Audiofiele zekering in Marantz PM8005

Gestart door Samro, oktober 08, 2018, 20:07:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

renes59

Citaat van: Samro op oktober 11, 2018, 22:58:00
€ 8,50. Ik merk dat je het zelf nog nooit hebt uitgeprobeerd.
Nee ga het niet doen ook. Om te weten of water kookt steek ik mijn vinger er ook niet in.
Jij bent op een andere manier met de muziekhobby bezig dan ik, volgens mij ben jij nog een zoekende, ik niet.
Ben een oudere jongere die op audiogebied genoeg heeft gezien en heeft geprobeerd om voor mezelf te weten wat flauwekul is of niet. Eens in de zoveel tijd komt de zekering voorbij en alle andere tweaks die zoveel goeds doen voor het geluid. Alleen bij anderen bij mij niet. Hoeft ook niet, set klinkt voor mij zo geweldig goed, dat kan niet beter.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marvin

Om te weten of het water kookt kan je gewoon naar de belletjes kijken.... [emoji23]

De prijs valt reuze mee, dus lekker experimenteren.
Ben zelf ook wel van mening dat dit allemaal niets doet, maar als een ander lekker wilt rommelen is dat geen probleem.
Muziek is emotie, de beleving van geluid in het algemeen is ook emotie afhankelijk.
Die schreeuwende baby van de buren ervaar je ook niet telkens hetzelfde.
Soms hoor je de vliegtuigen niet, soms irriteert het behoorlijk.
Dus als iemand z'n emotie een extra zetje wilt geven door er iets tussen te hangen waarvan hij verbetering ervaart, prima toch...!?

Het wordt voor mij wat anders als het als feit wordt gepresenteerd, maar mn verweer is wel wat afgezwakt na ruim 10 jaar forummen.
Ook een onderdeel van ouder worden, voor mij dan.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: renes59 op oktober 11, 2018, 23:36:52
Nee ga het niet doen ook. Om te weten of water kookt steek ik mijn vinger er ook niet in.
Jij bent op een andere manier met de muziekhobby bezig dan ik, volgens mij ben jij nog een zoekende, ik niet.
Ben een oudere jongere die op audiogebied genoeg heeft gezien en heeft geprobeerd om voor mezelf te weten wat flauwekul is of niet. Eens in de zoveel tijd komt de zekering voorbij en alle andere tweaks die zoveel goeds doen voor het geluid. Alleen bij anderen bij mij niet. Hoeft ook niet, set klinkt voor mij zo geweldig goed, dat kan niet beter.
Een nuance: het kan altijd beter, maar het hoeft voor jou niet beter. Prima toch. Geeft een hoop rust.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

... evenals geen klankmatige verschillen ervaren tussen uiteenlopende kabels of zoals nu tussen zekeringen; het is geen waarheid, het is iemands persoonlijke waarheid.

Citaat van: renes59 op oktober 08, 2018, 22:59:48
Niemand maar als ik de kabels zie zijn ze altijd veel dikker dan de kabels in de apparatuur zelf.
We hebben het er hier al zo vaak over gehad en als je denk dat het helpt, doen. Het is geen waarheid, het is iemands persoonlijke waarheid, houden zo.

xander32

... de afgelopen dagen heb ik een aantal stukken tekst over deze zgn. hifi zekeringen gelezen: hetgeen de gebruikers aan veranderingen ervaren, komt overeen met vele andere tweaks. Ik kan het mij goed voorstellen dat deze zekeringen een klankmatig verschil kunnen brengen. Echter zal ik dat nooit zelf gaan ervaren; voor mij is er de grens, dat er bij deze tweak de behuizing van een component geopend moet worden. Een no go wat mij betreft.

