Sr 7012 audyssey bi amp

Gestart door Thijs1977, september 23, 2018, 23:22:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vanbrug

Citaat van: Thijs1977 op september 24, 2018, 07:33:29
Hoi,

Ik vind muziek mooier klinken met bi-amp. Muziek luister ik in pure direct.
Muziek met audyssey klinkt niet mooi.

Mathijs

Je zou ook eens het volgende kunnen proberen:

Zet Audyssey op l/r bypass
Dynamic EQ aan
Aanpassen ref.niveau op -10 of-15 db
Dan zou je nog kunnen experimenteren door de fronts op large te zetten ( fulltime range) of met sub met crossover op 80 of 60.

Deed wonderen voor mijn muziek [emoji3]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

pameijer

Citaat van: sonsan op september 25, 2018, 08:48:06
Graag uitleg wat de stappen waren om het goed te krijgen, ter lering ende vermaak....:-)
:gp:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

Lijkt me duidelijk,
uithuilen en opnieuw beginnen.

Stadium III

Er is genoeg over te vinden hoe je moet meten !eerst moet de basis goed zijn met subwoofer en fronts
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

sonsan

Vreemd draadje...
Er wordt een probleem gepost, blijkbaar is daar via PM een juiste oplossing voor gegeven die daarna niet gedeeld wordt. Dat is toch vreemd? En natuurlijk is er genoeg te vinden op het internet maar we volgen dit draadje om specifiek over dit probleem mee te denken. Dan is het toch logisch om graag de oplossing te horen?
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Stadium III

Het is niet op te lossen met een instelling te veranderen
Ik heb telefonisch contact met hem gehad ,daarin tips en trucks gedeeld voor zijn ruimte via Whatsapp

Komt er op neer back to basic en dan opstarten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Thijs1977

Hoi

De sub verplaatst naar goede plek. Ik wist dat hij niet best stond. Maar had al jaren geen andere keus.
Heb nu dus nieuwe versterker en die bleek beter te klinken zonder mijn 4 ma500 monoblokken.

Die staan nu op zolder en gaan Mp een keer op. Hierdoor meer ruimte in huis. Iets dan. Maar nooit meer gedacht: heej, misschien kan de sub nu wel in de hoek staan. Daar kwam ik pas weer op toen mijn redder in nood zei: wat staat je sub op een kutplek. Dus meteen gaan schuiven en t past net.

Toen de fronts in stereo afgespeeld en plaatsing goed zetten. Indraaien enzo. Toen sub laten spelen erbij en de fase van de sub goed zetten. Toen metingen van audyssey opnieuw gedaan en samen de overige instellingen nagekeken.

Dar klonk goed. Nu veel luisteren en pielen met cross-overs enzo.

Mathijs

pameijer

Top! Fijn ook dat Stadium je zo hebt kunnen en willen helpen. Heerlijk forum toch dit.

Ben wel benieuwd naar je fotootjes van je nieuwe opstelling en waar je sub dan eerst stond!

TTIWWP
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Thijs1977


Thijs1977

Toch nog een vraag.

Ik heb nog een antimode liggen. Kan ik daar nog beter geluid mee creëren?
Of is dat niet nodig met xt32?

Mathijs

Vinyl_Fuchs

Citaat van: pameijer op september 27, 2018, 12:43:44
Top! Fijn ook dat Stadium je zo hebt kunnen en willen helpen. Heerlijk forum toch dit.

Ben wel benieuwd naar je fotootjes van je nieuwe opstelling en waar je sub dan eerst stond!

TTIWWP
Hebt: Rotjeknor?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

RHK

Citaat van: Thijs1977 op september 27, 2018, 23:56:57
Toch nog een vraag.

Ik heb nog een antimode liggen. Kan ik daar nog beter geluid mee creëren?
Of is dat niet nodig met xt32?

Mathijs

Ik heb er een aan mn subwoofer geschakeld. Bij mij leverde dat verbetering op. Een mooi gecontroleerd laag.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Stadium III

Antimode kan idd wel ,daarnaar audyssey zal zeker een winst kunnen zijn
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4