SR5200 kraakt - bij s-direct=off

Gestart door wideko, september 23, 2018, 18:14:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wideko

Mijn eerste post op dit forum.
Bij de TV staat een SR5200, al sinds 2002 in trouwe dienst, tot voor kort.
De SR5200 kraakt sinds een een aantal weken, het begint na een minuut of wat na inschakelen. De sterkte van het kraken varieert een beetje gedurende de tijd. Op een gegeven moment overstemd het echt het geluid waar je van zou willen genieten.
Wat heb ik al gedaan?
- Vanmiddag de kap eraf gehad. De printplaten een beetje links-rechts bewogen, om daarmee eventueel contacten van connectors een beetje te bewegen. Nee, de printen heb ik niet los gehad en zeker (nog) niet eruit.
- Net de op s-direct=on gezet, daarmee lijkt het kraken weg te zijn. Want na weer s-direct=off is het kraken weer weg. Met s-direct=on kan geen instelling van stereo/6-kanaal/muzieksoort meer gekozen worden.. klopt toch?

We gebruiken de set eigenlijk niet als versterker bij de TV, maar wel voor radio, CD's, muziek vanaf een NAS (via een squeezebox => die het helaas ook begeven heeft). De TV heeft HDMI, de PC bij de TV ook (video's vanaf de NAS). De 2 CD-spelers hebben SPDIF uitgangen, aangesloten op de AV-receiver.

Wat kan dit kraken zijn?
Is er redding mogelijk?
Of kan ik beter naar een andere AV-receiver gaan zoeken?
Welke zou deze SR5200 kunnen evenaren?

m.vr.gr.
Willie

Marvin

Zonde, maar het is niet gek dat er wat optreed na 16 jaar.
Reparatie kan altijd, maar ik zou zelf iets anders zoeken.

Dit is wel een beest voor vrij weinig.
Topklasse Marantz receiver SR-7005  http://link.marktplaats.nl/m1326041195?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios


En dit komt overeen met wat je hebt.
Marantz sr 5004 receiver http://link.marktplaats.nl/m1325617841?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios


Ligt er aan wat je wilt uitgeven en of het nieuw moet zijn.
Reparatie zal ook mogelijk zijn, lijkt me.