Met welke hoofdtelefoon 🎧 (-keten) speel je 🎶 ?

Gestart door xander32, september 30, 2018, 16:31:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus



Ifi iDSD Black Label toegevoegd aan de verzameling...
De 3d en Xtra bass schakelaars doen vermoeden dat het hmmhmm is, maar deze klinkt prachtig, stuurt met 4w (!) vermogen iedere hoofdtelefoon makkelijk aan. Tevens coax in, dus alle mogelijke digitale apparaten kunnen ermee overweg.

tbanis55

Mijn hoofdtelefoon is een Sony wh-1000xm2.  Best wel een high-end hoofdtelefoon.
In combinatie met een Avantree Priva III bluetooth transmitter levert dat een goede kwaliteit.

Aanvankelijk op een tape-out aangesloten,  maar door de lage impedantie van Avantree treedt vrij vlot vervorming op.
Beter is om deze aan te sluiten op de hoofdtelefoon aansluiting en dat gaat prima.  Ook rechtstreeks op de CD5005.

Deze hoofdtelefoon vergeleken met o.a. Sennheiser, Marshall, Denon, B&W en Bose.
De Sony kwam naar mijn gevoel er netjes neutraal uit en zat ook prettig (toch ook belangrijk).

Gr.

Ton

xander32

Fijne hoofdtelefoon  :yes:. Heb die als actie bij mijn Sony telefoon ontvangen en daar al veel plezier aan beleefd.

Citaat van: tbanis55 op februari 15, 2019, 13:00:52
Mijn hoofdtelefoon is een Sony wh-1000xm2.  Best wel een high-end hoofdtelefoon.
In combinatie met een Avantree Priva III bluetooth transmitter levert dat een goede kwaliteit.

Aanvankelijk op een tape-out aangesloten,  maar door de lage impedantie van Avantree treedt vrij vlot vervorming op.
Beter is om deze aan te sluiten op de hoofdtelefoon aansluiting en dat gaat prima.  Ook rechtstreeks op de CD5005.

Deze hoofdtelefoon vergeleken met o.a. Sennheiser, Marshall, Denon, B&W en Bose.
De Sony kwam naar mijn gevoel er netjes neutraal uit en zat ook prettig (toch ook belangrijk).

Gr.

Ton

renes59

#33
Met deze, bevalt goed.

Kwam tot deze keus na geluisterd te hebben naar Beyerdynamic, B&W en Sennheiser. Ben iemand die altijd Beyerdynamic heeft gehad maar nu een Audio Technica.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

joep



Bowers & Wilkins PX

Actieve noise cancelling dempt storende omgevingsgeluiden en ruis.
Je bepaalt zelf de sterkte van de noise cancelling via de app.
Dankzij het Bluetooth profiel aptX stream je audio in een hoge kwaliteit.

En dat alles zonder draadjes.

Cornelis1921

Citaat van: joep op februari 15, 2019, 18:16:35


Bowers & Wilkins PX

Actieve noise cancelling dempt storende omgevingsgeluiden en ruis.
Je bepaalt zelf de sterkte van de noise cancelling via de app.
Dankzij het Bluetooth profiel aptX stream je audio in een hoge kwaliteit.

En dat alles zonder draadjes.
Ik heb geen bezwaar tegen draadjes en heb in mijn luistersituaties geen aanzienlijke noodzaak tot noise canceling en accu's vind ik maar lastig, omdat deze regelmatig opgeladen moeten worden en dus op ongelegen moment aan de lader hangen. En daar komt er nog eens bij de echt goede types daaronder ver buiten mijn daarvoor beschikbare budget vallen. Vandaar. Doch een mooie hoofdtelefoon is deze PX zeer zeker. :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep

Nee Cor dat gaat allemaal anders. 22 uur accuduur maar je kunt er ook gewoon een draadje inprikken, of usb-c snelladen.
En noise cancelling is een zegening en ook weer op iedere situatie af te stellen. Etc. etc.

