Met welke hoofdtelefoon 🎧 (-keten) speel je 🎶 ?

Gestart door xander32, september 30, 2018, 16:31:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joep

#45
Citaat van: agr64 op februari 16, 2019, 16:43:00
Leuk onderwerp vraag nu af of je die B&W ook zonder de app rechtsreeks (met een draad of ...) aan de bron kan hangen.

Dat kan.
Maar het is natuurlijk veel leuker om met Apple Airplay 2 van MacBook, iPhone, iPad, Bowers & Wilkins PX, Node2i, Sonos  etc. etc. alles zelf te bepalen wie wat waar.
Iemand die er weet van heeft zal echt voor Bowers & Wilkins gaan neem maar aan dat die andere brol dan niet in huis komt.
Vraag maar aan Xander, die zit dagelijks op de bank ook te genieten van Bowers & Wilkins.

Citaat van: TurboMarco op februari 16, 2019, 16:44:50
Die worden toch ook ouder, of ga je ieder jaar een nieuwe kopen ?

Ieder jaar niet maar het hangt af van product naar product. Audio.de had vorig jaar veen onderzoek gedaan naar oude en nieuwe stereosets. Verschil was enorm op gebied van lekkende onderdelen, oververhitte onderdelen maar ook de veel nauwkeurigere manier waarop men vandaag de betere stereosets in elkaar kan zetten alsook de grondstoffen. Wat is de levensduur van een product kun je je afvragen. En waar leg jij de nadruk op. Voor een stereo denk ik 10 jaar of je moet onderdelen gaan vervangen. Bij een auto 4 a 5 jaar als je hem veel gebruikt. Hangt natuurlijk van de financiële situatie af.
Toen ik veel kilometers maakte voor mijn bedrijf belde de plaatselijke Mercedes dealer me jaarlijks op met het verzoek mijn vrouw langs te sturen om een kleur uit te zoeken daar hij mijn auto had verkocht en ik me toch moeilijk kon verplaatsen zonder auto.  :-D
Dat waren nog eens tijden. Nu heb ik niet eens een auto maar mag gelukkig de Volvo van mijn vrouw gebruiken, tenminste als ik goed oppas. Wat ik natuurlijk bijzonder goed doe.

Marvin

Geweldig om te lezen dat jij, Joep, bijna altijd de merken die je zelf bezit als superieur bestempeld.
Who gives a fack wat voor verpakkingsmateriaal er om heen zit. [emoji23]

joep

Citaat van: marvin op februari 19, 2019, 17:04:09
Geweldig om te lezen dat jij, Joep, bijna altijd de merken die je zelf bezit als superieur bestempeld.
Who gives a fack wat voor verpakkingsmateriaal er om heen zit. [emoji23]

Klopt helemaal Marvin. Maar het is ook het doel waar je het voor gebruikt en het budget waar je over beschikt.
De B&W px koptelefoon is zeker niet het beste wat er is maar voor €325,- draadloos voor in de tuin is hij voor mij erg geschikt.
Het is echt geen superding van €2500,- Maar voor het doel waar ik hem voor gebruik prima.
Zou hij voor thuis op de bank gebruikt moeten worden dan was het zeker iets anders geworden.

Maar kopen we niet allemaal datgene wat we als superieur beschouwen (binnen budget en gebruiksdoel)?

xander32

... ik vraag mij af, hoe jij op afstand kan beoordelen of, waar, wanneer en hoevaak ik van de P9 geniet 🤔.
Hou het maar gewoon bij jou zelf, bij jouw eigen ervaringen  :yes:.

Voorts zal de gemiddelde lezer feilloos aanvoelen (en lezen), dat e.e.a. nog enige nuancering behoeft.





Citaat van: joep op februari 16, 2019, 17:12:25
Dat kan.
Maar het is natuurlijk veel leuker om met Apple Airplay 2 van MacBook, iPhone, iPad, Bowers & Wilkins PX, Node2i, Sonos  etc. etc. alles zelf te bepalen wie wat waar.
Iemand die er weet van heeft zal echt voor Bowers & Wilkins gaan neem maar aan dat die andere brol dan niet in huis komt.
Vraag maar aan Xander, die zit dagelijks op de bank ook te genieten van Bowers & Wilkins.

