wrijving moet er zijn anders wordt het een dooie boel en mekaar steeds de bal toespelen wordt op den duur slaapverwekkend.
Respect voor elkaars mening oké maar een mening van iemand is ook maar een mening en wie zegt dat die mening er toe doet? Een mening kan gewoon flauwekul zijn.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

NB

Citaat van: Rob46 op november 09, 2018, 17:56:27
Was, want ik heb de laatste jaren wel positieve ervaringen als het om bijvoorbeeld experimenteren van interlinks gaat. Een beetje out of the box acteren door te proberen kan geen kwaad. Voorbeeld: vorige week geen standaard interlink,

Wat is in jouw optiek een standaard interlink?
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.


Marvin

Zo standaard gebruik ik ze niet eens. [emoji23]

Rob46

Dit zijn toch dooddoeners? Die van Harry Potter? We begrijpen elkaar.....


Marvin

Denk dat ik de zekering in mn iPhone maar eens moet vervangen, misschien dat die neus dan beter zichtbaar wordt. [emoji1781]