Sony TA N77ES

Gestart door Maus, september 30, 2018, 23:08:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus

Niemand verder tips? Ik kan ze nergens meer vinden.. :(


Maus

Die heb ik niet, maar ik zal eens kijken wat mogelijk is via via ofzo.

thanatos

Heb je veel verschillende types nodig ?

Ik hoef niet direct wat te bestellen, maar als je omhoog zit kan het eventueel ook wel via mij.

Maus

Dat zou geweldig zijn!

De groene muse:
63v 47uf 6x
100v 1uf 2x

Verder op het printje:
80v: 47uf 4x, 1000uf 4x
100v 22uf 2x

Voeding op dat printje, de grote 4:
80v 4700uf 4x

Maus

Het lijkt erop dat het via Mouser gelukt is. Ik had geen kvk nodig bij het plaatsen van de bestelling. Alleen de betaling gaat via overmaken??

thanatos

Vrij grote organisatie met betrouwbare reputatie. Dat voorruit betalen snap ik dan wel zonder geverifieerd account.

Had je net nog een pm gegeven. Mocht je nog hulp nodig hebben hoor ik het wel  :-)

Maus

De spullen zijn geleverd vandaag, dus ik kon weer verder. Even wat bekende plaatjes, zulk soort foto's komen er vaker voorbij :D

Maus

#23
Kan niet meer verder, de koelpasta is op. Ik heb wel alle mica plaatjes alvast op maat geknipt, morgen pasta ertussen en dan kan voorzichtig aan het ding weer teruggebouwd worden :)

Overigens de grote elco's bovenin op de foto kan ik niet vervangen, de nieuwe zijn 100v ipv 80v en daardoor net iets te hoog. Ik moet de juiste dus nog even zoeken..

xander32

#24
... ben benieuwd naar het eindresultaat :yes:

thanatos


Maus


Maus

Deze jongen speelt weer. Opgestart met een gloeilamp in serie, om te zien of er geen volle sluiting ergens zit. Deze ging na korte tijd zwakker branden. Daarna de volle mep erop gezet, even warm laten worden, bias 15mV en DC offset rond de 0mV op de speakerterminals. Volgens mij goed bezig zo? Dit even gezocht op internet, die offset..

Nu heb ik nog niet de grote condensatoren gedaan. De 80v varianten in de voedingsrail (22.000uf 2x) en 4st 4700uf, die laatste had ik wel besteld maar ze bleken niet te passen.

Iemand tips welke ik het beste kan nemen?


Maus

Na 2 avonden googlen kan ik niet anders dan wéér bij Mouser bestellen wat niet de voorkeur heeft, 3 weken levertijd en betaling via moeilijke manieren. Of Conrad, die heeft FTcap's van 22.000uF 100v. Qua afmetingen passen deze net in de huidige houder, al zal ik er wel een avondje aan kwijt zijn om de oude uit de houder te slopen.

De andere condensatoren in de driver trap (?) als ik het goed in schema gezien heb, zijn in dezelfde afmetingen verkrijgbaar van Vishay, 80v 6800uf in plaats van 4700, dat komt aardig in de buurt van de waardes van de upgrade die Sony uitvoerde van de 77es naar de 80es. De schema's zijn verder gelijk op het gebied van voeding, ook de gebruikte diodes zijn hetzelfde qua maximum stroom.