Ieder jaar niet maar het hangt af van product naar product. Audio.de had vorig jaar veen onderzoek gedaan naar oude en nieuwe stereosets. Verschil was enorm op gebied van lekkende onderdelen, oververhitte onderdelen maar ook de veel nauwkeurigere manier waarop men vandaag de betere stereosets in elkaar kan zetten alsook de grondstoffen. Wat is de levensduur van een product kun je je afvragen. En waar leg jij de nadruk op. Voor een stereo denk ik 10 jaar of je moet onderdelen gaan vervangen. Bij een auto 4 a 5 jaar als je hem veel gebruikt. Hangt natuurlijk van de financiële situatie af.
Toen ik veel kilometers maakte voor mijn bedrijf belde de plaatselijke Mercedes dealer me jaarlijks op met het verzoek mijn vrouw langs te sturen om een kleur uit te zoeken daar hij mijn auto had verkocht en ik me toch moeilijk kon verplaatsen zonder auto.  :-D
Dat waren nog eens tijden. Nu heb ik niet eens een auto maar mag gelukkig de Volvo van mijn vrouw gebruiken, tenminste als ik goed oppas. Wat ik natuurlijk bijzonder goed doe.

joep

Citaat van: xander32 op februari 19, 2019, 19:31:06
... ik vraag mij af, hoe jij op afstand kan beoordelen of, waar, wanneer en hoevaak ik van de P9 geniet 🤔.
Hou het maar gewoon bij jou zelf, bij jouw eigen ervaringen  :yes:.

Voorts zal de gemiddelde lezer feilloos aanvoelen (en lezen), dat e.e.a. nog enige nuancering behoeft.

O, neem me niet kwalijk, had uit je betoog begrepen dat je nogal tevreden was over jouw B&W P9 Signature en ze iedere keer gebruikte als "hare maje" naar de tv zat te kijken. Hetgeen met grote regelmaat plaatsvond. Maar als dat niet het geval is, dan heb ik jouw schrijven fout begrepen waarvoor nogmaals mijn excuses.

Maar laat vooral even weten hoe het dan wel in elkaar zit. Dan kan ik mijn misstap begrijpen.



jowa

Sinds vandaag binnen: Hifiman Sundara

Uitpakfetishfoto's:







Eerste (korte) luisterindruk via de Logitech SBR (de set is nog ingepakt): precies wat ik zocht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

NB

Laatst een & ander over gelezen. Heel mooi ding, en heel goede recensie.  :yes:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

jowa

#52
Vandaag een paar uur de tijd gehad om lekker via de Sundara te kunnen luisteren via de laptop.
Opvallend is hoeveel power de ht nodig heeft, ondanks de redelijk lage impedantie en het behoorlijke rendement.
Geluid vind ik nu al zeer goed, zelfs oudere mp3 files werden goed verteerbaar weergegeven.
Geluid heeft veel weg van de Sennheiser hd-25 Alu, maar dan met veel meer draagcomfort en zonder de luistermoeheid die ik na een uur bij de Sennheiser ervaar.
De Sennheiser gaat wat enthousiaster te werk dan de Sundara, dat is in het begin spectaculairder, maar ben je na een uur wel zat.
De Sendara is ook lekker gedetaileerd, maar net wat relaxter en ruimtelijker, zonder de overdreven ruimte van m'n AKG K701.

Ik begin nu onderhand al wel veel hoofdtelefoons te krijgen. Eens kijken met welk van de oudere ik een exitgesprek ga houden. [emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

xander32

... heb je de hp direct in de laptop geplugd of zit er nog iets van een dac tussen?

Citaat van: jowa op maart 01, 2019, 20:38:36
Vandaag een paar uur de tijd gehad om lekker via de Sundara te kunnen luisteren via de laptop.
Opvallend is hoeveel power de ht nodig heeft, ondanks de redelijk lage impedantie en het behoorlijke rendement.
Geluid vind ik nu al zeer goed, zelfs oudere mp3 files werden goed verteerbaar weergegeven.
Geluid heeft veel weg van de Sennheiser hd-25 Alu, maar dan met veel meer draagcomfort en zonder de luistermoeheid die ik na een uur bij de Sennheiser ervaar.
De Sennheiser gaat wat enthousiaster te werk dan de Sundara, dat is in het begin spectaculairder, maar ben je na een uur wel zat.
De Sendara is ook lekker gedetaileerd, maar net wat relaxter en ruimtelijker, zonder de overdreven ruimte van m'n AKG K701.

Ik begin nu onderhand al wel veel hoofdtelefoons te krijgen. Eens kijken met welk van de oudere ik een exitgesprek ga houden. [emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Maus

Dat wou ik net vragen want zo'n mooie hoofdtelefoon aan een laptop is puur zonde. Ik zelf heb een Tascam US144MKII, een Dragonfly Red, Fiio A5 en als topper een Ifi iDSD BL en die laatste trekt echt alles eruit.

jowa

De set zit in de dozen vanwege de verbouwing.
Dus even niets beters ter beschikking.

Dat de Sundara het toch behoorlijk goed doet op de laptop verrast me positief.

Mogelijk komt er op termijn nog een mooie ht versterker, als de set weer staat eerst luisteren via de versterker.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

xander32



Dac en versterker ineen, ideaal in jouw situatie, i.c.m. een laptop.... via Marcel wellicht nog iets voordeliger dan elders.

Maus

En als je het budget hebt, de rode klinkt iets verfijnder.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)