Sony TA N77ES

Gestart door Maus, september 30, 2018, 23:08:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NB

Lekker bezig :yes:
Het resultaat al beluisterd, of nog uit elkaar.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

thanatos

Citaat van: Maus op december 01, 2018, 19:47:01
Laatste elco's ook vervangen. Nu zijn ze allemaal nieuw. :D

Nice  8-) 8-)

jowa

Goed bezig zo.
Is de versterker nu klaar?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Maus

#48
Ik denk het wel. Hij stond al een paar weken in de kast, zo nu en dan aan, want weinig tijd. De zijpanelen en bovenkant stonden ernaast. Als je geen kleine kinderen hebt en tegen je vrouw zegt dat ze eraf blijft, gaat dat goed.

Klinkt weer super, geen enkel kraakje, start goed op zonder bijgeluiden, metingen blijven keurig strak.

Origineel zit er 4x4700uf in, en in de update versie de 80ES, zit er 6x4700uf in. Verdere onderdelen zijn gelijk.
Ik heb hier nu 4x6800 ingezet, bijna gelijk aan de 80ES dus qua specificaties.

Rob46

Wat een gaaf project. Pracht van een versterker!

HAL9000

Was best een hoop werk!  :yes: goed gedaan!. Doet de N77Es het nu ook beter?
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maus

Ik heb nog geen heuse luistersessies gewaagd. Maar het vervangen van de 2 grote voedingselco's deed een heleboel.

HAL9000

Citaat van: Maus op december 04, 2018, 21:08:45
Ik heb nog geen heuse luistersessies gewaagd. Maar het vervangen van de 2 grote voedingselco's deed een heleboel.
Ik had laatst een marantz 240 helemaal opnieuw opgebouwd. Ook had ik de grote buffers van 63VDC20.000uF vervangen. Zijn best duur die krengen als je een iets grotere maat nodig hebt. Echter het profijt wat ervan krijg is ongelofelijk!.  :yes: Had laatst ook bij een 4400 de buffers vervangen ook die klonk aanzienlijk mooier. Vooral de bass was een stuk aangenamer en niet zo ''in your face'' meer.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!