kapotte eindtrappen?

Gestart door lestat020, september 28, 2018, 16:58:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lestat020

Hallo, ik heb de Marantz PM-15s2 en sinds enige tijd heb ik een vervelend probleem.
Het geluid van de linker kant valt regelmatig weg of is heel zachtjes direct na het aanzetten van de versterker. Door de volume knop even voluit te draaien naar maximaal volume, komt het geluid terug. Helaas begint nu ook de rechterkant hetzelfde euvel te vertonen waarbij het geluid ook krakend te horen is. Vergelijkbaar met vroeger wanneer een zender in de auto niet goed was afgestemd (Ik luister overigens thuis altijd radio via mijn Logitech touch).
Tussen dat apparaat en de versterker zit een D/A converter. Ik heb e.e.a. al los gekoppeld gehad, de speaker kabels opnieuw vertind, etc. maar zonder resultaat. Het probleem zit echt in de versterker.

Herkent iemand dit probleem en zo ja wat is het en wat kan ik er aan doen? Is dit een dure reparatie?
Ik krijg graag een antwoord van jullie.
Eric

Maus

Klinkt als het relais voor de uitgang wat niet goed doorlaat. Door de knop even open te zetten 'bakken' de contacten als het ware aan elkaar.

Probeer tijdens het probleem, eens een aantal keer op 'speakers' te drukken links, als het daarna over is weet je het bijna zeker.

Relais vervangen kost een paar euro en als je handig bent kun je het zelf.

Simon_Jaarsma

Mijn kenwood had hetzelfde probleem. Relais even vervangen en probleem is weg. Schoonmaken kan met een fijn stukje schuurpapier. Maar het probleem komt wel weer terug naar verloop van tijd. Plus het schoonmaken is meer werk dan het relais vervangen.
VintageStereo op YT

SB_Marantz

De maak/verbreek contacten reinig je never nooit niet met schuurpapier.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

jrm

Citaat van: lestat020 op september 28, 2018, 16:58:44
Hallo, ik heb de Marantz PM-15s2 en sinds enige tijd heb ik een vervelend probleem.
Het geluid van de linker kant valt regelmatig weg of is heel zachtjes direct na het aanzetten van de versterker. Door de volume knop even voluit te draaien naar maximaal volume, komt het geluid terug. Helaas begint nu ook de rechterkant hetzelfde euvel te vertonen waarbij het geluid ook krakend te horen is. Vergelijkbaar met vroeger wanneer een zender in de auto niet goed was afgestemd (Ik luister overigens thuis altijd radio via mijn Logitech touch).
Tussen dat apparaat en de versterker zit een D/A converter. Ik heb e.e.a. al los gekoppeld gehad, de speaker kabels opnieuw vertind, etc. maar zonder resultaat. Het probleem zit echt in de versterker.

Herkent iemand dit probleem en zo ja wat is het en wat kan ik er aan doen? Is dit een dure reparatie?
Ik krijg graag een antwoord van jullie.
Eric

Ik had hetzelfde probleem met de S1, na controle beurt van Hal9000, weer verholpen.
Mogelijk kan hij of een van de andere reparateurs het direct voor je oplossen.

jrm

PS. Controle beurt is O. a. alle verbindingen nalopen etc.

thanatos

Klinkt als een slecht contact inderdaad. Kan een relais zijn. Maar daar vind ik de versterker wat jong voor. Misschien een slechte solderingen of ander contact.

Ik kan je van dienst zijn met service in regio Rotterdam/Den Haag.

lestat020

Citaat van: Maus op september 28, 2018, 19:19:26
Klinkt als het relais voor de uitgang wat niet goed doorlaat. Door de knop even open te zetten 'bakken' de contacten als het ware aan elkaar.

Probeer tijdens het probleem, eens een aantal keer op 'speakers' te drukken links, als het daarna over is weet je het bijna zeker.

Relais vervangen kost een paar euro en als je handig bent kun je het zelf.

- Ik heb bovenstaande uitgevoerd maar helaas zonder resultaat.

lestat020

Citaat van: thanatos op september 29, 2018, 09:41:12
Klinkt als een slecht contact inderdaad. Kan een relais zijn. Maar daar vind ik de versterker wat jong voor. Misschien een slechte solderingen of ander contact.

Ik kan je van dienst zijn met service in regio Rotterdam/Den Haag.

- ik zal er over nadenken. Reparatie bij bijvoorbeeld BCC, zij sturen dan de versterker door, kost zo'n €400,- tot €500,- en dat vindt ik erg veel geld voor een reparatie.
Ik woon overigens in Amstelveen. Stuur mij een persoonlijk bericht waarin je mij jou tarief wil geven.

lestat020

Citaat van: jrm op september 29, 2018, 08:43:22
Ik had hetzelfde probleem met de S1, na controle beurt van Hal9000, weer verholpen.
Mogelijk kan hij of een van de andere reparateurs het direct voor je oplossen.

- hoe kan ik met deze persoon in contact komen?

i2Paq

Citaat van: lestat020 op september 29, 2018, 12:42:14
- ik zal er over nadenken. Reparatie bij bijvoorbeeld BCC, zij sturen dan de versterker door, kost zo'n €400,- tot €500,- en dat vindt ik erg veel geld voor een reparatie.

BCC is leuk voor nieuw spul maar ik zou ze nooit een reparatie laten afhandelen.  :no:

Citeer
Ik woon overigens in Amstelveen. Stuur mij een persoonlijk bericht waarin je mij jou tarief wil geven.

Kosten van een reparatie aan een dergelijk iets is nooit van te voren in te schatten. Je zult vast een richtprijs bedoelen.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

lo

Citaat van: lestat020 op september 29, 2018, 12:44:10
- hoe kan ik met deze persoon in contact komen?

Een PM sturen misschien?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

SB_Marantz

Ee staat inmiddels een afspraak met ondergetekende

Komt goed dus.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

lestat020

Citaat van: SB_Marantz op september 30, 2018, 07:59:17
Ee staat inmiddels een afspraak met ondergetekende

Komt goed dus.

Inmiddels heb ik hulp gevonden bij deze forummer. Ik wil iedereen bedanken voor zijn/haar reactie op mijn vraag.