Sr 7012 audyssey bi amp

Gestart door Thijs1977, september 23, 2018, 23:22:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thijs1977

Hoi,

Ik heb pas mijn fronts bi-amp aangesloten op mijn sr. Hierdoor moest de sr op bi-amp ingesteld worden.
Klinkt goed.

Daarna toevallig eens met de audyssey app geprutst. Deze had ik voor bi-ampen ingesteld.
Toen ik de amp update met mijn nieuwe gewijzigde instellingen. Was ik mijn bi-amp instelling kwijt.
De sr stond weer op 9.1. Dus height kanalen deden niet meer mee. Dus

Kan ik een nieuwe audysssey meting maken met mijn app met bi-amp instelling?app vraagt alleen welke speakers ik heb aangesloten. Niet of de fronts gebi-ampt worden.

Mathijs


Stadium III

Ik ben dan bang van niet
Inmeten met reciever denk ik dan de beste optie

Heb je biamping ook nodig ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Thijs1977

Hoi,

Ik vind muziek mooier klinken met bi-amp. Muziek luister ik in pure direct.
Muziek met audyssey klinkt niet mooi.

Mathijs

Marvin

Vraag me af of het inschakelen van de bi-amp je audessy überhaupt beïnvloed, het doet namelijk niets noemenswaardigs met het geluid.

Thijs1977

Ook niet met volumes? En ik merk verschil met bi-amp wat  betreft geluid. Dat zou audyssey ook moeten merken dan.

Ik ga t straks proberen met app en zonder app. Zonder app, dan kan ik WiFi ook uitzetten. Alleen zonder app kan ik niet meerdere metingen opslaan.


Marvin

In voor en eindversterker zit geen verschil, ze delen ook allemaal dezelfde voeding.
Dus de winst is nul, dat je wat anders hoort geloof ik graag hoor..!


Stadium III

In princiepen zou audyssey de biamp mee over moeten nemen
Als je met audyssey meet merk je dan ook dat heel de speaker aangestuurd word ?
Hoe is verder je setup kwa opstelling ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Thijs1977

Ik heb in t menu de bi-amp instelling gekozen en toen met de app audyssee gedaan.
Nu blijft hij idd de speakers bi amp uitsturen.

Heb nog steeds kut geluid, maar dit werkt iig

Bas klinkt hol. In film. Pure direct met sub(spotify) en het ergste is met audyssee stereo.
Cross overs in app allemaal op 80 gezet.

Front iq9. Surround iq3. Center q6c ofzo. Sub Bk xxls400 frontfire.

Bass management op lfe+main en op lfe geprobeerd. Weinig verschil. Maar dat komt ws omdat alle speakers op klein staan.

Meerdere keren ausyssee gedraaid. Met kussens bij rugleuning en deken over tafel ook.

Geen resultaat. Hoe meer ik probeer. Hoe slechter t word lijkt t.

Mathijs

pameijer

Ik zou zeggen: terug naar fabrieksinstellingen, uithuilen en opnieuw beginnen. Schrijf even de afstanden op en dB-niveau's zoals ze nu zijn ingemeten. Met de verse installatie alleen bovenstaande 2 waardes weer handmatig invullen en geen Audyssey draaien. Ben je happy dan is het mooi, anders gewoon weer lekker gaan hobbyen.

Als alles in 1x goed gaat is er ook geen hol aan toch  pompom
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Thijs1977

Ik had alles net gereset voor ik je reactie las.

Pure direct speelt weer zonder sub zoals t hoort.
Blijkt dus te komen door lfe+main in te stellen.

Denk dat ik weer aan de highlevel ga misschien.
Eerst maar eens film testen. Kijken hoe dat klinkt nu.

Heb audyssey net terug gezet met de app.

Stereo met audyssey klinkt wel kut nog.

Mathijs

Stadium III

Hier gaan dingen fout ! Je hebt Pm
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Thijs1977

En nu gaan de dingen goed. Dank je.

Sub verplaatst door dingen te verschuiven.
Hulp bij instellingen.
Nu al heeeel veel beter.

Nogmaals dank.

Mathijs

pameijer

Dan raak ik toch wel erg nieuwsgierig naar de inhoud van dit goede advies!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Stadium III

Back to basic en dan beginnen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

sonsan

Graag uitleg wat de stappen waren om het goed te krijgen, ter lering ende vermaak....:-)
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50