Met welke hoofdtelefoon 🎧 (-keten) speel je 🎶 ?

Gestart door xander32, september 30, 2018, 16:31:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: renes59 op maart 03, 2019, 18:22:23
Als ik nu mijn koptelefoon in de laptop steek, in de Dragonfly of in mijn Creative sound blaster maakt voor de kwaliteit/klank van het geluid niet uit. Heb nu een koptelefoon van 40 Ohm en dan maakt het helemaal niets uit, deze wil hard genoeg met alle drie mogelijkheden om doof van te worden.
Een koptelefoon van 600 Ohm is een ander verhaal die wil zonder koptelefoonversterker gewoon niet hard genoeg om te luisteren. De klank verandert niet.
Volgens mij als de ene dac het anders doet dan een andere dan is één van beide niet goed, die laat wat weg of verzint er iets bij en dat wil je niet.
Zoals ik zei zo'n Dragonfly deed in mijn situatie niets, snap dan al die positieve verhalen niet over die dingen, voor mij weggegooid geld. Je moet jezelf niet voor de gek houden en vooral niet alles geloven wat de reclame- en marketingmensen zeggen.
Denk inderdaad zoals je aangeeft m.b.t. versterking dat dit afhankelijk van koptelefoon is. Mijn AKG q701 klinkt niet via tablet/ laptop. Geluidssterkte blijft vrij laag.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

NB

#91
Citaat van: Vinyl_Fuchs op maart 03, 2019, 19:26:15
Denk inderdaad zoals je aangeeft m.b.t. versterking dat dit afhankelijk van koptelefoon is. Mijn AKG q701 klinkt niet via tablet/ laptop. Geluidssterkte blijft vrij laag.

Die AKG is 62 Ohm.
Volgens:
https://www.coolblue.nl/product/143210/akg-q701-black.html#product-specifications

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Maus

Impedantie van een hoofdtelefoon is de laatste waar ik me zorgen om maak. Zoals ik eerder zei er is al een verschil tussen de rode en de zwarte Dragonfly. Ze laten beide niets weg of voegen iets toe, maar klinken gewoon net iets verfijnder (de rode).

Als ik de hoofdtelefoon in de laptop prik klinkt het vooral erg dunnetjes. Weinig leven, weinig ruimtelijkheid.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maus

Meerdere, 2 HP's, 2 Toshiba's, een Dell Latitude. Maar ik ervaar hetzelfde met m'n telefoons (Sony XZ Premium & Samsung A5).

Een Fiio X5III levert een beter geluid op, maar die is dan weer wat fel.
Tot nu toe is m'n Ifi de heuze winnaar. Die heb ik eenmalig gehoord en dat geluid bleef me bij.

*het wordt tijd om het zooitje weer eens uit te graven, al maanden niet meer gebruikt wegens tijdgebrek.

xander32

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=171473.msg3219460#msg3219460


:roll:


Citaat van: jowa op maart 02, 2019, 12:21:48
De set zit in de dozen vanwege de verbouwing.
Dus even niets beters ter beschikking.

Dat de Sundara het toch behoorlijk goed doet op de laptop verrast me positief.

Mogelijk komt er op termijn nog een mooie ht versterker, als de set weer staat eerst luisteren via de versterker.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jowa

Ook gezien, maar spaar dan toch even door voor wat beters.
Eerst de nieuwe ht beluisteren op de set als deze weer is opgebouwd.
Geen haast.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

xander32

Jij bent ook niet van de impuls maar meer van het weloverwogen  :yes:.

Citaat van: jowa op maart 05, 2019, 21:09:46
Ook gezien, maar spaar dan toch even door voor wat beters.
Eerst de nieuwe ht beluisteren op de set als deze weer is opgebouwd.
Geen haast.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

renes59

Citaat van: xander32 op maart 05, 2019, 20:50:34
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=171473.msg3219460#msg3219460
:roll:
Deze heb ik een week mogen beluisteren, naar mijn idee weggegooid geld. Heeft te weinig ballen en kan niets beter dan mijn laptop.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

jowa

Citaat van: xander32 op maart 06, 2019, 06:45:16
Jij bent ook niet van de impuls maar meer van het weloverwogen  :yes:.