Cornelis1921

Citaat van: joep op februari 15, 2019, 20:37:03
Nee Cor dat gaat allemaal anders. 22 uur accuduur maar je kunt er ook gewoon een draadje inprikken, of usb-c snelladen.
En noise cancelling is een zegening en ook weer op iedere situatie af te stellen. Etc. etc.
Wat kost die PX dan? :mrgreen:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Tip; Sony WH-1000XM2, heeft minimaal gelijke specs, maar een nog betere nc en sinds de komst van een opvolger (XM3) ook nog eens een €100,- gunstiger dan de PX van B&W. En hij kan ook gewoon middels een (meegeleverde) kabel aangesloten worden.

Citaat van: Cornelis1921 op februari 15, 2019, 20:38:54
Wat kost die PX dan? :mrgreen:

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op februari 16, 2019, 08:24:55
Tip; Sony WH-1000XM2, heeft minimaal gelijke specs, maar een nog betere nc en sinds de komst van een opvolger (XM3) ook nog eens een €100,- gunstiger dan de PX van B&W. En hij kan ook gewoon middels een (meegeleverde) kabel aangesloten worden.
Dank je voor deze info, Robert. Fijn weekend. byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep

Cor.

Heb zowel de Sony als de Bowers & Wilkins in mijn handen gehad. Nu dan laat je de Sony snel vallen die kan echt niet aan de Bowers & Wilkins PX tippen. Lijkt echt op een koptelefoon uit de vorige eeuw. Nu zijn er mensen die hoeden van dingen uit de vorige eeuw maar ik m.u.v. mijn vrouw niet. Mij maak je niet gelukkig met oude auto's, stereo's of koptelefoons. Maar daar hebben we het al eerder over gehad. Ik heb er dan ook graag €100 extra voor over om kwaliteit in je handen te krijgen. Alles is top aan de Bowers & Wilkins PX zelfs de verpakking is superluxe. Adviesprijs is €399,- Daar heb je dan ook iets erg moois voor i.p.v. dat plastic ding van Sony.
Het is net als bij de Bowers & Wilkins luidsprekers. Je betaalt er misschien ietsje meer voor maar je krijgt er o zo veel meer voor in kwaliteit en afwerking.

xander32

#41
... het verschil tussen de PX en de XM is verder dat die eerste zwaarder weegt en voorts kleinere, minder comfortabele oorkussens heeft. Die van B&W zijn dan wel weer van leder. Het is dan net waar je het accent zet; een fancy ogende hoofdtelefoon met het gewicht van een straatklinker op je hoofd, met het comfort passende bij die straatklinker, of een hoofdtelefoon waarbij het geld gestoken is in de ergonomie en geluidskwaliteit en welke geleverd wordt in slechts een kartonen doos en een etui waar je de hoofdtelefoon veilig in kan opbergen.

Prioriteiten.


Zoiets als tegenreactie? We kunnen het beiden net zo formuleren als we willen, het is aan de koper om een keuze te maken a.d.h.v. eigen bevindingen.

agr64

Leuk onderwerp vraag nu af of je die B&W ook zonder de app rechtsreeks (met een draad of ...) aan de bron kan hangen.

Gebruik zelf een draadloze gesloten Sony geen idee welk type maar was 3 jaar geleden dik 200euro en vooral handig als ik in de woonkeuken wil luisteren terwijl er naar iets anders in de woonkamer wordt gekeken of geluisterd door andere gezinsleden en op kortere afstand een oude geen idee welk type gesloten Sennheizer.

Luisteren via koptelefoon blijft voor mij een noodoplossing en tegenwoordig heb ik  m'n na7004 ook als hoofdtelefoon versterker in gebruik en dat is best wel weer wat praktisch als de anderen de versterker gebruiken voor een andere bron.

TurboMarco

CiteerMij maak je niet gelukkig met oude auto's, stereo's of koptelefoons
Die worden toch ook ouder ,of ga je ieder jaar een nieuwe kopen ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

... en het frappante is dat ik zelf ook een chique B&W hoofdtelefoon bezit, een P9 Signature. En ja, ook die kent het gewicht van een straatklinker, maar gelukig wel i.c.m. flink dikke earpads en een goed draagcomfort. En op de HD-Dac1 klinkt die heerlijk. Echt een bijzonder en tijdloos ontwerp. Maar ik zou het ding nooit in mijn bezit hebben als ik er de winkelprijs voor had moeten aftikken. Via mijn rentepunten kon ik hem voor de helft van dat bedrag verkrijgen en dat was en is die mij ook zeker wel waard.