Audiofiele zekering in Marantz PM8005

Gestart door Samro, oktober 08, 2018, 20:07:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Ik raad het trouwens iedereen af om andere dan standaard gemonteerde zekeringen te gebruiken ,helemaal wanneer het betreffende apparaat nog in de garantie zit .
Bij een defect aan het toestel kan je de garantie dan op je buik schrijven .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

Ja als je de handel openschroeft kom je op andere gedachten. Dikke kabels eraan maar intern gaat het over heel eenvoudige dunne draadjes, het maakt allemaal niet. Kijk maar eens waar de voedingskabel aan vast zit of de luidsprekerkabels.
Er zijn mensen die moeten zich melden bij het leger, die horen alles en zijn heel bruikbaar aldaar.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maus

Citaat van: TurboMarco op oktober 08, 2018, 22:42:24
Ik meet altijd met een spectrum analyzer ,ik vertrouw daar meer op dan mijn oren  :yes:

Waar krijgt die analyzer zijn bron vandaan? Meetmicrofoon?

Ik heb wel de plaatjes vervangen, bij meerdere sets zelfs. Tevens dan ook de klemmetjes tussen de units en crossover pcb vervangen en vastsolderen.

Maus

Citaat van: renes59 op oktober 08, 2018, 22:48:51
Ja als je de handel openschroeft kom je op andere gedachten. Dikke kabels eraan maar intern gaat het over heel eenvoudige dunne draadjes, het maakt allemaal niet. Kijk maar eens waar de voedingskabel aan vast zit of de luidsprekerkabels.
Er zijn mensen die moeten zich melden bij het leger, die horen alles en zijn heel bruikbaar aldaar.

Wie zegt dat de dikte er iets toe doet? :)

TurboMarco

#19
Citaat van: Maus op oktober 08, 2018, 22:49:42
Waar krijgt die analyzer zijn bron vandaan? Meetmicrofoon?

Ik heb wel de plaatjes vervangen, bij meerdere sets zelfs. Tevens dan ook de klemmetjes tussen de units en crossover pcb vervangen en vastsolderen.
Uiteraard met een meetmicrofoon .

Behringer ECM8000 condensator meetmicrofoon
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

Niemand maar als ik de kabels zie zijn ze altijd veel dikker dan de kabels in de apparatuur zelf.
We hebben het er hier al zo vaak over gehad en als je denk dat het helpt, doen. Het is geen waarheid, het is iemands persoonlijke waarheid, houden zo.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Paul

Dit wordt weer een afdwaaldraadje waar we sinds ik hier actief ben het al tig keer uitgemolken is. violent1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

Citaat van: Maus op oktober 08, 2018, 22:50:32
Wie zegt dat de dikte er iets toe doet? [emoji4]
Gaat erom wat je er mee doet.
Dik én lang scheelt wel....

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maus

Afscherming en kwaliteit van de verbinding tussen de verschillende materialen zijn veel belangrijker dan dikte.

xander32

Intern draagt de kast en filters er aan bij, dat troep buiten de deur blijft, extern doe je dat m.b.v. de afscherming van kabels. Zoiets?

🤔


Citaat van: renes59 op oktober 08, 2018, 22:48:51
Ja als je de handel openschroeft kom je op andere gedachten. Dikke kabels eraan maar intern gaat het over heel eenvoudige dunne draadjes, het maakt allemaal niet. Kijk maar eens waar de voedingskabel aan vast zit of de luidsprekerkabels.
Er zijn mensen die moeten zich melden bij het leger, die horen alles en zijn heel bruikbaar aldaar.

xander32

In welk opzicht?

😏

Citaat van: marvin op oktober 08, 2018, 23:13:29
Gaat erom wat je er mee doet.
Dik én lang scheelt wel....

Samro

Ben ik met je eens. Pas  na 2,5 jaar heb ik de versterker open geschroeft, na de garantie dus, en ook nu de juiste waarde zekering besteld , maar wel een audiofielle, (Create audio gold/rhodiumplated). Klinkt gewoon beter, wat is er mis mee voor de veiligheid?
Citaat van: TurboMarco op oktober 08, 2018, 22:47:06
Ik raad trouwens iedereen af om andere dan standaard gemonteerde zekeringen te gebruiken ,helemaal wanneer het betreffende apparaat nog in de garantie zit .
Bij een defect aan het toestel kan je de garantie dan op je buik schrijven .

renes59

Ach voor €12,90 kun je er geen bult aan vallen, je krijgt er een mooi doosje bij. Als jij verschil hoort doen. Deze zekering die jij koopt is een persoonlijke zekering, werkt alleen in jouw pm8005 en verder nergens.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Samro

€ 8,50. Ik merk dat je het zelf nog nooit hebt uitgeprobeerd.
Citaat van: renes59 op oktober 11, 2018, 22:52:19
Ach voor €12,90 kun je er geen bult aan vallen, je krijgt er een mooi doosje bij. Als jij verschil hoort doen. Deze zekering die jij koopt is een persoonlijke zekering, werkt alleen in jouw pm8005 en verder nergens.