INTERNET RADIO OP MARANTZ SR 7009

Gestart door Arjan Buchholz, september 23, 2018, 14:01:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arjan Buchholz

Beste forumleden,

sinds kort krijg ik geen verbinding meer met internetradio via de SR 7009, versterker is bekabeld verbonden met internet.
Wie heeft ervaring met deze problematiek?

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

pdufrenne

AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

Arjan Buchholz

Dank je wel, ga ik beiden proberen, wordt vervolgd!

tbanis55

Software update is er 1 van,  software update van je router kan helpen of is mogelijk fataal geworden. (die Ziggo, Kpn of Vodafone toch .....).
Mogelijk dat een poort dicht blijft...
good luck.

gr. Ton

Dennishoek

Goedemorgen,

Ik heb een NR 1506 met exact hetzelfde probleem.
Ik gebruik al meer dan een jaar internetradio maar sinds 2 maanden valt telkens de verbinding weg lijkt wel.
De NR is LAN aangesloten en internet zelf valt niet weg.
Soms heb ik internetradio na het opstarten maar vaak ook niet, het opnieuw opstarten van de router maakt niets uit alsook het opnieuw opstarten van de NR.
Heel soms helpt het als ik hem overschakel naar FM en dan weer terug naar internetradio maar vaak ook weer niet.
De laatste firmware is geïnstalleerd ( is dit de boosdoener?).
Het is ook vreemd dat in het display "Spotify" blijft staan, ook als internetradio het wel doet.
Als ik eenmaal internetradio heb dan valt deze na verloop van tijd weg, erg frustrerend want bij Zeelandnet hebben wij geen FM meer dus ben je op internetradio aangewezen. De ECO modus staat uitgeschakeld.

Iemand tips?

Bert Poelman

Wat hier meestal helpt is de stekker minstens een half uur uit het stopcontact. Dus het apparaat ECHT spanningsloos. Het is idd niet DE oplossing, maar werkt voor een paar maanden...

Dennishoek

Hoi Bert,

Bedankt voor je antwoord.
Toevallig heb ik eergisteren een nieuwe slimme meter geinstalleerd gekregen van de Delta dus het gehele huis is een uur spanningsloos geweest maar de AVR bleef moeilijk doen.
Zelfs Spotify wilde niet terwijl de iPhone en Ipad de AVR wel zagen en de app en webUI deden het ook gewoon.
Hierop besloten een factory reset uit te voeren welke ik 3x heb moeten doen ivm vastlopers maar nu werkt alles weer.
Moet nog wel alles even opnieuw instellen... of kan je net als met een router een backup terug zetten?
Ik denk dat de laatste firmware niet helemaal lekker is aangezien ik eerder nooit problemen heb ervaren.

E Hamers

Hoi,

Een back-up maken van je instellingen in de reciever is mogelijk zodat je bij een reset niet alles weer moet gaan instellen,  je kunt dit opslaan op b.v. een usb stick.


Mvg. Erwin

Bert Poelman

Citaat van: Dennishoek op oktober 10, 2018, 06:46:43
Hoi Bert,

Bedankt voor je antwoord.
Toevallig heb ik eergisteren een nieuwe slimme meter geinstalleerd gekregen van de Delta dus het gehele huis is een uur spanningsloos geweest maar de AVR bleef moeilijk doen.
Zelfs Spotify wilde niet terwijl de iPhone en Ipad de AVR wel zagen en de app en webUI deden het ook gewoon.
Hierop besloten een factory reset uit te voeren welke ik 3x heb moeten doen ivm vastlopers maar nu werkt alles weer.
Moet nog wel alles even opnieuw instellen... of kan je net als met een router een backup terug zetten?
Ik denk dat de laatste firmware niet helemaal lekker is aangezien ik eerder nooit problemen heb ervaren.

Ik weet niet HOE het kan, maar.... we luisteren hier alleen radio via Internet, nooit via de Ziggo box, dit vind ik  ten eerste veel te omslachtig, en ik vind het geluid via internetradio beter klinken dan via de Ziggo box. De ene keer zet ik (internet)radio aan, en kan de hele dag probleemloos luisteren, terwijl op andere momenten op onverklaarbare wijze te pas en te onpas de zender "uitvalt", met als resultaat kom pleet radiostilte..... meestal kun je dan gewoon door even een andere zender te kiezen wel weer terug naar waar je naar luisterde, maar soms, soms, dan MOET ik de NR helemaal van de stroom doen, half uurtje wachten en dan speelt hij weer als vanouds, blijft een vreemde situatie waar tot nu toe niemand een afdoende antwoord op kan geven....

Spikes25

Bij de Sr 7007 het zelfde probleem. In de eerste instantie dacht ik dat het probleem te vinden was bij het modem van KPN, maar nu bij Ziggo het zelfde probleem.
Als ik via de afstandbediening Internetradio kiest of via de brakke app, geen geluid. Ik moet dan de brakke app op starten, en naar favorieten gaan, om daar in opgeslagen zender te kiezen, en soms krijg ik weer leven uit de SR. Maar meestal naar een paar uur stopt de boel ermee. en moet ik weet die brakke app opstarten, en met een beetje gelijk zie ik de favorieten weer staan.
Je zou bijna zeggen dat dit euvel terug te vinden is bij Marantz, misschien dat de internet poort van een of ander goedkoop merk is. Maar misschien zijn het internet instellingen in de receiver....
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Dennishoek

Hi Spikes,

Ik denk dat het aan de firmware van de NR ligt want vóór de laatste update heb ik nooit problemen gehad...
Ik kan het eens via WiFi proberen maar ben nu in het buitenland voor mijn werk.
v.w.b. die brakke app; daar heb ik DeRemote voor IOS voor gekocht en is zeker de moeite waard, ik weet niet of deze ook voor Android beschikbaar is.

Dennishoek

Beste allen,

Zou er inmiddels al een oplossing voor dit euvel zijn want Marantz geeft helaas tot nog toe geen updates vrij.
Ik ben inmiddels overgestapt naar KPN dus een compleet nieuw netwerk/router en de radio blijft exact op dezelfde manier vreemd doen.
Ook heb ik het via WiFi geprobeerd maar dat maakt ook geen verschil.
Op dit draadje https://marantz-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/6801/~/problemen-bij-het-afspelen-van-internet-radio gevonden om de DNS aan te passen wat ik ook gedaan heb maar helaas wederom zonder het gewenste resultaat.