aansluiten van een Marantz SR6004

Gestart door Ducalf, april 30, 2019, 18:34:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ducalf

Beste mensen,

Sinds kort heb ik een Marantz SR6004 - ik heb het apparaat goed aangesloten (op mijn manier...)

Surround vanaf mijn glasvezel is prima gelukt. Alleen mijn Oppo UDP-205 lukt niet goed - het surround geluid doet het prima, maar het bijbehorende beeld krijg ik niet. Wat doe ik fout? mhg Sybren

Maarten110

Dag Sybren,

Je begint het beste met even kabels te checken, werkt je hdmi wel rechtatreeks van je speler op je TV?

Je SR is geen nieuwe reciever neem ik aan, als ik dat typenummer zo zie, heb je hem 2dehands en zo ja, heb je hem getest bij de verkoper?

pameijer

Citaat van: Ducalf op april 30, 2019, 18:34:46
Beste mensen,

Sinds kort heb ik een Marantz SR6004 - ik heb het apparaat goed aangesloten (op mijn manier...)

Surround vanaf mijn glasvezel is prima gelukt. Alleen mijn Oppo UDP-205 lukt niet goed - het surround geluid doet het prima, maar het bijbehorende beeld krijg ik niet. Wat doe ik fout? mhg Sybren
Wat je fout doet is veel te weinig info geven over je setup, apparaten, instellingen, wat je al geprobeerd hebt enzovoort. O, en welkom trouwens!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Ducalf

Bedankt voor jouw antwoord!!! Nee het is geen nieuwe receiver, heb deze van een HiFi freak overgenomen. Hij was helemaal klaar met surround geluid, hij gaat nu alleen voor puur stereo geluid.

Ik heb nu surround geluid want ik heb de Oppo BR speler rechtstreeks op de coaxiale ingang (no 4) aangesloten. Als ik de HDMI kabel in mijn Samsung TV doe, dan stopt het geluid meteen. Zou dit kunnen betekenen dat de coaxiale aansluiting overbodig is, ik bedoel te zeggen volstaat alleen een HDMI aansluiting?

Hoor het wel, alvast bedankt!

mhg Sybren

Maarten110

uhm, ik ben geen surround-deskundige, ik draai stereo.

Maar in het HDMI-signaal zit zowel beeld als geluid.

Ik kan me dus voorstellen dat je slechts je HDMI hoeft te gebruiken. Je hoeft niet ook nog een geluidsignaal vanuit je speler naar de SR te sturen volgens mij.

Probeer het maar eens even uit.

pameijer

Begin 's met je Oppo via HDMI met alleen je SR6004 te verbinden. Geen andere kabels gebruiken, nergens voor nodig. Vervolgens je TV met de HDMI out van je SR verbinden en in de instellingen de ingangen goed toewijzen. Appeltje eitje. Heb je geen surround vanaf glasvezel voor nodig  :-o
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15