Sansui AU-505 revisie

Gestart door HAL9000, september 21, 2018, 11:22:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb voor het eerst eens een Sansui AU-505 op de tafel gehad. Deze speelde netjes maar kreeg steeds meer last van ouderdom. De versterker was helemaal origineel, en best schoon ook. Best een leuke versterker met een hele goede klank.


Alles oud en origineel.


Buffer versterker oud.


Nieuwe elko's en transistoren.


Pre en phono oud.


nieuwe elko's en ook een paar torren.





Deze Solid state sansui zijn, de betere versterkers. Klinken erg goed en zijn heel erg goed gebouwd.
Ik meen dat AU7900 de zwaarte was van deze serie. Die heb ik met de 5900 ook een paar keer gehad. Bijzondere bouw, vaak nog in origineel spelende staat te vinden!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Simon_Jaarsma

Weer een mooi stukje reparatie werk Jon!

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

VintageStereo op YT


Cornelis1921

Die Sansui-amps waren toentertijd dan ook zeer geliefde versterkers, Jon. Dank je voor het mooie verslag en dito foto's. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

i2Paq

Staat nog op mijn verlanglijstje, maar daar staan er wel meer op.

Omdat ik belangrijkere en andere prio's heb zal het er misschien wel nooit van komen.

Leuk verslag!
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

jrm

Jon, wederom bedankt voor je verslag.
Ooit ook een Sansui set gehad, heb alleen nog een Sansui tuner over gehouden.

HAL9000

Bedankt allemaal.  pompom

Ja het is echt een leuke versterker.  De serie die hierna komt zijn ook erg imposant, alleen willen die soms meer service hebben dan de oudere series.

Zal binnenkort een luxman L10 posten, dat is ook een bijzonder apparaat.  :roll:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!