Marvin

Wat vaak zo tegenstrijdig is is dat het dan zo'n dikke verbetering is.
Veel minder wollig, snel, zwarter, mooi breed podium. 
Maar daarvoor wel een jaar lang posten dat je zo'n goeie installatie hebt.
Maar blijkbaar viel dat dus wel mee, denk ik dan.

xander32

Ach, tweaks brengen soms veranderingen in het geluid en soms ook niet, en of de veranderingen altijd positief zijn is ook nog maar de vraag. Het blijft 'slechts' een stukje fine tuning. De akoestiek, speakers en diens opstelling zijn wat mij betreft de grootste smaakmakers. Maar ik heb zelf al heel wat afgerommeld met kabels en daarin klankmatige verschillen ervaren. Hetgeen er nu ligt/staat is al een tijd naar mijn tevredenheid. Dat geeft gemoedsrust en maakt mij een audiofiel in ruste 😏.

Marvin

Kan je nagaan wat een rust het brengt als je jezelf wijs maakt dat het allemaal geen donder uit maakt.  [emoji23]

xander32

Daar ontbreken mij de skills voor 😉

Citaat van: marvin op oktober 12, 2018, 07:38:45
Kan je nagaan wat een rust het brengt als je jezelf wijs maakt dat het allemaal geen donder uit maakt.  [emoji23]

renes59

Voor mij het enige waar tweaks toe doen, het houdt het forum levendig. Er zijn er nog voldoende dus we kunnen het levendig houden. Al zijn er wel wat verouderde zoals de zijkant van de cd groen kleuren, cd lade 2x sluiten ( Admiraal61) en meer van dat soort fratsen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Voor de jonkies en de nieuwkomers onder ons, kan zelfs het ter hand nemen van een groene stift, waardevolle input zijn :yes:. En die Admiraal zit diep begraven ergens in de krochten van dit forum, m.i. en passende plek voor hem.

Citaat van: renes59 op oktober 12, 2018, 10:38:08
Voor mij het enige waar tweaks toe doen, het houdt het forum levendig. Er zijn er nog voldoende dus we kunnen het levendig houden. Al zijn er wel wat verouderde zoals de zijkant van de cd groen kleuren, cd lade 2x sluiten ( Admiraal61) en meer van dat soort fratsen.

i2Paq

 :schater: een zekering die een "Groter beeld, en een duidelijk opener klank is het resultaat" geeft...

En dan zou Marantz dat zelf niet vanaf fabriek plaatsen denk je?

Wat is dat voor een k*tversterker als een zekering zulk een resultaat geeft.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

SB_Marantz

#42
Ach, iedereen moet zelf weten wat hij /zij met een versterker uitvreet.
Audiofiele elektrolyten, kabels ( in welke vorm dan ook) , tin, zekeringen, verdubbeling van de voedingscapaciteit etc.
Ik zeg gewoon logisch nadenken en bedenken hoe kort het menselijk geheugen in staat is een klankbeeld te onthouden.
Ik heb daar een heel eenvoudige methode voor zonder te meten en iedereen die ik ken beleeft het op precies dezelfde wijze.
Een pauze inlassen van 5 seconden is al voldoende alvorens weer naar hetzelfde stukje muziek te luisteren.
Ik zou zeggen probeer het en trek je conclusie. ;-)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

Er vallen me vaak andere dingen op, óp verschillende momenten met precies het zelfde deuntje. 
Dat bedoel ik ook met die baby en dat irritante vliegtuig.
Ligt er maar net aan welk moment je er mee belast wordt, je beleeft het telkens anders. 
Daar zijn die glimmende dozen en blinkende luidsprekers geen uitzondering in.
Ook gewoon geluid en afhankelijk van vele factoren.

niwdE

Citaat van: marvin op oktober 13, 2018, 11:22:00
Ook gewoon geluid en afhankelijk van vele factoren.

En die zitten vooral tussen je oren, het is en blijft tenslotte subjectief.
Marantz SR5012, CD5005, NA6005
Jamo S628 voor, S626 achter, J112 sub
LG OLED, PS4Pro
Muziek uit de 10e t/m 21e eeuw