Soms wel van de impuls, maar deze stond dan ook op de shortlist: Chord Mojo mobile DAC/Headphoneamp.
Kon deze voor een mooie prijs bij Wifimedia kopen.

Vanmiddag opgeladen en nu aan het het luisteren via de laptop - Mojo - Hifiman Sundara.

Tsja, dan wil je gewoon niet meer terug naar de standaard aansluiting van de laptop.



Vinyl_Fuchs

Gebruik koptelefoon alleen binnenshuis in de woonkamer en met de bij de AKG geleverde 6 meter kabel en de koptelefoonversterker van de ND8006 heb ik nu een passende oplossing. Buitenshuis gebruik ik HEOS 1 of zet ik mijn garage-set aan.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Maus

Ik heb een set Sony oordopjes gekocht laatst, voor buiten. Die heb ik nu al dagenlang in, in de avond thuis. Aan de Ifi. Het bevalt me wel, zal te maken hebben met de bewegingsvrijheid...

Marvin

Ik begrijp dat er woon situaties bestaan waar een koptelefoon van belang kan zijn als je echt naar muziek wilt luisteren.
Vind zo'n ding op mn kop, of van die pluggen in mn oren, echt niet in de buurt komen bij luisteren naar mn audio setje.
Ik zie mezelf in geen enkel geval met een koptelefoon ergens in de hoek, op een relaxte draaistoel, ogen dicht, glas gedestilleerd, mee schommelen op welk deuntje dan ook. 
Ik vind het niet fijn luisteren, en mocht het echt moeten, dan is een iPhone met originele dopjes meer dan voldoende.
Hoeft geen hele keten voor te draaien, haal er geen voldoening uit. 

Vinyl_Fuchs

Citaat van: marvin op maart 23, 2019, 00:11:38
Ik begrijp dat er woon situaties bestaan waar een koptelefoon van belang kan zijn als je echt naar muziek wilt luisteren.
Vind zo'n ding op mn kop, of van die pluggen in mn oren, echt niet in de buurt komen bij luisteren naar mn audio setje.
Ik zie mezelf in geen enkel geval met een koptelefoon ergens in de hoek, op een relaxte draaistoel, ogen dicht, glas gedestilleerd, mee schommelen op welk deuntje dan ook. 
Ik vind het niet fijn luisteren, en mocht het echt moeten, dan is een iPhone met originele dopjes meer dan voldoende.
Hoeft geen hele keten voor te draaien, haal er geen voldoening uit.
Ik snap jouw punt. Maar ik bevind me tenmidden van een gezin en zoals de meesten van ons bezit ik geen dedicated man cave. Dus als ik toch mijn eigen muziek wil draaien, biedt de koptelefoon uitkomst. En daarvoor hoef ik alleen maar in de ND8006 in te pluggen en muziek kies ik via de tablet. Optimale luistergenot heb ik natuurlijk met mijn mainset, maar die schakel ik niet even terloops in als achtergrondmuziek. Alleen als ik me er "echt voor ga zitten" en de kooi leeg is (lees: vriendin en kinderen elders zijn)
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Marvin

Ik begrijp ook echt wel dat het voor een ander wel een oplossing is en zelfs fijn luisteren is, want lekker direct is het wel. 
Heb zelf ook een aantal jaar als 'stiefvader' mogen opereren in een gezinsleven. Toch pakte ik mn momentjes muziekzaal genot op de momenten dat ik alleen was. 

Ik keek wel darten of voetbal op de iPad met een enkel doppie in.
Links of rechts, afhankelijk van de locatie op de bank. Ik ben sociaal, dus het dopje aan de zijde waar niemand zat. 
Maar om nu helemaal op te gaan in de muziek met zo'n diadeem op mn kale kop, nee.