Marantz 1060 revisie

Gestart door thanatos, januari 08, 2014, 17:35:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thanatos

Leuk! zo zie je maar blijft een liefhebbers kringetje audio.

Vieze schakelaars even op de juiste manier reinigen. en goed met IPA doorspoelen. Lastig met die gesloten schakelaars altijd.

Simon_Jaarsma

Citaat van: thanatos op oktober 04, 2018, 17:30:35
Leuk! zo zie je maar blijft een liefhebbers kringetje audio.

Vieze schakelaars even op de juiste manier reinigen. en goed met IPA doorspoelen. Lastig met die gesloten schakelaars altijd.

Klopt ik ga van het weekend even goed schoonmaken. Ook bijna geen krassen op deze amp. Schakelaars is wel te doen je hebt een klein gaatje erin geboord
VintageStereo op YT

thanatos

Dan waren ze erg vies. Paar jaar geleden heb ik dat wel een paar keer gedaan. Maar wint geen schoonheid prijs. Tegenwoordig gooi ik ze sneller in de ultrasoon reiniger.

Simon_Jaarsma

Citaat van: thanatos op oktober 04, 2018, 18:10:38
Dan waren ze erg vies. Paar jaar geleden heb ik dat wel een paar keer gedaan. Maar wint geen schoonheid prijs. Tegenwoordig gooi ik ze sneller in de ultrasoon reiniger.

Heb toevallig een ultrasoon. Even een half uurtje in demi water lijkt me. Maar is ook vooral de knoppen die je niet gebruikt. tape en mono enz
VintageStereo op YT

thanatos

Ik gebruik demi water met Stammopur oplossing voor reiniging en vet oplossing.

Advies is ook voor iedereen om die knoppen te gebruiken! Regelmatig bedienen voorkomt veel uitval. De meeste van die schakelaars zitten hard in de signaalweg.

Simon_Jaarsma

Citaat van: thanatos op oktober 04, 2018, 20:56:00
Ik gebruik demi water met Stammopur oplossing voor reiniging en vet oplossing.

Advies is ook voor iedereen om die knoppen te gebruiken! Regelmatig bedienen voorkomt veel uitval. De meeste van die schakelaars zitten hard in de signaalweg.

Dan moet ik dat stammopur even halen nog. Ik druk eens in de zoveel tijd die knoppen een paar keer in. Dan zijn ze wel weer goed. Vooral tape en mono hebben daar veel last van.
VintageStereo op YT